ny kategori för reggaeton?
de vore ju ändå rätt fett så man får chansen o visa bra reggaeton istället för den 70% bajs som finns eller? de finns ju redan för reggae typ så, why not liksom?! //Vito Eme
Http://www.myspace.com/vitoeme Block Starz Records
Varför inte ett eget för Dancehall, ska, jazz, rockabilly, goa, jungle eller dubstep? Det behövs inte fler forum då alla sorters musik passar ganska logiskt in i dom forum som finns nu. Reggaeton kan du prata om i Reggae & Dancehall.
de har ju fan baggat för att man haft reggaeton i dancehall forumet... sen e reggaeton fuckt up jävla stort även om inte alla förstått det... och sen detta whoa e väl för hiphop? vart får du in jazz, rockabilly, goa, jungle eller dubstep före reggaeton? reggaeton e våran hiphop alltså latin amerikanernas variant!
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
Jag får in det i argumentet "Varför ska reggaeton ha ett eget forum när det finns fler användare som är intresserade av ska, jazz, rockabilly, goa, jungle eller dubstep". Reggaeton må vara stort, men verkligen inte i sverige eller på whoa.
Säger som jag brukar: Finns det underlag för ett livaktigt forum (d.v.s. kommer det vara betydligt mer aktivitet än en tråd i veckan)? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
de klart de kommer vara, de fins fett med latinamerikaner som skulle vilja ha de eller blandat med latinorap? typ cypress på spanska elelr nore? i samma tråd ska de ju kunna vara regageton, eller dancehall? grejjen e den att de e spanska! de skulle underlätta för flera av oss som även skapar musik på spanska att kunna posta saker på så desyns o inte faller bort i mängden... tack på förhand, hoppas ni fatatr min point! 1
en annan sak, de finns fett med tjejer som inte gilalr hiphop, svensk hiphop men gillar reggaeton, soca, dancehall osv på spanska o de e ju ändå i den grejjejn de skulle kunna leta sig fram, den kategorin? alt nya medlemmar kanske?
Redaktionschef
2008-09-10 14:54
Hur många reggaetonrelaterade trådar har skapats senaste halvåret? Känns som det inte finns underlag eller intresse nog för ett reggaetonforum. Då ligger nog grime bättre till, även om nog det också skulle bli tämligen inaktivt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
för att de inte finns nån ide att göra en sådan tråd då folk inte pallar leta sig fram eller så klagar de i dancehall forumet om man postar reggaeton kankse?
* "inte finns nån ide att göra en sådan tråd då folk inte pallar leta sig fram " - Om folk inte orkar söka efter reggaetòn så känns det inte som att de brinner så värst för det. De kommer troligtivs inte heller starta trådar / diskutera om det om det finns ett forum. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Redaktionschef
2008-09-10 19:17
Missförstå oss inte. Jag (och säkerligen många andra) gillar reggaeton, men vi vill försöka undvika att lägga till forum som inte är aktiva.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
fan vad ni hakar upp dig på reggaeton, de behöver itne nödvändigtvis vara reggaeton... sök på latin får du se... många olika takter och genrer med tal till ;)
ett latin forum kanske då?
Latin-forum låter som en bra idé, då som Vito säger alla som typ bara hört gasolina direkt skriver att reaggeton inte hör hemma i dancehall/reagge-forumet även om det nog är just där det hör hemma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ett latin forum hade vart of the chain!
jag kan tom ha hand om den om ni vill btw
Redaktionschef
2008-09-11 12:42
Ett latinforum är givetvis bredare än ett reggaetonforum men jag är fortfarande tveksam. Nu kanske det ingår någon stil/rytm inom latinmusik som är populär i Sverige och som jag helt glömmer bort men. Inte direkt så att vi har trådar om salsa, lambada, rumba, bomba, cumbia, merengue osv på Whoa? Eller ska trådar om Santanas, Shakiras och Ricky Martins låtar på mtv postas där har ni tänkt?
men det är ju inte särskilt mycket reggae i reggae-forumet ändå just nu. jag hatar personligen dancehall och reggaeton men är reggaeskalle så det ryker om det, men hittar knappt några trådar om the good shit i det forumet.
Oracle, rigo mfl gör tex dancehall på spasnka... kunde legat där... i den nya kategrin... många i sverige spelar in på spanska för att släppa på spanska... de hade väl varit kul o visa andra som kanske inte e så insatta? de finns socaton, salsaton, raggaton, crunketon... merengue o cumbia e oxå en del av ton familjen... allt detta blandas upp... självklart e inte shakira hiphop mayne, wtf.... men säg yankee eller omar, halva sverige vet vilka de e... o fett många lyssnar på det... detta var endast lite omreggaeton o dess grenar.... sen kommer vi till hiphop... sjuuukt mycket större, kolla usa... alla går över till spanska.. kolla sverige alla går till spanskan, iaf de flesta md spanska med modersspråk.... jag tror ni ligger lite efter i tiden grabbar... sen kan vi prata om dancehall.... sök dancehall på spanska på youtube... i sydamerika o uppåt kanske inte i usa.. är dancehall på väg att slå ut hiphop... bredare o större publik... allt detta blir i kategorin, Latin! jag e själv rappare/artist osv osv men jag e ingen reggaeton rappare, jag e en latin rappare... innebär att jag rör mig fritt inom genrerna med rappen/röst sm den röda tråden... släng up ett Latin-forum då, wtmfd?
dancehall/reggae/ragga/reggaeton eller latin?, säg vad gör jag för musik e du snäll, kolla videon? sen kan ni kolla publiken detta e i sverige.... i somras... vilka hiphop artister har sådan publik bland rapaprna på whoa, inte så många förutom de etablerade va? säg nu om de e för litet till mig, 1
allt som har med spanska i samma latin-tråd oavsett om de dancehall eller reggaeton eller hiphop de fortfarande latin....
¿hola como estas? Hatar forovrigt reggaton o cumbia (o da sitter jag enda i sydamerika)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Att langa allt latin i ett forum skulle vara trist för oss som inte har spanskan som första / andraspråk. Det är ju enklare att fatta att en latinohiphoplåt är hiphop om den läggs i Utländsk hiphop än om den läggs i Latino : / Om det är från en svensk rappare (d.v.s. som antingen bor i eller har / har haft starten eller en stor del av sin verksamhet i landet) så ska det ju ligga i kategorin Svensk hiphop (det är ju inte bara svenskspråkig hiphop som platsar där) :) Om det är latino som inte platsar under Svensk / Utländsk hiphop eller Reggae & Dancehall så kan det läggas i Soul & RnB, Elektroniskt, eller helt enkelt i Rock, pop & annat :) 10-4, over...
men fan vi gör inte svensk hiphop o därför vill inte posta i svensk hiphop... men jag förstår om ni inte ahde spanska som andra språk i skolan, de har typ hela sverige idag ;) latin e en egen kategori de ingår inte i de andra... de blir konstigt.... engelska e typ utländsk hiphop... latin e inte det de e latin...
Ja, fatta hur jobbigt det är för mig när min 5-åriga, halvkubanska, systerdotter kan reta mig på ett språk jag hajar sämre än hon =( Finns fransk / tysk hiphop i Utländsk och det har även dykt upp kinesisk / japansk ett par gånger :) Vi vill att ni postar i svensk hiphop för att ni är ett skinande exempel på en sorts hiphop som görs i Sverige ;) 10-4, over...
men varken franska eller tysk eller de andra e lika utbrett som latin-urban music bror, jag vet med flera jag snackat med att de fattas typ nått som en sådan kategori... alla de språk du nämner e för "små" eller utövas i för få länder... spanska går snart om engelskan... vi behöver ett sådant forum för att kunna fortsätta utveckla något samt att vi även vill utmärka oss och inte vara som alla andra... i svensk hiphop försvinner alt i mängden pga att de finns mycket som egentligen inte borde postast alls... de gör att folk inte orkar leta fram nya saker för de mesta e bara skräp iaf... allt blir ju enklare... jag tror inte de handlar om allt för stora ändringar för er eller att de skulle vara allt för jobbigt... de finns hur många communities som helst som har engelska hphop som fokus men ändå har spanska som en del... wu tang latino e skivbolag för bara spanska, ruff ryders latino oxå för latino rappare... vad ska whoa bidra med? one
Sätt upp en kategori och så får vi se vem som har fel
Red Motion Music
Se det så här. Reggaeton är på väg upp, det har varit det de senaste 4 åren. 2003 visste ingen förutom en liten klick vad reggaeton är, nu när till och med Beyonce gjorde en reggaeton influerad låt så bör det väl ändå vara på sin plats att vi börjar få upp ögonen för Reggaeton. Och du ... glöm inte
det här .
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Alltså reggaeton i sin ära men latin urban e mycket mer än bara reggaeton... ni har rätt!
Reggaeton är på väg upp tyvärr så måste jag instämma en del där...Känns mera som att den är på väg ner! eller bara stannat där den är nu.
Varför kan inte Latinos fokusera sig på att rappa mera än att låtsas kunna sjunga och annat dåligt flow på reggaeton...Känns lite synd att jag sällan hör någon bra reggaton låt idag som skapats både internationellt och nationellt. Verkar som att den genren redan har haft sina hits och inte kommer med något nytt?
Jag håller med om att det borde finnas ett Latin Urban/Rythem forum, det skulle nog säkert locka flera latinos eller whatever man kommer ifrån..OM folket får reda på att det finns...
tror även att många av alla lations redan vet att whoa finns men har inriktat sig åt annan musikgenre..eller?
reggaeton har inte stannat... nej du ahr fett med fel där mayne... e du uppdaterad? vet du vad socaton e? de e den nya utvecklingen av reggaeton... eller house bla med reggaeton? alltså jag gillar inte själv mr än 30% av all reggaeton jag hör, thats a fuckin fact! men varför? för ingen visar bra reggaeton bland all skit, o sen när man ska leta då e de för mycket skit... ett forum handlar väl ändå om att tipsa o diskutera? jag gillar att ha reggaeton i grunden men sen sväva vidare till hiphop, soca, dancehall osv osv de e det som e "latino-grejjen" att kunna svva mellan olika urbana genrer utan att folk ser en som sellout eller så... anledningen att jag baggar e för att jag känner typ all som gör latino-rap i sverige o ingen postar här... varför? tack vare de vi diskuterat hela tiden... fan att vi ska få fett med kärlek ifrån sydamerika och uppåt, tom utifrån europa och så men ändå kan man eller så vill vi inte posta på whoa, varför? o ni från whoa tyckte vi var ypperliga exempel på svensk musik? de nått som inte stämmer... ni vill ha hit oss typ men gör inget för att vi ska komma till er, tolka det inte fel... jag e fett tacksam för veckans mp3 för ett tag sen osv men de gäller inte bara mig detta... folk kommer alltid ha fördomar för något nytt, sen vill jag bara säga svensk hiphop ger inga cash.... de gör spanska hiphop/reggaeton! vad tyder det på? har jag fel? har turnerat 2 ggr i sverige 1 gång i chile, rapapde ajg svenska? näääh spanska.... spelningar jag blir bokad på, e de svenska? neeej... hur fan kan de då vara att dee för litet? svenska hiphop akter kommer inte in på klubben men de gör vi?! kom igen, one!
* "men ändå kan man eller så vill vi inte posta på whoa, varför? " - Den som inte kan langa en tråd på Whoa har inte en användare här och den som inte vill lägga upp trådar här kan väl inte helt skylla det på Whoa? : / Ja, svenskspråkig hiphop ger inga cash (undantaget petter och timbuk och kanske ett par till), men svensk hiphop på engelska kan generera en hel del (förutsatt att man gör låtar folk vill lyssna på) på samma sätt som svensk hiphop på spanska. Alla tre varianterna hör ju dock hemma under Svensk hiphop. Om det sedan är några andra användare som kommer in i trådarna och försöker förstöra diskussionen med "nääh ingen som lyssnar på sånt!" är det bara att skicka ett meddelande så rycker jag dem i örat ;) 10-4, over...
Om jag e uppdaterad? ja, det är jag. har försökt hålla mig det ett bra tag innan ens namnet Reggaeton dök upp och då det kallades för tex. Guatauba om jag inte minns fel? tiden då man inte var helt säker på vad det skulle kallas med Rythmen DemBow in mixad. Sen om det senare har kommit upp nya versioner blandade med bacheton,salsaton,socaton whatever.. så var det nog inte det jag menade. syftade mera på att som du själv säger, det kommer mest skit ut. vilket är synd.. det kommer inte ut lika många hits som tidigare när Reggaeton var som störst. håller du inte med? Nu har jag iochförsig inte heller varit ute på ett tag och lyssnat på vad klubbarna har att ge oss lyssnare/dansare.. men vet själv hur jag får tag på de "senaste" låtarna och enligt min smak så finns det ett fåtal som är riktigt bra.. den som verkligen är duktig inom något och vet hur han/hon ska marknadsföra sig själv kan få cash. för det finns..oavsett om det gäller musik,vanligt jobb etc.. Bless
alltså jag är beredd att hålla med Emcee_M, fan så fort jag går på en klubb hör jag latin musik, mycket mer än förut. Jag gillar själv inte reggaeton och sånt så mycket, utom en viss del. Men det växer sig ju starkare och om inte här så ser man ju i latinamerika hur det är. Musiken där. Det är ju ändå en hel kontinent med ett eget stuk på sitt uttrycksätt. Det är som med hiphop nu flör tiden, så mycket av allt att det är svårt att hitta det bra.
Tror helt klart de skulle hållla igång med mer än en tråd i veckan. Finns ju många underkategorier (eller va man nu kallar de) inom latin.. å som easyskanking säger, de breder ut sig mer å mer. Skulle va riktigt nice med ett.
!! :)
En ny kategori kommer inte att läggas till bara för att några personer i en tråd säger att de vill ha det. Det krävs att vi ser att det behövs på ett mer konkret vis, dvs. gott om trådar relaterade till ämnet i fråga. Menar ni dessutom att det enda trådarna i forumet i fråga skulle behöva vara gemensamt är språket?
Look with your own eyes - See with your own mind
för mig kvittar det. jag förstår ifall folk vill ha ett sånt forum bara. om man har ett elektroniskt forum liksom.
Latin e den röda tråden i forumet med rap som verktyg oavsett om de reggaeton, dancehall elelr whattevva... de behövs!