I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-21 17:41

vad betyder ?

vad betyder session??

2008-06-21 17:58
en händelse som har början och slut.
exempelvis,

i internet sammanhang då en "session" times out, betyder att det du försökte göra just då, med den informationen du gav, har ej fått svar och du behvöer skicka informationen igen.
(kort sammanfattat)

i andra sammanhang kan det betyda vad som helst.
i princip ett "pass".
(träningspass, inspelningspass..)

nåväl, lite halvkassa förklaringar men ull get the idea
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-21 18:00
att tillägga kanske, i internet sammanhang

om en "session times out" kan det också betyda att du varit inaktiv under en period och därför behöver starta en ny "session"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-21 18:03
ja menar ne session, folk kickar så kallade sessions hela tiden vad är dte för skillndad mellan vanlig låt o en session?

2008-06-21 18:10
eftersom du postade tråden i Allmänt om Whoa fick ja för mig att det handlade om något annt.

Vad är din definition av en "vanlig låt" ?

Iaf,
session i ditt sammanhang betyder helt enkelt ett inspelningspass.

En vokalist har spelat in något, helt enkelt.
Det är en "session" i det sammanhang du är inne på

2008-06-21 18:11
okeej då vet jag tack för hjälpen :)

2008-06-21 18:12
NP.

2008-07-06 18:12
En session som du pratar om definierar jag som ett infall man fått när man varit i studion och gjort nått som inte alls var planerat, oftast mindre genomtänkta texter och "snabb mixning" av låten. oftast är dessa i sämre kvalité och utförande. Mindre seriösa liksom.

det behöver inte alltid vara på detta visa, men oftast.

2008-07-08 20:46
rino: session är ganska exakt det du förklarar. Om fler än en rappare sitter och har tråkigt och dessutom har inspelningsmöjligheter så brukar det oftast sluta i sessions.

En låt är något genomtänkt (oftast) och substantiellt (önskvärt).
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen