ta bort annonserna
Jag tycker sidan har utvecklats till det sämre, alla annonser i synnerhet alla jävla google annonser i forumena får hela konceptet att se ut som nån färdigkonstruerad gratishemsida. Tycker whoa forlorat sin charm, förr var det några banners som den ovan (Looptroop rockers) och en och annan butik som man kan relatera till communityts filisofi. Att vara hip hop och bra på det. Bara för att jag gör en tråd om trädgårdsarbete vill jag inte ha en annons om natursten kastad i ansiktet. Det ser allmänt sunkigt ut med dessa google annser. Ta bort dem. mvh ayatolla din natursten mot reklamen
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
1. Medlem sedan: 2008-04-27 Wow, Det gick fort att börja hata... 2. Hostar du upp cashen då til Stuck, Howser och Oracle för server kostnader osv?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Jag har varit medlem här förr jag har bara tagit ett sabbatsår. Så jag fortsätter att hata.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
jag har också lagt märke till det, tycker ocskå det är lite lamt men sen å andra sidan så är det väl det psycholess pratar om som är anledningen.
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Måste väl finnas andra sätt att dra in cash utan att göra hela communityt till hela världens marknadsplats. Såg ju nu att man supporta med egna bidrag. Fett värt.
Webmaster
2008-04-29 13:01
Hade vi kunnat få nåt system där alla aktiva medlemmar (säg 10 000) la 10 spänn i månaden så hade vi kunnat driva siten på heltid och göra världens fetaste grej. Nu så är det nog tyvärr inte praktiskt genomförbart och därför behöver vi helt enkelt ha lite annonser för att kunna driva whoa.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
ayatolla P30 Dra iväg ett sms och stöd dom, minsta man kan begära. Och stämmer antalet som visas på support whoa sidan, angående vilka som har donerat så är det fan pinsamt dåligt.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Stuck P28 bjussa kontonummer så gör jag en överföring på 10:- varje månad.. alltid en början!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Hur många måste betala 10kr i månaden för att det ska gå runt?
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Men vad kostar det att driva whoa? 10000 som lägger en 10 i månaden blir ju 100 lax i månaden. Suporter knappen synns ju knappt. I förhållande till elektrolux bannern här till höger är den ju oförskämt liten. Kör en supporter drive (det kanske ni redan gjort). Hur mycket behövs för att täcka upp bortfallet från googleannonserna?
ayatolla Du har ju inte ens supportat vad jag kan se?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden klart jag har, jag skickade sms exakt klockan 12.59 har inte fått någon bekräftelse än, skulle ju få ett sms tillbaka
Webmaster
2008-04-29 16:05
Verkar vara nåt strul just nu :/ Ska titta på funktionen och åtgärda .. mycket nu.
ayatolla har faktiskt en poäng, en random banner eller liknande med "Support Whoa " precis som reklam tror jag inte är någon dum idé faktiskt. Ju fler ögon ni når, ju fler potensiella donatorer får ni.
10:- autogiro each month e la fan inte ett större problem.
oh no he didn´t!
Absolut inte
Webmaster
2008-04-29 16:58
Tror tyvärr inte så många tycker så. Men vi ska försöka fundera ut nåt sätt så att iallafall de som supportar oss kan få lite fördelar av det. Vi får se .. mycket nu som sagt.Support funktionen är fixad nu iallafall!
Keep us posted Stuck
ayatolla * "Men vad kostar det att driva whoa? 10000 som lägger en 10 i månaden blir ju 100 lax i månaden. " - Den grejen var ju för att kunna driva Whoa på heltid och utveckla siten riktigt ordentligt, så då är det minst två heltidslöner, plus några halvtidstjänster som ska in också :) Vad hette du innan ditt sabbatsår förresten? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hur supportar man
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Jag skickade ett sms imorse och skänte pengar.. jag har inte fått någon bekräftelse än.. varit något fel på det?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Webmaster
2008-04-29 23:42
Simba: Japp, har varit strul med den. Tyvärr i flera dagar :/ Men du ska inte ha blivit debiterad nånting (förutom kanske 1-2 spänn för vanligt sms) .. skicka igen så blir du supporter. Och tack. Supporta våra annonsörer oxå! Som ni ser nu så kör vi helt utan affilites saker i högerspalten och har bara "riktade" hiphop annonser. Kul!
Industrigatan X0 :
finns info om det i vänsterspalten
eller
HÄR läs igenom alla alternativ då SMS inte är det bästa (tror jag iaf)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vet inte om nån skrivit det redan, orkar inte läsa igenom alla inlägg, men bannerna gör så att man inte kan söka i forumen, dom täcker "skicka"-rutan.
Oj, vad dum jag är, var ju bara att trycka på enter-knappen istället.
Webmaster
2008-05-02 01:35
http://www.populartechnology.net/2005/03/why-adblock-is-bad-for-free-internet.html Adblock effectively robs these free sites of their revenue. If Internet Explorer came with a feature such as Adblock, you would effectively wipe out thousands of websites, maybe more. These are the same free sites users of Adblock frequently visit. The irony is how this is self-defeating. --
Nu låter jag kanske som Bert Karlsson men som sagt var. Om vi inte hade haft annonser så hade vi haft whoa. Iallafall inte gratis.
Stuck: bra sagt där. men jag skulle vilja se någon form av regel på hur bannerna får se ut. Om man gjämför gulan-bannern (som är "snygg"/ser ok ut) med topwear-bannern (som är "ful"/för stor & för mycket rörelse i) så borde regeln kanske vara storleksmässigt som gulan & att den designmässigt skall vara någorlunda diskret (även om den skulle kunna ha mer annimation än gulan har så iaf inte så mycket/konstant som topwear). hoppas det går att förstå vad jag menar såhär mitt i natten
Apropå gravt animerade banners så är det ganska etablerat att vana surfare lär sig att inte se dem, så det vore i eget intresse att göra den lite diskretare :) Gulan är riktigt elegant i och med att animationen är så pass diskret att man inte störs av den, men samtidigt så markant att ögonen fortfarande hoppar dit ibland :) Ang. annonsintäkter så kan borde det ju var möjligt att "lura" adblock och liknande genom att inte lägga reklamen i en specifik katalog, samt ha nån randomizer som ändrar bannernamnen med jämna intervaller. Mycket jobb, men kanske kan bli nödvändigt : / 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag kan medge att jag ytterst sällan klickar på en reklambanner. Dock fick den stora förbisvischande dollarsedeln mig att vrida på ögonen något bara för att en sekund senare ge den ett klick. Detta därför att jag var nyfiken på vart den skulle leda mig. Nu är den dock borttagen. Det var ju inte som att jag skulle handla något ändå? :P
(jag behöver inte ha dåligt samvete över att jag skipper reklamen eftersom jag är donator) ;)
Ta tillbaka den genast! Högerklicka på den och zooma in allt det går = varning för åksjuka ;) 10-4, over...
Jag orkade inte läsa allt, men jag läste 10:- autogiro o det låter fett bra! Jag är down på sponsra internets enda tillflyktsort (för mig). Det enda "problem" jag ser med det är att folk under 18 får svårt att hänga här... men det är ju inget problem för mig personligen, bara för de under 18 och får stowsacle, som förmodligen vill ha så många medlemmar och inloggade som möjligt.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
man skulle ju kanske kunna ha frivillig 10kr/månad och som bonus för de som betalar att endast de får delta i Whoas tävlingar (som poppar upp då och då)
Skulle dessutom kunna bidra till fler tävlingar och priser :) 10-4, over...
det finns ju redan frivillig sponsring.
Wermin_Roaches :
jo men då måste man göra en aktiv handling hela tiden, med autogiro tjyvar whoa pengar automatiskt. och folk på whoa är lata (iaf jag) så om det gjordes automatiskt skulle det vara bättre :)
Mabande P31 :
wii fler tävlingar & priser :)
fiyah: exakt va jag menar. :)
Ta en krona per inlägg istället, skulle vara intressant att se kvalitetsskillnaden.
Tycker inte reklamen är något problem så länge det är på den här nivån. De flesta är ju ganska cleana och hiphop-relaterade. "Supporta whoa" däremot är ju en ganska sjuk grej. Speciellt att man får en liten medalj på sin sida om man gör det. Det är fan pinsamt.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Jag tror inte att lika många skulle donera pengar om det inte skulle vara synligt för andra. En diskret liten medalj på presentationen är enligt mig en rätt lämplig symbol för detta. Pinsamt vore snarare att som trogen anhängare av Whoa.nu inte ha någon medalj att visa upp.
Jag tror inte att lika många skulle donera pengar om det inte skulle vara synligt för andra. Det är ju exakt det som är så pinsamt. Och förslagen ovan med speciella avdelning/tävlingar där bara de som donerar får vara med är vansinne. Så Lunarstorm skulle skämmas för fan.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Nu är du bara löjlig. Det är inte tal om att varken ta bort någon funktion eller sätta pris på något som nu är gratis. Vi talar om extrafunktioner för de som är villiga att betala. Betala för att hålla siten igång för alla. Vill man inte ta del av lunartrams (som kan handla om allt från Graffiti till Emceeing) behöver man inte. Då kan man sitta och klaga istället.