I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anställningsannonser

Whoa Community - Allmänt om whoa

2008-03-04 09:51

Anställningsannonser

Jag har frågat det här förr, men kan inte för mitt liv minnas svaret. Är det ok att skapa en tråd i syfte att leta efter arbetskraft?

2008-03-04 11:27
Brukar dyka upp folk som letar efter arbetskraft ibland så då kan du väll söka för allt i världen. Men utöver det så ser jag inte riktigt vart du skulle lägga annonsen eller om det riktigt passar. Finns väll sidor som är mycket bättre lämpade för sånt?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2008-03-04 11:55

Jag vet vart jag skulle lägga den, och anledningen till att jag letar på Whoa är att jag har sett lite folk som jag tycker verkar bra. Jag kan förstås fråga dem direkt via PM och så där.
Vi använder förstås vanliga kanaler också.

2008-03-04 13:35
Var uppe nyligen och tror de flesta sa att Blandat nog var bäst för det, ifall de dyker upp. Ska kolla när jag kommer hem sen eller om någon annan kan bekräfta.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-03-04 19:53
Midas

Vi konstaterade sist ju att det ska ligga i Köp & Sälj och inte blandat....eftersom det är något som sökes, arbetskraft.

2008-03-04 23:41
Nu kommer snart alla gAngZtah_0Lle_1337_rAppaH starta trådar; "Billig flickvän sökes, årsmodel 93 palla shiii äldre brözzar (eller heter det guzzar?????++++++) inga ansiktsskador och gärna import."

2008-03-05 07:48
Då kom jag ihåg fel, bör koncentrera mig på att jobba och inte svara fel i trådar när jag ska jobba!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-03-05 09:48
Midas

Hard work work :)

2008-03-05 09:49
fläskfanny X0

Såna trådar plockas omedelbart eftersom våra regler reglerar sånt ypperligt.

2008-03-05 12:28
Jag la den i Köp och sälj, fast jag gör gärna en korspostning i Datorer & Teknik samt Formgivning om jag får. Tråden heter "Sökes: Vass flashutvecklare". Om jag får flytta den eller korsposta så svara mig här eller i PM. Om jag inte får så: Screw you guys! Näää, jag retas bara :P

2008-03-05 13:14
Verkar vara hårdvaluta på Flashutvecklare just nu. Får ta och lära mig lite Actionscript! :)
jagvillocksåhaenblog.com

2008-03-05 13:24
Midas

Ja, det är nog inte en dum idé. Kan man redan någon visuell C-variant eller Java med Swing är övergången mycket enkel. Med Adobes SDK behöver man inte ens kommersiell programvara för att utveckla med Actionscript längre. I och med nysläppta AIR kan man också göra desktopapplikationer. Flash kommer också klara att jobba ihop med andra språk, har sett en techdemo där de kör Quake via Flash. Det skall t.ex. också gå att utveckla med Actionscript i Visual Studio, jag vet några som gör det idag redan.

Fast C-utvecklare är det också brist på, och de tjänar mer pengar :)