I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-03 15:24

En Uppmaning!

Hej jag har nu varit medlem på whoa i 3 och ett halvt år. Jag har haft mina ljusare och mina mörkare dagar när det gäller att vara aktiv, men på senaste har det blivit väldigt lite och anledningen till varför är följande:
 När blev whoa en tävling om vem som kan vara smartass nr 1? Man kan ju knappt skriva ett halvt inlägg utan att någon svarar direkt med att man har missat en punkt eller att det man säger inte stämmer, eller helt enkelt att man skulle haft STOR bokstav i början av meningen. Låt mig säga det såhär : Whoa är ta mig fan nationalencyklopedin, utan ett forum för folk med samma intressen. Sen nu om svensk HipHop handlar om att vara en riktig smartass, fine, det kan säkert stämma, men varför kan ingen bara ta och ändra på det.
Contradiction in terms - Softa stenhårt.
Visst jag kommer själv in nu som en annan av dessa smartasses, men mitt syfte är iallafall inte att bara bitcha omkring utan att få en förändring. Alla vanliga användare, sluta vara hobbyadmins, har man inget vettigt att posta i en tråd utan bara vill ha sitt namn i den och drar till med att hitta ett stavfel kan man fan lika gärna glömma bort allt om vad internet är och gör. Alla Admins, ni gör säkert ett bra jobb, men gör något åt det här, 80% av alla jag känner som någon har läst något på whoa det senaste året, tycker verkligen att det är trist med alla wiseguys som leker bonniers lexikon.

Tack till alla ni som förstår vad jag menar och är redo att ändra på er själva.

2008-02-03 15:48
Man kan ju knappt skriva ett halvt inlägg utan att någon svarar direkt med att man har missat en punkt eller att det man säger inte stämmer,

Det där är väl hela grejen med diskussioner? Om du skriver ett inlägg så kan du väl inte förvänta dig att alla ska hålla med? Då finns ju ingen anledning att skriva alls.

Stavfel håller jag med om, finns egentligen ingen anledning att påpeka dem, men många av oss är väl lite skadade och stör oss lite väl mycket när någon missbrukar språket totalt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-02-03 15:57
Ja men de flesta här är ju uppenbarligen efterblivna, vad fan förväntade du dig liksom?

//Peace

2008-02-03 16:15
Det är jävligt jobbigt att läsa ett långt inlägg utan punkter, komma eller styckeindelning.

2008-02-03 16:25
mellanöl P22

Du förstår vad jag menar, klart att det är jobbigt. Själv brukar jag inte ens läsa dåligt skrivna inlägg, alltså behöver jag inte klaga. Folk klaga och gnäller på så mycket skitsaker.
Den här tråden är väl egentligen bara ett allmänt gnäll, men det är iallafall berättigat.

candide P25
Självklart inte men att det kommer någon idiot och bara drygar sig med typiska
"whoa-kommentarer" (Ja, uttrycket används faktiskt och menas med en helt onödig kommentar som inte hör hemma där). Eller ännu värre, jag loggar in idag för första gången på en vecka och det första jag läser i en tråd är "Det stavas faktiskt ******** inte &&&&&&,  och jag känner att jag kan lika gärna gå ut i köket och ta mammas nya osthyvel och ge mitt pubishår en ny frisyr.

2008-02-04 01:10
Har själv, så gott som, slutat ge mig in i diskussinor just pga den låga nivån, men från att jag velat göra något åt det så har jag slutat bry mig. Liksom så många andra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 12:48
Tycker inte att det är så mycket klagande över stavning längre, ialla fall inte till skillnad från a. Mer på särskrivning och så.

Dock tycker jag att intresset bland användare har minskat och då menar jag de som verkligen satte sig ner och diskuterade saker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-05 22:42
krossad_anka F18

Särskrivning och stavning är samma bollplan, folk som håller på och anmärker på sådant gör det ju bara för att visa sig själva som bättre eller smartare.

Ibland får jag känslan av att det finns väldigt många som håller på och rättar andra ihopp om att få en adminpost?
Vad är dealen egentligen? Whoa = "Hiphop" hela grejen med hiphop är väl att man ska särskriva? (köra sin egen grej och inte leka Horace Engdahl med akadmin hack i häl eller hur ?)

2008-02-05 23:21
Vad får dig att tro att folk som påpekar stavningsfel vill vara admins?
Jag har då aldrig sett en admin gå runt och påpeka sådant..

Däremot är det väl antagligen brist på argument eller bara faktumet att det är jävligt kul att påpeka sopiga stavfel mitt i en diskussion. Oftast när jag påpekar någons stavfel så är det mest för att vara ironisk, t.ex. om någon rättar någon annan med "haha lol, våldteckt stavas våldtäckt".. Då är det oundvikligt att skriva en nedsättande kommentar.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-06 01:05
ayah: Jo sant. Aja, jag blir i vilket fall som helst bara glad av att någon rättar mig. Det har hjälpt mig mycket i skolan och gör att jag stavar rätt nästa gång ordet jag stavat fel på förekommer.

2008-02-06 01:11

teambanan P17

Eller också så handlar det om att du vill synas men har inte ett skit vettigt att säga, whoa är ett diskussionsforum inte ABC stuga, själv klart kan man flina åt det och kommentera en sådan sak, men ofta så är det inte sådana saker folk anmärker. Ofta så är det bara riktiga jubelidioter som lägger "ironiska" kommentarer i hopp om att bli nästa Johan Rheborg, tough shit.
Jag har verkligen fått nog av alla dryga smartass kommentarer här omkring, menar man att man säger något med ett skratt så får man uttrycka det för LOL bär inget mer än ett hånskratt i sin kappsäck.

2008-02-06 01:14

krossad_anka F18

Synd bara att du om något verkligen misslyckas med att rätta folk på snälla sätt, inget illa menat men försök framföra dina "rättningar" på ett mildare sätt. (Konstruktivt menat)

Själv blir jag bara förbannad när någon forum torsk som tillbringar 6 timmar per dygn i den virituella världen rättar mig.

2008-02-06 01:23
ayah: jag rättar aldrig folk på whoa när det gäller stavning eller särskrivning. Dock händer det att jag frågar vad någon menat när jag inte fattat en särskrivning.
Men är nyfiken. Vad menar du med att jag rättar folk? Du kanske syftar på något helt annat som jag nu har missförstått? (Du av någon bör veta att ja är bra på att missförstå).

2008-02-06 07:57
ayah,
jag skrev;
"Däremot är det väl antagligen brist på argument"
och du skrev;
"Eller också så handlar det om att du vill synas men har inte ett skit vettigt att säga".
Det är väl i stort sett samma sak?

I can't blame you, förstår att du är trött på det, men jag tycker nästan uteslutande att det är roligt när folk härjar. Undantagen är när det är 14-15-åringar som frågar sexrelaterade saker och alla "vuxna" 20-åringar ska trycka ner 14-åringarna så mycket det går. Sånt är irriterande. Men att folk rättar andra och är lite smartasses över internet, kom igen, jag menar, det finns väl värre saker att lägga energi på?

2008-02-12 19:43
tyst teambanan vrf e du en sån hatare för

2008-02-13 01:25
ayah P18 Hur många gånger körde du första inlägget i olika ordbehandlingsprogram för att undvika den klassiska första kommentaren som hade påpekat ett stavfel?
paaandy F0 Du glömde punkt.

Seriöst vemfan orkar sitta och bry sig om att någon påpekar någon annans stavfel, det är ju bara sorgligt. Det som gör whoa "roligt" är fan att folk är wiseguys, det "roliga" är fan inte när en 14 årig kille får ett direkt svar på om han ska dumpa sin tjej eller inte.

2008-02-13 17:11
pandy, va?

2008-02-14 09:44
croim P3
Jag tror att jag glömde ett frågetecken eftersom det var en fråga!

croim P3
Va?

2008-02-14 18:07
menade, teambanan P17  va? ´:p

2008-02-15 13:52
Håller verkligen med. Plus alla dessa medlemmar som inte kan ta att någon annan inte tycker som dom. nej man ska tycka som alla andra. Alltid följa strömmen. Fy vad tråkigt!
"Shut up boy or I'll cut you up and make 2 midgets out of you!"

2008-02-20 22:56
croim P3

Om du nu tog dig tid att läsa igenom mitt inlägg så kanske du förstår att jag inte stavar fel, men blir däremot riktigt irriterad på folk som alltid måste påpeka hur dåliga andra är. Om man nu är en person som måste hävda sig själv genom att spela smart över internet visa det väl bara en stor jävla neon skyllt som säger "LOSER".

Folk måste ju börja hajja att forum i alla olika former inte handlar om att bevisa "Jag är vackrast och bäst" utan att utbyta åsikter och information.