Vad hände med emils tråd? "Jag visade min kuk igår"
Fan på er mods och admins. Emil_brikha gör comeback med en tråd där han lägger en historia om hur han går in på en bastu och viftar med sin kuk framför ett par nakna, snygga tjejer. Jag var på väg till skolan, och såg verkligen fram emot att få komma tillbaka till tråden och ha en mysig whoa stund. Nu loggar jag in igen och den är borta :( Vad hände med emil och hans stora kuk? varför fick den inte ligga kvar? Går det inte att ta tillbaks trådar som blivit borttagna, t.ex av misstag? Ge oss Emils tråd! Fyll min höst med något att le åt.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Alla trådar tas ju bort nuförtiden.FOLK HAR INGEN HUMOR HÄR PÅ WHOA
Nån mod/admin? Jag har väl rättigheter som användare, dvs ett svar :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Ey dom hatar Brikha för han är hängd som en åsna yo! Playahataz.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"ifrågasätt inte adminsen" tror jag stämmer in bra just här.
i get more pussy then panty!
jag tycker personligen att tråden var kul att läsa på morgonen när man nyss vaknat:)
Mjo, jag tyckte att Emil var välformulerad och att tråden var "vettig" - framförallt kul. Om den senare ballade ur efter jag läste den så kan jag tycka att man skulle modda bort svar istället för hela tråden.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Vilket skitsnack shunare, uppenbarligen var du bara ute efter att vidare håna Emil, och jag tycker det är rätt osmakligt. Jag förstår inte varför folk tror att bara för att just han skrivit en tråd, att det automatiskt ger legitimitet att uttrycka sig så pass vårdslöst som folk gjorde i den tråden. Nej, not cool. Skärpning...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om den senare ballade ur efter jag läste den så kan jag tycka att man skulle modda bort svar istället för hela tråden. Det är mycket smidigare att bara ta bort allt....
nilsL Lägger han ut någonting så vill väl han ha synpunkter på det också? Och han är en sån människa som inte tål att någon säger att han är helt värdelös. Och var jag ute efter att håna... hmm det kan man nog säga, om man vill. Men jag skulle hellre se det som att jag skrattar åt en clown som uppträder.
Den försvann för att det var ett blogginlägg och Whoas forum inte ska användas som en blogg. Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Inte ens om det får oss att skratta en liten stund? :)
Den som var så trevlig =(
men gå in på hans blogg då?
i get more pussy then panty!
stasi
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Nah, Stasi skötte sina grejer i hemlighet ;) shunare - I princip allting kan motiveras med att någon garvar åt det, oavsett om det är hets mot folkgrupp, nån unge som får en basketboll i skallen eller nån köksexhibitionist som vill ha forumfame, så det krävs allt som oftast lite mer för att motivera att något som bryter mot formen ska få vara kvar, framför allt om personen blivit tillsagd tidigare :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Det slog mig nu att varenda tråd phlegm skriver är saxat från hans blogg, ha det i åtanke nästa gång han förpestar oss med sin onödighet om du ska vara konsekvent som diktator :)
phlegm är no more:)
Moderator
2007-11-17 09:48
Skillnaden med phlegms trådar är väl att han faktiskt har en frågeställning och öppnar för diskussion.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
shunare P25 Jag känner någon slags pervers njutning av det faktum att du är inne på min presentation / blogg trots att du inte tål mig eller mina trådar.
ModernDrunkard P22 Vågar man gissa på att du knäckte en folköl extra igår, för att fira mina trådars bortgång?
KaptenKrok P22 Håller helt med. Kunde inte formulerat det bättre själv..
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Moderator
2007-11-17 22:04
phlegm Haha om det är något du kan så är det väl att formulera dig väl? Så, jo, det tror jag nog att du hade kunnat. Däremot tror jag inte att du hade kunnat formulera dig lika kort :D
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Shunare - Det är väl bara på senare tid som de börjat korrelera? KaptenKrok - Det går att skapa "diskussion" kring de flesta ämnen. Om det sen är en relevant diskussion är en helt annan fråga. Även vad syftet är är relevant. 10-4, over...
KaptenKrok P22 Du har en klar poäng :)
Mabande P30 * Om det sen är en relevant diskussion är en helt annan fråga. Även vad syftet är är relevant. - Det du menar är att om personen i fråga (Emil eller jag) vill framhäva våra personer, och vinklar strålkastarljuset för mycket till våra egon, spelar det ingen roll hur mycket diskussion eller debatt som framkommer. Det viktiga är att ingen får ofördelaktigt mycket uppmärksamhet eller tid framför kameran. Det är en skön blandning av mellanmjölk och kommunism med andra ord ;)
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Toastare
2007-11-19 00:22
Kan inte den här diskussionen bara dö ut? Eller kommer den alltid komma upp nu.. tråden handlade om Emil, det andra du ju fått svar på phlegm.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F27 Även fast jag är partisk i målet tycker jag att diskussionen har ett visst principiellt värde. Att dina öron har börjat blöda och att du är minst sagt less på hela prylen, betyder inte att alla, per automatik, är mätta och belåtna.
Och dessutom, jag har sjukt mycket kreativ skrivarglöd över nu när mitt andra utlopp försvann.
Kan väl bara påpeka att man ska bada bastu naken.. jävligt svenskt att sitta påklädd i en bastu må jag säga...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
phlegm * "om personen i fråga vill framhäva våra personer, och vinklar strålkastarljuset för mycket till våra egon, spelar det ingen roll hur mycket diskussion eller debatt som framkommer " - Inte om personen i fråga alltid (eller i stort sett alltid) gör trådar med det syftet. I och med att du ju sagt att syftet med trådarna främst är att se folks reaktioner så är det i grund och botten inga relevanta trådar. Se det som att du måste pressas in i en lagomform om du vill, men som jag skrev i tråden där du hoppade av som mod så har du haft en mall för ditt skrivande ett bra tag nu. * "Och dessutom, jag har sjukt mycket kreativ skrivarglöd över nu när mitt andra utlopp försvann. " - Har du lagt ner bloggen? 10-4, over...
Mabande P30 * I och med att du ju sagt att syftet med trådarna främst är att se folks reaktioner så är det i grund och botten inga relevanta trådar. - Att se folks reaktioner och därmed få igång en trevlig diskussion går väl hand i hand. Jag vill testa mina åsikter mot en anonym, debattglad och rolig massa, för att se om jag kan få alternativa tolkningsmöjligheter och nya synsätt.
* Har du lagt ner bloggen? - Bloggen fungerade som lagringsutrymme för mina trådar jag skapade på whoa. Att fortsätta skriva på bloggen bara för att skriva (och där diskussioner sällan uppstår) ser jag inte som meningsfullt.
phlegm - Du kan alltså inte se skillnaden mellan att söka svar på en fråga och att bara söka reaktioner?
* "
Jag vill testa mina åsikter mot en anonym, debattglad och rolig massa, för att se om jag kan få alternativa tolkningsmöjligheter och nya synsätt. "
- Dock är det långt ifrån alltid du gjort trådar som är åsiktsbaserade eller tagit in andras åsikter / kommentarer / tolkningar / förklaringar.
* "
Att fortsätta skriva på bloggen bara för att skriva ser jag inte som meningsfullt. "
- Finns det inget annat forum / community du kan skriva av dig på?
Wikipedia har en lista på några av de mer välbesökta
här .
10-4, over...
Mabande P30 * Du kan alltså inte se skillnaden mellan att söka svar på en fråga och att bara söka reaktioner? - Självklart ser jag skillnaden mellan dina uppställda antagonister, men vill bestämt hävda att jag aldrig sagt att jag "bara" söker reaktioner, eller att det är min "enda" anledning till skapandet av mina trådar. Det du gör nu är att anta saker, du lägger ord i min mun och hittar därmed på argument som saknar egentligt värde.
* Dock är det långt ifrån alltid du gjort trådar som är åsiktsbaserade eller tagit in andras åsikter / kommentarer / tolkningar / förklaringar.- Jag har inte alltid i klarspråk uttalat att jag efterfrågar andras åsikter, men då poängen med att skapa en tråd på ett internetforum är att höra folks åsikter i allmänhet, har jag de gångerna ansett förtydligandet överflödigt.
* Finns det inget annat forum / community du kan skriva av dig på? - Givetvis finns det det. Men då jag lagt ner tre års mod-arbete på just denna sida, och jag dessutom hunnit skaffa en del vänner här, känns det inte som att jag, denna sidan om årsskiftet iaf, kommer byta community.
phlegm * "Det du gör nu är att anta saker, du lägger ord i min mun och hittar därmed på argument som saknar egentligt värde. " - "men vill bestämt hävda att jag aldrig sagt att jag 'bara' söker reaktioner " - phlegm igår 19:53, tråd: "Vad hände med emils tråd? 'Jag visade min kuk igår'" "Visst, det är inte alltid en klassisk kärlekstråd, frågetråd eller problemtråd jag spottar ur mig, men jag försöker alltid ta ställning i en stor eller liten fråga för att se hur reaktionen bland övriga medlemmar ter sig. " - phlegm 07-11-09 01:31, tråd: "Tack för kaffet") * "då poängen med att skapa en tråd på ett internetforum är att höra folks åsikter i allmänhet " - Vad är poängen med att höra folks åsikter angående att du annonserar efter en stol? phlegm "jag vill ha en stol, så jag skriver ett långt inlägg i blandat för att se folks reaktioner"användare1 "Min åsikt är att du inte ska köpa en stol."phlegm "Men vad ska jag sitta på då?"användare1 "Det är syndigt att sitta."phlegm "Men jag vill verkligen ha en stol när jag sitter framför datorn." användare2 "Wittgenstein satt på två stolar ibland..." Whoa "Eller så kan du skriva i Köp & Sälj att du vill köpa en stol." Tråkigt? Kanske det, men det är dock tråkigare att ha ett forum där folk får skriva vad som helst, hur som helst, när som helst. Inte ens flashback har ett sånt forum och deras paroll är ju total yttrandefrihet... * "då jag lagt ner tre års mod-arbete på just denna sida, och jag dessutom hunnit skaffa en del vänner här, känns det inte som att jag, denna sidan om årsskiftet iaf, kommer byta community. " - Jag har inte sagt att du ska lägga ner Whoa, utan bara att du sannolikt kan få utlopp för din skrivklåda på andra platser. Själv loggar jag in på Helgon för att läsa serierna, något som inte är möjligt på Whoa. 10-4, over...
Mabande P30 Återigen. Din argumentationsteknik är något jag alltid beundrat dig för, men i denna diskussion använder du dig av tveksamma och rent av löjliga grepp för att bevisa din poäng. Det jag ställde mig frågande till angående dina uppställda antagonister, var ditt inbakade >bara> och inte det faktum att jag är intresserad av folks reaktioner. Visst, du citerar mig från mod-tråden där jag klart och tydligt säger att jag gillar att se folks reaktioner på mina åsikter, men ingenstans går det att dra slutsatsen att detta är min enda drivkraft. Som du mycket väl vet, finns det inget motsatsförhållande mellan att skåda folks reaktioner och samtidigt föra en diskussion.
Och ditt påhittade scenario angående min stoltråd, är väl underhållande på något slags primitivt vis, men särskilt verklighetsförankrat är det inte.
Jag citerar mig själv från tråden:
Så, alltså. Det som efterlyses i denna tråd är tips på stolar, sittanordningar, hängmatta-liknande prylar och allt annat tänkbart.. Släng upp en länk eller ge mig stockholms-relaterade vägbeskrivningar för att göra mig glad. Så, om du skippat fantasidialogerna och istället kastat åtminstone ett getöga på tråden, hade du sett hur min tråd var utformad, samt att den efterföljande diskussionen både blev trevlig och informativ.
Tråkigt? Kanske det, men det är dock tråkigare att ha ett forum där folk får skriva vad som helst, hur som helst, när som helst.- Här pläderar du som en människa som aldrig varit inne på whoas blandatavdelning och därmed drar galna och förhastade slutsatser. Du menar på fullaste alvar att min stoltråd inte kan passa in bland trådar så som:
Knäckemacka med julskinka,stark senap och äppelmos?, Skohylla med mycket plats? (skohylla - okej? stol - ajabaja!) eller
Var finns de koreanska tjejerna? :)
...och det sista visar än en gång att du fortfarande inte greppat vad det är diverse admins diskuterat med dig de senaste veckorna: Ett inlägg gör ingen blogg. * "Som du mycket väl vet, finns det inget motsatsförhållande mellan att skåda folks reaktioner och samtidigt föra en diskussion. " - I sanning, men när du trycker mer på vikten av att se reaktionerna på valfri (konstruerad eller reell) fundering än att diskutera saker du finner intressanta, så verkar det ju onekligen som att huvudsyftet är just att få lite forumfame. * "Här pläderar du som en människa som aldrig varit inne på whoas blandatavdelning och därmed drar galna och förhastade slutsatser. " - Så du försöker alltså påstå att allt är tillåtet i Whoas Blandat-forum? I så fall var det nog lika bra att du avsa dig modererandet i och med att du med den inställningen inte kan ha gjort många knop : / * "Du menar på fullaste alvar att min stoltråd inte kan passa in bland trådar så som " - Naturligtvis hade den kunnat passa finfint in där - om det bara var den (och den inte varit en köp & sälj-tråd i och med rader som "Har du en stol ståendes som du vill bli av med. Hooka mig.. "), men lägg till 10-15 liknande från dig under samma månad... 10-4, over...
Mabande P30 * och det sista visar än en gång att du fortfarande inte greppat vad det är diverse admins diskuterat med dig de senaste veckorna: Ett inlägg gör ingen blogg. - Det där var verkligen ingen klar uttänkt tanke, men jag tror jag förstår vad du syftar på. Du menar alltså att du inte kan gå in och diskutera en enskild tråd, då bloggkopplingen egentligen handlar om antalet producerade trådar. Då kan jag i detta läget passa på att flika in att det var du som drog upp det enskilda fallet (stol-tråden), att det är admins som inte kan bestämma sig för vilken regel (utformningen, frekvensen, diksussionspotentialen, det allmäna omdåmet om admin och mod-crew osv.) och att jag då blir förvirrad vad det egentliga regelbrotter består i. Du måste väl ändå förstå att när man blir presenterad för fem, sex olika teorier för varför ens trådar inte passar in i ett specifikt forum, så är det smått omöjligt att bilda sig en glasklar uppfattning om saken.
* Så du försöker alltså påstå att allt är tillåtet i Whoas Blandat-forum? I så fall var det nog lika bra att du avsa dig modererandet i och med att du med den inställningen inte kan ha gjort många knop : / - Det uttalandet visar svart på vitt, dina bristande kunskaper när det kommer till logik och slutledningsförmåga. Du är en expert på att tolka saker till absurdum, och du hittar inget belägg för din första fråga i mitt uttalande. Sista delen visar dessutom hur dåligt påläst du är: Jag var aldrig mod i blandat, utan huserade i Hiphop-forumen bland andra, där vi hade klara regler för vad som var, och vad som inte var tillåtet.
* men lägg till 10-15 liknande från dig under samma månad - Påminn mig igen. När Emil postade sin naken-bastu-tråd, hur många trådar hade han skapat senaste månaden då? Eller handlade det i det enskilda fallet, om någon annan regeltolkning? I så fall, vilken av de fem, sex potentiella?
Moderator
2007-11-20 20:32
phlegm Du måste väl ändå förstå att när man blir presenterad för fem, sex olika teorier för varför ens trådar inte passar in i ett specifikt forum, så är det smått omöjligt att bilda sig en glasklar uppfattning om saken. Det kan ju också vara så att det är fem, sex olika anledningar till att trådarna inte passar in. Att det är de sammanslagna som gör det.Påminn mig igen. När Emil postade sin naken-bastu-tråd, hur många trådar hade han skapat senaste månaden då? Eller handlade det i det enskilda fallet, om någon annan regeltolkning? I så fall, vilken av de fem, sex potentiella? Varför Emils tråd försvann och varför dina trådar inte är gillade behöver ju egentligen inte alls ha med varandra att göra. Och Mabande har ju faktiskt ingen skyldighet att förklara för någon (annat än kanske Emil själv då, för att han ska kunna lära sig) varför den blev borttagen. Som det har konstaterats så många gånger förut.Mabande Phlegms syfte med sina trådar är väl i sig oväsentligt så länge han håller sig innanför ramarna för vad som är tillåtet och inte? Och om det ändå är så att många finner ett nöje i att läsa och diskutera i hans trådar så fyller de väl ett syfte? Min uppfattning (som kan vara helt felaktig) är att på senare tid är det färre som går in i hans trådar för att klaga, och fler som faktiskt för vettiga diskussioner som håller sig till ämnet. Att han dessutom skriver på ett sätt som utnyttjar nästintill hela det svenska språkets potential och som, förhoppningsvis, kan inspirera folk att försöka sig på detsamma kan väl också ses som en anledning att godkänna trådarna? Om syftet är att studera reaktioner, men effekten att forumet får en trevligare och mer bildad ton så tycker åtminstone jag att tråden gör mer nytta än skada.
KaptenKrok P22 * Det kan ju också vara så att det är fem, sex olika anledningar till att trådarna inte passar in. Att det är de sammanslagna som gör det. - Absolut. Det jag ställde mig defensiv till var dock hans anmärkning att jag inte "greppat" varför mina trådar inte längre är välkomna. Min poäng, kort och gott, var att det inte alltid är så enkelt att bilda sig en klar uppfattning när man blir presenterad för fem, sex olika, tolkningar, även fast de tillsammans kan samverka till en större syfte.
* Varför Emils tråd försvann och varför dina trådar inte är gillade behöver ju egentligen inte alls ha med varandra att göra. - Anledningen till att jag frågade är Mabandes tidigare uttalande i denna tråd: "
Den försvann för att det var ett blogginlägg och Whoas forum inte ska användas som en blogg. " som fungerar som en något lullig förklaring till varför emils tråd försvann. Hans statement säger egentligen ingenting, då ingen av admin-crew konkret kan precisera, vad som innefattas i denna term. Därav ställde jag min fråga, för att eventuellt bringa mer klarhet i vilka regler jag och andra ska följa i framtiden.
KaptenKrok * "Phlegms syfte med sina trådar är väl i sig oväsentligt så länge han håller sig innanför ramarna för vad som är tillåtet och inte? " - Både ja och nej. Om syftet är att reta upp folk så är en tråd för mycket, men om det är för att sprida info om uppdateringar på en hemsida är en tråd i veckan max. * "på senare tid är det färre som går in i hans trådar för att klaga, och fler som faktiskt för vettiga diskussioner som håller sig till ämnet. " - Något som kan bero av att de som klagar helt enkelt givit upp och antingen knyter handen i fickan eller klagar via tipsforum, meddelanden till admins eller i Allmänt om Whoa. Detta dock nästan enbart en spekulation från min sida. * "Att han dessutom skriver på ett sätt som utnyttjar nästintill hela det svenska språkets potential och som, förhoppningsvis, kan inspirera folk att försöka sig på detsamma kan väl också ses som en anledning att godkänna trådarna? " -Om det inte vore för att han använt samma form för majoriteten av trådarna så hade nog ingen stört sig så (relativt) fort. Som han lagt upp det hittills så är det i stil med tjejen från American Pie: "And this one time, at band camp..." och man slutar lyssna : /phlegm - Ledsen för misstaget om var du moddade, dock känns det som att om man nu kommit till punkten att man får modda ett forum så bör man ha hyfsad koll på vad som är tillåtet även i diverse andra forum : / * "Min poäng, kort och gott, var att det inte alltid är så enkelt att bilda sig en klar uppfattning när man blir presenterad för fem, sex olika, tolkningar, även fast de tillsammans kan samverka till en större syfte. " - Okej, så trots att du fått syftet (sluta använd whoa som blogg eller dylikt) och ett antal ("fem, sex") anledningar till det så kan du inte se ett annat syfte än att det inte handlar om att använda Whoa som blogg eller dylikt. * "När Emil postade sin naken-bastu-tråd, hur många trådar hade han skapat senaste månaden då? " - Jag har ingen aning, dock hade han fått en tillsägelse om att inte använda Whoas forum som sin blogg och i och med det skulle han inte langa in sina blogginlägg i forumen. Jag vet att det kanske kommer som en chock, men efter en tillsägelse att sluta med något så förväntas det att man slutar med det. I ditt fall så har du ju fått en tillsägelse för ett litet tag sen (bara så att du inte glömmer). Varsågod: din tur att filibustra. 10-4, over...
Mabande P30 * Ledsen för misstaget om var du moddade, dock känns det som att om man nu kommit till punkten att man får modda ett forum så bör man ha hyfsad koll på vad som är tillåtet även i diverse andra forum : / - Det är just där den lilla skon klämmer. När det inte står klart och tydligt i reglerna, svart på vitt, vilkla grepp och diverse kast som är tillåtna, och ni istället hänvisar till outtalade regler, kvittar det hur länge och hur många gånger jag läser lagboken. Era tolkningar och synsätt kan jag aldrig i förväg gissa mig till.
* Okej, så trots att du fått syftet (sluta använd whoa som blogg eller dylikt) och ett antal ("fem, sex") anledningar till det så kan du inte se ett annat syfte än att det inte handlar om att använda Whoa som blogg eller dylikt. - Budskapet är kristallklart och jag har aldrig tvekat på exakt vad det är ni vill att jag ska sluta med. Det jag diskuterat (och fortfarande diskuterar för all del ;)) är anledningarna bakom och hur ni kommit fram till erat beslut. För övrigt anser jag att hela whoa, i mångt och mycket, inte skiljer sig väsentligt från en vanlig blogg. Användare skapar trådar, förväntar sig lite feedback och glider runt på olika sidor/forum för att ta del av andras åsikter. Skillnaden, kanske skall poängteras, är att whoas användare i allmänhet, inte lägger ner speciellt mycket energi och tankeverksamhet bakom sina inlägg.
* Jag vet att det kanske kommer som en chock, men efter en tillsägelse att sluta med något så förväntas det att man slutar med det. - Finns ingen anledning för dig att dra på dig din berömda sarkasm-keps, riktigt än. Så vitt jag vet, har jag skapat noll trådar i blandat sedan tillsägelsen.
phlegm * "När det inte står klart och tydligt i reglerna, svart på vitt, vilkla grepp och diverse kast som är tillåtna, och ni istället hänvisar till outtalade regler, kvittar det hur länge och hur många gånger jag läser lagboken. Era tolkningar och synsätt kan jag aldrig i förväg gissa mig till. " - Visst skulle vi kunna langa ihop en regelbok som täckte absolut alla möjliga och omöjliga situationer, dock skulle ditt argument då lyda att den var för krånglig att sätta sig in i och att det borde vara färre och mer generella regler. Som aktiv mod så ökar risken att man ska få i sig lite mer av vilken typ av saker som funkar i forumen, inte minst p.g.a. de klagomål från övriga användare som trillar in och åtgärdas. * "är anledningarna bakom och hur ni kommit fram till erat beslut. " - Torde väl vara frågat och besvarat ett antal gånger? Inte minst i den här tråden... * "För övrigt anser jag att hela whoa, i mångt och mycket, inte skiljer sig väsentligt från en vanlig blogg. " - Jag skulle då hävda att det är en ganska massiv skillnad mellan ett community och en blogg, men folk har ju olika förmåga till gränsdragningar. * "Så vitt jag vet, har jag skapat noll trådar i blandat sedan tillsägelsen. " - I och med att du inte förstod kopplingen mellan att Emil blivit tillsagd att sluta och att hans tråd slängdes så gjorde jag det tydligare för dig. 10-4, over...
Mabande P30 * dock skulle ditt argument då lyda att den var för krånglig att sätta sig in i och att det borde vara färre och mer generella regler. - En stilla undran.. Ur vilket kunskapshål drar du den slutsatsen?
* Som aktiv mod så ökar risken att man ska få i sig lite mer av vilken typ av saker som funkar i forumen, inte minst p.g.a. de klagomål från övriga användare som trillar in och åtgärdas. - Då Emil, mig veterligen, är den enda användare som kommit i kontakt med en liknande problematik som jag nu upplever, blir det omöjligt för mig att veta vilka diskussioner som förts mellan honom och er. En annan faktor är att hans trådar, med jämna mellanrum tillåtits plats på whoa, något som jag i min tidigare, naiva ungdom (en månad sen) tolkat som att de i vissa former varit acceptabla.
En annan intressant synpunkt är vår gamla kära användare alexxela som med stor framgång, gång på gång, startade hysteriskt roliga trådar om allt i hans lilla liv. Detta var dock innan blogghysterin startat, och admins klåda och eksem var kanske inte lika långt gången på den tiden. Likväl, din uppställda hypotes faller fortfarande i bitar.
* Torde väl vara frågat och besvarat ett antal gånger? Inte minst i den här tråden... - Jag skulle vilja påstå att så inte är fallet. Men folk har ju olika förmåga till gränsdragningar.
* I och med att du inte förstod kopplingen mellan att Emil blivit tillsagd att sluta och att hans tråd slängdes så gjorde jag det tydligare för dig.- Ok, my bad. Dock vill jag påpeka att din sarkastiska ton var överflödig.
Ja, det där var ju några minuter jag aldrig får tillbaks...
phlegm -Läs svaren om du vill, men jag tror att det är hoppar ner till Kontentan. * "Ur vilket kunskapshål drar du den slutsatsen? " - I och med att reglerna som de står idag är för omständliga och detaljerade för att genomsnittsanvändaren ska orka sätta sig in i dem så är det högst sannolikt att en än större andel inte skulle orka sätta sig in i ett än mer omfattande och detaljerat regelverk. Som du argumenterat hittills så känns det högst otroligt att du skulle accepterat en tillsägelse med en direkt regelhänvisning stillatigande under ett sådant regelsystem. * "Då Emil, mig veterligen, är den enda användare som kommit i kontakt med en liknande problematik som jag nu upplever, blir det omöjligt för mig att veta vilka diskussioner som förts mellan honom och er. " - Naturligtvis så är det inte så att du förväntas läsa privatmeddelanden * "En annan faktor är att hans trådar, med jämna mellanrum tillåtits plats på whoa, något som jag i min tidigare, naiva ungdom (en månad sen) tolkat som att de i vissa former varit acceptabla. " - Jupp, nyckelorden är "i vissa former". Han har inte bara skrivit blogginlägg och det var inte heller så länge sen det blev allt för många såna för honom heller. * "En annan intressant synpunkt är vår gamla kära användare alexxela " - Han varierade sig uppenbarligen tillräckligt i sina inlägg för att det inte skulle bli en sån uppfattad upprepning som i ditt och Emils fall. * "Jag skulle vilja påstå att så inte är fallet " - Okej, då ber jag dig läsa om tråden (och din meddelandekonversation med admins om saken) ett par gånger. Vem vet, du kanske lär dig något (och ja, det var en onödig sarkasm)... * "Dock vill jag påpeka att din sarkastiska ton var överflödig " - Först och främst så följde jag bara tonen i tråden ("admins klåda och eksem var kanske inte lika långt gången" och liknande) och sedan så (med risk för att parafrasera din argumentation): "Tycker inte jag och eftesom du är den enda som klagat (och samtidigt verkar vara lite bitter) så hade jag ju all rätt i världen att skriva som jag gjorde och jag kan säkerligen hitta fem pers som tyckte det var underhållande att läsa, så då borde jag ju få fortsätta med det." Men, men, vi kanske ska lämna käbblet bakom oss och gå över till den legendariska: Kontentan Det går inte att förutse och göra en regel för varje möjligt scenario och därför litar admins / mods på att medlemmarna kommer att förstå när de blir ombedda att upphöra med något som det dittills inte funnits behov av en direkt regel emot (exempelvis när någon började kopiera in boken Moby Dick i en tråd - kulturellt berikande, men tämligen malplacé på ett "vanligt" diskussionsforum). Naturligtvis ska en förklaring till varför ges (ibland även i fallen då det är uppenbart). Sedan kommer det troligtvis alltid finnas personer som inte är villiga att acceptera det, oavsett om det finns en direkt regel eller inte, men det är situationer som får lösas då. Till syvende og sidst så kommer det troligtvis inte skapas en lex phlegm, hittills har inte problemet varit så omfattande att det itne klarats av med en enkel diskussion. 10-4, over...