I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har en liten ide, hade varit fett

Whoa Community - Allmänt om whoa

2007-07-02 00:18

Har en liten ide, hade varit fett

Jag är inte inne i whoa så mkt, har precis registrerat maj, av vissa skäl..men jag hade tyckt det varit fett o veta hur många som besökt en tråd..om ni/du förstår vad jag menar..

om jag släpper en tråd och kommer in nästa dag, hade det varit kul och veta hur många som ens har brytt sig om o läsa den..

bara ett tips, jag har ingen aning om hur svårt det är och fixa ..

peace out!

Allt går, Exakt allt, Bara om man vill ! ! !
Manager

2007-07-02 00:51
Absolut.
Men jag vet inte vad du skulle få ut av det?
Ifall du syftar på att du vill se hur många som har lyssnat på din låt så brukar ju det oftast gå att se genom sidan du laddat upp låten på.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-07-02 01:15
whoa är för "stilrent" för det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-02 06:15
man kanske har lagt upp en text här på whoa, och vill veta hur många som läst men typ skitit i att kommentera?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-02 08:13

man har snackat om det förut och man har fått avslag.

Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-07-02 08:45
vad får du ut av det? tilltalar du någon med ditt inlägg så skriver folk, annars inte. jag hade inte velat se en jävla massa "kom igen 4000 tittar och 2 kommentarer bla bla bla" som kan ses på en massa andra forum.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-07-02 10:21
Asså, jag vet inte, men jag hade gillat de, och hur jobbigt kan det vara? sätta ditt några siffror extra..jag menar de inte som om dom måste ändra ett helt system..aja, de va ba min åsikt iallafall!!!

2007-07-02 10:26
Jag hade kunnat ge ett exempel...
Eftersom jag postat om min brors låt (knack knack) så undrar jag faktiskt hur många som ens kollat på tråden. Tex hur många har kollat men endå skitit i och ladda ner den, hur många har gett låten ett försök?, hoppas ni förstår vad jag menar haha :P

2007-07-02 11:50
Jodå, vi fattar :)
Men som afflaf sa så skulle en sån funktion ge en massa kommentarer i stil med "kom igen 4000 tittar och 2 kommentarer bla bla bla". Liknande finns redan ett gäng av i Audioforumet när folk jämför hur många som laddat från speedyshare med hur många som har skrivit i tråden.

Plus att den enklaste formen av det ger ett felaktigt resultat i och med att det inte kompenseras för hur många gånger en enskild person kollar tråden, så när någon som redan kollat tråden kollar den för att se vad det är för nytt som skrivits så registreras det och varje gång någon kollar tråden och gör ett inlägg så räknas det som två trådkollar (eftersom tråden laddas om när man postar inlägget).

Det tillför helt enkelt inte så mycket att det är värt det : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-02 20:01
Har inte läst vad folk skrivit, men med mentaliteten 75% av alla medlemmarna lider av så kommer det bli tävling om vem som fått mest läsare, alternativt att folk kommer börja sura och tjafsa med folk för att man fått 738904378940 besökare i en tråd men endast 2 svar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-03 05:58
ett jävla snack om att alla ska börja tävla på whoa...
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-03 06:02
ett jävla snack om att alla ska börja tävla på whoa...

Know your whoa.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-07-03 13:25
kopiera - I och med att det redan är en massa inlägg i audio- / beats-trådar om att folk laddar ner men inte skriver, plus en tråd om personliga inläggsrekord, så är det nog inte så värst svårt att komma till den slutsatsen...
Eller i andra ord: know your whoa users.

10-4, over...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-07 17:19
Enkel mattemaik.
E du known as some special kid kommnterar 1 av 5.
E du random whoa kommenterar 1 av 15.
E du admin so vogar ingen kommenera, bara lasa
E du moderator so kommenterar 1 av 100 (Alla real bad guys och deras polare).

So be proud over your self. Har du fott 10 kommentarer so har garanterat 150 st last din trad.

Nej, men funktionen hade varit cool om det fungerade korrekt.
Om man inforde regeln att "kom igen, 400 lyssningar 1 kommentar, vad e de her"skulle forbjudas.

Piz!
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-07-07 17:35
jag tror inte att en regel hade stoppat folk från det :) kolla bara på alla regler som existerat i år och fortfarande bryts hela tiden.

sålänge det inte fyller någon funktion så ser jag ingen anledning till varför de ska införa det.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-07-09 02:51
synd att de inte funkar me räknare. jag har åxo velat ha den funktionen.. men men..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.