I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag har en idé: "Kontaktsidor"

Whoa Community - Allmänt om whoa

   

2007-06-18 17:42

Jag har en idé: "Kontaktsidor"

Hejsan, jag kom på en idé som kanske skulle kunna funka, såhär lyder den:

Låtsas du om att någonstans inne i Inställningar så finns en checkbox vars infotext lyder i stil med "Vill du kunna bli sedd på Kontaktsidorna?". Checkar man då i den här boxen så kommer ens namn att finnas med i en lista på ett menyval som t.ex heter Kontakt.

Beroende på vilken hiphopsyssla man valt att kryssa i (vi säger att jag har kryssat i "DJ"). Då hamnar mitt namn i DJ-kontaktlistan såvida checkoboxen jag nämnde - är ikryssad.

Väljer man att checka i sin box - så kommer ett skrivfält fram där man kan kort presentera sej gällande samarbeten, priser och musikstil - så den som sedan letar i listan ska kunna hitta en lämplig samarbetspartner.

- - - - -

Exempel:
GhettoGöran är rappare, men söker någon som gör beats som passar just hans smak och heller inte har så stor budget. I samma stund så har dj'n LowriderLasse kryssat i sin checkbox så hans namn och fyllt i en kort "minikriteriepresentation". GhettoGöran kollar sedan i Kontaktsidorna under tabben "DJ's" och klickar på LowriderLasse's namn, varpå sidan delas mellan LowriderLasses namn och namnet under - och DÄR syns sen hans "minikriteriepresentation". GhettoGöran läser då igenom texten LowriderLasse har skrivit: "Jag tar 200kr/beats beroende på blabla, och jag är skitbra på pianobeats så det är MEJ du ska kontakta om det är just det du söker, mvh LowriderLasse".

I detta fall så får GhettoGöran orgasm (eftersom han ÄLSKAR pianobeats och precis har 200kr på fickan), så han kontaktar sedan LowriderLasse genom att sen klicka på "Skicka intressemeddelande" som finns precis under hans "minikriteriepresentation".

Sen blev GhettoGöran skitglad och LowriderLasse 200kr rikare.

- - - -

Visst låter det som en smidig idé?

Skulle det vara så att jag varit otydlig på något ställe så kan jag berätta mer, alternativt att ni bildar er egna uppfattningar.

- KL12

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.