I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-07 16:41

Anmäla en admin?

Kan man anmäla en admin?
Han tar bort mina inlägg utan förklaring..eller jo först skrev ajg ett inlägg och han skrev att jag bad om tips för olagliga saker (vilket det inte var) , jag skriver exakt samma inlägg igen, och skriver att det inte får vara något olagligt. Han tar bort det och ger mig anledningen "skärp till dig.".
Innan dess har jag frågat honom exakt när jag ber om något olagligt, det svarar han såklart inte på.
Är detta rättvist?
Jag hoppas inte du tar bort detta också. 10-4 over eller nåt

2007-05-07 16:48
Det är väll olagligt att slå någon?
Anfall är bästa försvar

2007-05-07 16:49
Å du ville väll ha tips på hur du skulle hämnas...och dina egna tankar kretsade kring våld. "ska jag betala några afrikaner som kan slå dom" eller "skjuta dom (med nåt) från balkongen.
Anfall är bästa försvar

2007-05-07 16:52
Spottsäkerväst: Ja, och "ska jag anmäla dom till polisen?"..när blev hämnd olagligt?
Om jag skriver en sak som är olaglig vill jag väl inte ha olagliga tips för det? Speciellt om ajg skriver att det inte får vara olagligt. Eller?
Tur att du är med på noterna.

2007-05-07 16:53
Mja lite konstigt är det väl kanske, såg tråden och det står ju tydligt att inga olagliga tips får droppas.

Dock har jag svårt att se hur tråden skulle kunna hållas ren från sådana. Jag menar, enda inte olagliga tipset hade väl varit typ "Polisanmäl dom"?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-07 16:53
sen ville jag inte ha din syn på mitt inlägg utan svar på om man kan anmäla en admin.

2007-05-07 16:54
Brunsås: det var just därför jag ville ha tips...lagliga tips. Fick ju några tips som var lagliga och jag frågade om  dessa då typ "hur ska jag göra det när polisen inte pratar engelska" o.s.v...

2007-05-07 16:54
Det låter rättvist. Han säger till dig att inte göra inlägget igen, men du gör det i alla fall?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-07 16:55
Ja det är väl klart du kan, men det kommer inte att hända något eftersom han i slutändan har rätt.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-07 16:56
Midas: LÄS MÄNNISKA!
Läs min text..

2007-05-07 16:56

Våld är olagligt...hämnd med våld är olagligt, så jag menade.

Men ja..eftersom du skrev inga olagliga tips så vette katten

Anfall är bästa försvar

2007-05-07 16:57
Midas: han skrev aldrig att jag inte fick skriva inlägget igen. var har du fått det ifrån?

2007-05-07 16:58
Brunsås: det är det han inte har. visst jag kanske skulle varit tydligare i första inlägget med att det skulle vara lagligt, men vad var det för fel på andra inlägget? Och ska han inte ge en anledning till varför den tas bort?
har han rätt för att han är admin och är allvetande eller vadå?

Hangaround

2007-05-07 16:58
Vad vill du åstakomma med att anmäla adminen i fråga?
vad för åtgärd tycker du är lämplig för detta "maktmissbruk"?

2007-05-07 16:59
Tech: ja på samma sätt som man anmäler en av oss vanliga dödliga människor? Att om t.ex en admin gör så upprepade gånger så får han en varning o.s.v.

Hangaround

2007-05-07 17:00
men vilka regler adminen brytit mot?

2007-05-07 17:00
Aah, nej det missade jag. Men det bör man väl förstå? Tas ett inlägg bort så skall du självklart inte skapa ett likadant igen.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-07 17:01
möjligtvis kommer du att åstakomma att han skriver en anledning till varför han tog bort ditt andra inlägg, men jag tvivlar ju på att han tar av sig rollen som admin. Känns som att folk gnäller på admins typ några gånger i veckan iallafall, och såna här skitgrejer spelar nog ingen riktig roll.

2007-05-07 17:04
Tech: han tar bort ett inlägg som det inte är något fel på och ger ingen anledning?

Midas: Det har jag nog missat i Whoas regelbok. Var står det. Jag har ju inte skrivit in exakt samma text, åtgärdade ju felet som var det att det kunde uppfattas som olagligt?

Brunsås: han behöver inte ta av sig "rollen" som admin för detta, men ett pricksystem vore bra. Om han gör så mot 20 st kanske han inte bör vara admin ( inte sagt att han faktiskt gör det).

2007-05-07 17:18
"Skärp till dig" var angående rader som "eftersom jag inte vill få alla äckliga bögjävlar efter mig där", samt att du langade in nästan exakt samma inlägg igen.

* "Jag har ju inte skrivit in exakt samma text, åtgärdade ju felet som var det att det kunde uppfattas som olagligt?"
- I inlägget skriver du: "Så, vad ska jag göra för att få dom att backa lite? Ska jag ringa polisen varje gång de är där och säga att de säljer knark? Ska jag betala ett par afrikaner för att slå dom ett par timmar? Ska jag köpa ett luftgevär och skjuta på dom från min balkong?"
Det är olagligt att betala någon att misshandla någon annan.
Det är (i en överväldigande majoritet av fallen) olagligt att beskjuta någon annan.

Mabande - Admin Crew: Regulators

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda