ang. uppning av gamla trådar, kontra regel 15
"15 - Se dig omkring i forumet före du postar din topic! Kanske är det så att ämnet du tänkt posta redan har diskuterats eller i denna stund diskuteras för fullt i någon annans tråd! Var alltid noga med att söka i forumen efter liknande diskussioner och ämnesval före du postar det du vill ta upp, på så sätt höjer du kvalitén på forumet och gör att trådarna blir mer varierade och därmed intressanta. Därmed hjälper ni såklart också oss admins/mods att slippa undan det eventuella rensningsjobbet."
nu rör väl kanske inte den här regeln nödvändigtvis det fall som fick mig att börja fundera, men jag vill ändå bara kolla lite vad som egentligen gäller här på whoa.
på en del andra forum uppmuntras det ju att söka upp redan startade trådar, även om de är äldre. som idag t.ex ville jag prata om foreign exchange eftersom jag köpt skivan nyligen. och jag inser ju direkt att jag knappast lär vara den första som gjort så, så jag använde sökfunktionen och hittade en tråd från 2005 eller nåt, skrev min åsikt om plattan i den...ett par andra personer hakade på. sedan blev tråden låst.
borde jag ha startat en ny topic om skivan? för isåfall gör jag gärna det.
eller diskuterar vi helt enkelt inte skivor som är äldre än ett år typ, längre?
skriv kort, helst inte alls
|