varför avslutar ALLA trådskapare med att fråga...
..."har ni varit med om något liknande?"
spelar ingen roll vad det handlar om, men så fort det är nån som ska berätta något, t.ex. "vad som hände mig på väg hem från skolan/jobbet" eller "förra sommaren när ett UFO landade på min trädgård" så avslutar författaren alltid med den äckliga frågan. varför jag stör mig så mycket på det vet jag inte, men det känns som om trådskaparen själv inte tycker historien är tillräckligt intressant för att folk ska bry sig och därför måste gardera sig mot dryga kommentarer som "och?" och "ok?".
har inte upplevt samma sak på nåt av dom få communities/forum jag ibland besöker, men det känns som kvalitén och läsvärdet sjunker drastiskt på grund av detta. det handlar inte längre om att förmedla nåt intressant eller skapa en diskussion, utan att helt enkelt skapa en tråd med så många inlägg som möjligt.
tråden som handlar om hur mycket pengar man har slösat idag är också ett bra exempel på hur mycket skit som skrivs här och hur egocentriska folk är. dom flesta tänker väl direkt svaret i huvet och tycker sen det är roligt att skriva att man löpt en baguette för 25 kr, men vem fan bryr sig? är det nån som verkligen sitter och läser andras utgifter?
så till nästa finniga whoait som just bestämt sig för att berätta om "den läskiga gubben som precis gick förbi fönstret" och sen avsluta med "har ni också sett nåt läskigt på sistone?" - låt bli!
word me up
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
|