Matforum!
Jag vill ha ett matforum på whoa! Jag är övertygad om att jag inte är ensam. Ett matforum, där allt från dieter till recept och råvaror ska diskuteras. Nu hamnar frågor som har med mat att göra i alla möjliga trådar, och om ett forum öppnas tror jag att intresset skulle vara ganska stort. Jag vet att ni vill!!
Kändes det inte pinsamt när du skapade tråden?
Nej, det känndes som omjag har blomkål i kylen och inte har en jävla aning om hur jag ska koka den. Känns det inte pinsamt att se dig själv i spegeln? OM du inte har någonting att säga om topicen så kan du hänga i graffitiforumet istället...
Köp en kokbok då... Matforum har redan tagits upp och dissats, precis som alla andra dumma ideér gällande nya forum..
johanone P20 Jag skulle kunna köpa typ 10 böcker och slippa hänga på whoa över huvudtaget. Whoa är ett FORUM, i forum diskuterar vi saker, i böcker läser vi saker. Det ena utesluter nödvändigtvis inte det andra.
Varför dissade matforum? Jag ser ingen anledning, om inte admins är rädda för att det ska börja hänga mat-folk på whoa.
Ett matforum skulle ge mer struktur till whoa, eller ja, en liten del av det iaf. Idag kan man inte söka på mattrådar, om man inte kommer ihåg vad skaparen eller tråden hette.
Whoa är ett HIPHOP-forum. Är det inte anledning nog? Hur ofta ser du trådar gällande mat? Som sagt, köp en bok eller sök dig till andra forum. Nu handlar trådar om mat antagligen i blandat, så prova med att söka där..
Ska jag söka på "mat" då eller?
Jag skulle säga att mat är minst lika hiphop som alla andra forum under "Hobby & Fritid". All mat är inte hiphop, men det finns mat som accosieras till hiphopkulturen, precis som att inte alla filmer är hiphop, men en av dem är Scarface.
Jag kan helt ärligt inte se någon anledning till att det inte borde finnas något matforum, om det inte är ett tekniskt problem.
word, langa matforum.. jag är hungrig.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Seriöst! Jag tror att de skulle finnas mycket stöd för det.
Whoa är ett HIPHOP-forum och hiphopare lagar inte mat vi blazar feta och beställer pizza.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2006-10-05 13:05
Känns som en ganska meningslös kamp. Tror inte något extra forum kommer läggas till. Men som det är nu hamnar väl matfrågor mest i två trådar. Sport och blandat. Ja det vore trevligt med en mattråd och jag skulle nog hänga där en del om det fanns, men som det är just nu hoppas vi nog förgäves.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Målet för alla involverade med whoa, måste väl ändå vara att optimera forumet? Jag tror hursomhellst att väldigt många skulle upskatta ett matforum. Stuck eller Howser får gärna uttala sig här i tråden...
en mycket bra idèe. Så kan ni ju göra en sticker högst upp där det står "dagens måltid". Där kan ni se till att alla på whoa är samma middag varje dag. Lite sektvarning över det i och för sig men ändå.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Inte tillräckligt stort ämne?! Jag slår vad om att alla här på whoa, har spenderat mer tid ätandes och lagandes mat, än lyssnandes på hiphop. Men seriöst, det är ett sjukt stort ämne, det är en av de grundläggande faktorerna för att kulturer. Även om inte 90% av whoa vill ha ett matforum ,tror jag att många många skulle dra nytta av det.
Producent
2006-10-05 13:44
vore en bra grej, även med tips om restauranger osv i olika städer.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Grejen med att ha ett eget matforum är att topicen skulle växa. Det finns t.ex mängder av sporttrådar som inte skulle blivit av om det inte fanns något sportforum. Jag skulle tycka att det vore jättetrevligt med både "dagens recept"-trådar och restaurangtips! Inte bara det, men trådar om olika maträtters historia och ursprung. Vilka kryddor som brukar hänga ihop med vilken mat och varför etc.
"om inte admins är rädda för att det ska börja hänga mat-folk på whoa." bravo!!!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Kom igen! Mat är grymt, klart att det ska snackas mer om det på whoa!
Forumet här som är mest hiphop måste ändå vara elektroniskt i musikforumet...
Acknowledge P19 vadå inte tillräckligt stort ämne? säger du så för att du är annorektiker eller vad?
Acknowledge P19 lustig?
Något som vore lustigt vore ett matforum...
smutsig_slampa sjuukt bra idee!! ge oss ett matforum
http://www.rael.org . .
kom igen... kan jag få lite offesiell feedback?
Skulle det verkligen vara så fruktansvärt aktivt? De som velat diskuterat mat här på whoa har väl vänt sig till blandat och vad jag minns i mitt huvud så är det inte en så frekvent topic direkt. Och att sedan använda argumentet "om vi startar ett forum så pratas det ju mer" är ju bara dumt. De flesta trådarna kommer säkert vara väldigt innehållsfattiga för den delen med. Känns som det kommer bli väldigt mycket "idag åt jag mammas potatismos.. mm.. det var gott! Vad tycker ni är gott?" Och det känns ju inte som ett direkt väl fungerande och seriöst forum.Officiell feedback vore trevligt, ja.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Lätt ett matforum! Niggas gotta eat.
Yeah!
eccan det kan ju vara recept för den träningsinriktade, eller festfixaren eller för killen som ska styra upp en middag åt sin hoe. Kan även ses som en inspirationskälla för folk som vill ändra livsstil och lägga om kosten.
Yeah!
Känns som det kommer bli väldigt mycket "idag åt jag mammas potatismos.. mm.. det var gott! Vad tycker ni är gott?" Det är väl lite poängen, men förhoppningsvis skulle människan i tråden utvekla lite på ämnet. Varför var mammas potatismos så gott? Vad är det grymmaste man kan ha i potatismos etc etc.
Kom igen nu! Drömmen är inte död!
hoppas det blir ett det skulle vara riktigt kul
http://www.rael.org . .
Lätt kunde man ha ett mat-forum. Men mat är mindre hip-hop är konsol- och dataspel så det platsar säkert inte.
Still in the bridge
ok... det finns ett forum för elektronisk musik.. hur jävla hiphop är det?!
Jag skulle tycka om ett mat-forum definitivt.. men isf mat/dryck.. dvs så att man kan diskutera drinkar, ölsorter, bra viner m.m. Det skulle jag älska :D
http://www.innuce.nu
Ja! Ett forum där man diskuterar mat, dryck och ställen!
Im in
http://sajaaaa.blogspot.com
känns onödigt att folk sitter och skriver "jag är på" och liknande. Jag tror inte någon admin kommer räkna antalet "jag är på-inlägg" du/vi/ni får se till att göra något mer handelskraftigt. För det vore väldigt soft att ha mat-forum, så jag kan fråga hur länge jag ska ha inne min billys pan-pizza i micron.
matfoym låter som en bra ide
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Jag tycker matforum vore najs. Jag vill t.ex ha lite ny inspiration på hur jag ska tillaga mina kycklingklubbor i kväll. För att stödja kampen för ett matforum gjorde jag en kvick undersökning i Blandat forumet som visar att 11 av de senaste 100 aktiva ämnena rörde mat och dryck. Det är ganska många.
Gerdaman
kaos: jag gillar din signatur Nej men allvarligt, ett matforum lär inte vara något problem att styra upp eller skaffa mods till. Sen att det påstås att whoa fokuserar på hip-hop är ju endast bullshit, isf. borde det inte finnas några andra forum än Svensk och utländsk hip-hop, sv hip-hop online, Klubb & Konserter-forumen och forumen under Hiphop-kategorin.
Still in the bridge
ok nu börjar jag att lägga en fråga så kanske det blir lite ordnat i detta forum. jo jag undrar hur man kan laga till en riktigt god köttffärssås tilll spaggettin. finns så många olika sätt. så skulle vara tacksam på ett recept .
Det är grymt att steka ner lite bacon tillsamans med löken i början! Sen är det alltid grymt att ha i lite champinioner och morrötter också. Gör den inte för såsig!
jag tror lätt på ett matforum! vilken är medelåldern på whoa? (retorisk fråga) exakt! och hur mycket pengar har man i den åldern? exakt! och då är det definitivt en bra idé om man får hjälp av sina tattarkompisar att komma nya idéer om hur man lagar nudlar på olika spännande sätt! förövrigt så tycker jag att phatjimmo ska slopa köttfärssåsen och fixa en god ost-och skinksås med lite broccoli i. peace
life is a motherfucking rollercoaster so I'm starting to consider the farfarsbilarna
mUnchies:)
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
Det ända man kan äta som Münchies är ju Hamburgare! hahahahhahahahah!!! Kunde inte låta bli...
smutsig_slampa: Äh, man måste ju släppa lös kreativiteten när det gäller munchies. Förra sommarens hit var grillad batong med mozarella och pesto. :)
Still in the bridge
tackar smutsig_slampa för förslaget. men även tack till
Desdichado för ost och skinksåsen måste testa ;) stort tack . ;)
Det känns som man skulle slippa 9 av 10 mattrådar om folk bara lärde sig googla. Senast igår kastade jag en tråd om hur man gör när man kokar ris, kom igen liksom! Det finns hur mycket recept som helst på nätet, sök! Det kanske behövs ett tillägg i FAQ om hur man gör för att lyckas när man googlar? Jag ser hellre att vi lägger in receptlänkar i FAQ än skapar ett helt forum för bara mat och matlagning. Dessutom är det roligare att prova sig fram när man lagar mat. En nypa salt, en sked sambal olek och en famn kärlek.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
eyegasm F60 Det handlar inte alltid om att man vill ha fram ett specifikt recept utan kolla lite med andra vad de brukar göra och vad som funkar.
Det är skillnad på om någon skriver till mig att det är jättegott att använda scharlottenlök i stället för gul lök i köttfärssåsen än om jag läser det på arlas hemsida.
Gerdaman