I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tråden 'Kattjävel (PROBLEM)' i 'Blandat'

Whoa Community - Allmänt om whoa

2005-05-22 18:43

Tråden 'Kattjävel (PROBLEM)' i 'Blandat'

Ni borde ta bort tråden.
Ett flertal användare uppmanar till djurplågeri, och då har jag bara läst 1/3 av tråden. Så tag bort tråden och banna alla djurhatare från whoa en gång för alla. Det är jävlar i det dags!

2005-05-22 18:57
ja, jag gillar katter :)
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-05-22 19:32
Jo, jag med. Men det verkar inte whoas admins och moderatorer göra... Det måste bli ett stopp för djurfientligheten här inne.

Om någon skulle gjort en tråd titlad 'De-som-underhåller-whoajävel (PROBLEM)' skulle det fan ta mig blivit fart! Vad är det som gör att ni ser er själva så mycket mer värda än en oskyldig katt?

2005-05-22 19:43
Öh orkar inte skriva en ny tråd om det, men ni borde ta bort trådar som trådskaparen "bumpar" dvs skriver typ "upp" för att den ska vara på första sidan t.ex.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2005-05-22 20:35
_halle_ P9 jag är inte djur/katt hatare, han ville veta hur han ska bli av med katten, jag gav ett råd.
Fcee!

2005-05-22 20:56
nigga plz
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2005-05-22 21:25
Fcee

Ditt råd var kanske inte helt mänskligt heller? Sen sitter du och myser och lägger till att han ska ta så stark senap som möjligt för att katten ska plågas maximalt.

Det ligger i kattens instinkt att fånga levande mat, och om bytet är lättfångat är det förståss en fördel. Ingen jävla människa ska sitta och leka domare, och anse att man borde döda katten för att den följer sin instinkt.

Jämför med att du ska handla mat, då handlar du kanske på ett ställe som ligger nära, för att det är lättillgängligt. Men då är det någon snubbe som stör sig på att du handlar mat så pass lättillgängligt (för det gör man ju oftast i första hand, precis som att katten tar en fågel som inte kan flyga). Det han gör för att lösa problemet är att han tar fram sin stora näve och fistfuckar dig till döds. Bara för att han vill bli av med dig. Tycker du detta scenario låter trevligt?

Jämför även med att t.ex. djurrättsaktivister oftast inte står utanför matbutiker och avrättar folk som köpt köttprodukter.

Jag kan inte förstå hur folk har sådana åsikter!

Och ta gärna bort tråden, ja.

2005-05-22 21:52
Jämför även med att t.ex. djurrättsaktivister oftast inte står utanför matbutiker och avrättar folk som köpt köttprodukter.

Nej, men dom förgiftar mer än gärna köttet, idioti.

Okej om det hade varit en vildkatt, men den här var ju förihelvete tam. Den ska inte knalla runt på MIN egendom och käka fåglarna jag matat under vintern. Inte nog med att helvetet till katt har varit inne och pissat på altanen för 1-2 sommrar sen, den ska äta små oskyldiga fågelungar på min tomt också.

Olaga intrång förtjänar ett kinderägg i käften. Håll reda på kattjäveln.

2005-05-22 21:54
Hade det varit okej om min hund hade kommit över till din tomt och käkat din katt för den är ett lätt byte? Don't think so.

Nuff said.

2005-05-22 22:47
devv P0 (och alla andra)

Att förgifta köttet är idioti, ja. Det håller jag med om.

Även om det är en tam katt så förstår den självklart inte vems tomt den är inne på och pissar, skiter, käkar, gökar eller vad som helst! Det är lite svårt för djur att förstå vems ägodel det är inne på. Dessutom kan du inte begära att en katt lär sig lagboken heller direkt...

Nej, det hade inte varit okej om din hund käkade upp min katt, men fullt förklarligt av naturliga skäl. Som parantes kan jag påminna dig om koppeltvånget för hundar.

Sen så har jag inte förespråkat att katten ska äta upp din fågel. Det är inte heller vad jag vill. Det jag vill är att folk ska sluta uppmana till djurplågeri, och det är jävligt vanligt på den här communityn, och jävligt få folk som bryr sig om det.

Jag tror du missförstår mig lite. Jag skulle tycka det var jättetråkigt om fågeln blev uppäten, men samtidigt går det givetvis att undvika på fler sätt än att just plåga katten till döds. Det är verkligen bra att människor tar hand om skadade djur, så det ska du ha cred för. Jag tycker bara det är tråkigt att här sker diskutioner om hur man plågar ett djur som hårdast.

Det måste bli ett slut för romantiseringen av djurplågeri, som ständigt sker här på Whoa, och väldigt ofta glider genom fingrarna på de som är satta för att kontrollera vad som händer!

2005-05-22 23:19
devv: djur styrs av instinkter, precis som människor. Det som höjer människorna över djuren är att vi har överlägsna sinnesorgan, i övrigt är vi likadana. Vi måste också äta och bajsa precis som de. Det är ägarens ansvar att se efter sina djur. Trist att katten pissade på din altan, men det är inte möjligt att du har pissat på någon annans egendom i fyllan, och samtidigt varit medveten om det? Man kan inte skylla ett fel på ett djur. Man kan däremot tillrättavisa det och genom upprepning lära djuret om att det är fel. Du tror inte fåglar är predatorer? De flesta är allätare och äter allt från insekter till nötter. Ska jag stampa ihjäl fåglarna på din tomt för att de käkade upp min skalbagge hubbe jag matade i vintras? Det kallas evolution mannen, de sämst anpassade selekteras ut.
Yeah!

2005-05-22 23:29
komplex P0

Trist att katten pissade på din altan, men det är inte möjligt att du har pissat på någon annans egendom i fyllan, och samtidigt varit medveten om det?

Nej det är inte möjligt då jag inte dricker.

Man kan inte skylla ett fel på ett djur.

Jag skylle på ägaren men katten får ta skiten då jag inte vet vem ägaren är.

Det kallas evolution mannen, de sämst anpassade selekteras ut.

Jeap, katten är riktigt dåligt anpassad på MIN tomt (även altan).

2005-05-23 00:10
Tråden är kastad och jag har delat ut en hel bunt med tillsägelser och varningar.

Självklart är uppmaningar till djurplågeri inte tillåtet.

Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh

2005-05-23 00:37
haha så känslig du är harald...
 För skåne! svenskjävel!

2005-05-23 01:16
xzon P19
Tack, det var skönt att höra. Såg att tråden försvann redan medans jag skrev inlägget till Fcee.

Max_P P1
Ja, det kan du tycka. Men det börjar kännas mer och mer allmänt accepterat att folk skriver och uppmanar (skoj eller ej, vad vet jag och alla andra?) till saker som sjuka människor verkligen håller på med. Det händer faktiskt ganska ofta. Jag anser inte att sådana saker är försvarbara, och de hör inte hemma här. Speciellt eftersom här finns en del folk som tar till sig saker.

Det är inte ofta jag gör mig hörd. Jag skriver oftast inga längre inlägg, mest när jag anser det nödvändigt. Och nu ansåg jag att någon var tvungen att ta tag i detta. Jag har sett SvU/Whoa gå från seriösa, öppna och trevliga diskutioner till den atmosfären som råder i 'Blandat'-forumet idag utan att gnälla offentligt, så jag vet inte om jag är särskilt känslig (ja, jag vet men jag vill säga det ändå).

Förtryck är aldrig någonsin något att skoja om.

2005-05-23 02:36
devv: en eloge till dig som har varit sober i hela ditt liv.

"Jag skylle på ägaren men katten får ta skiten då jag inte vet vem ägaren är. "

Lite naivt, du får göra research.

"Jeap, katten är riktigt dåligt anpassad på MIN tomt (även altan)."

Nu tar du väl i? Det är väl iaf dina föräldrars tomt och altan, inte din?
Yeah!