devv P0 (och alla andra) Att förgifta köttet är idioti, ja. Det håller jag med om. Även om det är en tam katt så förstår den självklart inte vems tomt den är inne på och pissar, skiter, käkar, gökar eller vad som helst! Det är lite svårt för djur att förstå vems ägodel det är inne på. Dessutom kan du inte begära att en katt lär sig lagboken heller direkt... Nej, det hade inte varit okej om din hund käkade upp min katt, men fullt förklarligt av naturliga skäl. Som parantes kan jag påminna dig om koppeltvånget för hundar. Sen så har jag inte förespråkat att katten ska äta upp din fågel. Det är inte heller vad jag vill. Det jag vill är att folk ska sluta uppmana till djurplågeri, och det är jävligt vanligt på den här communityn, och jävligt få folk som bryr sig om det. Jag tror du missförstår mig lite. Jag skulle tycka det var jättetråkigt om fågeln blev uppäten, men samtidigt går det givetvis att undvika på fler sätt än att just plåga katten till döds. Det är verkligen bra att människor tar hand om skadade djur, så det ska du ha cred för. Jag tycker bara det är tråkigt att här sker diskutioner om hur man plågar ett djur som hårdast. Det måste bli ett slut för romantiseringen av djurplågeri, som ständigt sker här på Whoa, och väldigt ofta glider genom fingrarna på de som är satta för att kontrollera vad som händer!