I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

en fråga om antalet meddelanden

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-08-18 13:50

en fråga om antalet meddelanden

Hur många är för många? Kom att tänka på det när jag var inne i arkivet och såg följande text:

Här ligger de meddelanden som du valt att arkivera. Dessa meddelanden kommer inte tas bort när vi rensar i databasen. Försök att även rensa lite här ibland så går whoa snabbare!

Så, vad är det rekommenderade maxantalet meddelande? Påverkar det snabbheten på communityn avsevärt? Anledningen till att jag frågar är att jag verkligen hamstrar på meddelanden. Mest för att jag är nojig och inbillar mig att jag kanske någon gång i framtiden kan ha användning för informationen. Bör jag har dåligt samvete?

What it is, it is and what it ain't, it ain't

2004-08-18 17:37
det smartaste vore väl att spara ner alla meddelanden på hårddisken, och sen eventuellt bränna dom på en skiva eller nåt, om du är orolig för att dom ska försvinna.. whoa är ju nämligen inte världens mest pålitliga.. jag tänker t ex på den gången whoa åkte två dagar bakåt i tiden.. vem vet vad som händer härnäst, 2 år? ;)
vadå? jag dyster?

2004-08-18 18:26
greggan F21
hehe hur skulle jag spara ner dem menar du? Öppna ett och ett och klistra in i ett worddokument?

Saken är den att jag har inga problem med att de försvinner vid systemuppdateringar och dylikt eftersom det är saker bortom min kontroll.

haha sjukt kul om det åker tillbaka 2 år! Då blir det ju som om heeela ens liv åker tillbaka 2 år! Sick..

2004-08-18 19:59
"hur skulle jag spara ner dem menar du?"
1. Gå in i din inbox
2. Högerklicka på rubriken till meddelandet som du vill spara
3. Välj "spara mål som"

Jag har sett program om såna som dig på TV!.Du har massa kartonger överallt hemma och har sparat allt skräp sen du föddes va? =P
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2004-08-18 20:16
Caliber
Men god man! Don't give me ideas!!! Jag har ju viktiga saker att göra, jag kan inte sätta här och spara ner typ 800 meddelanden!

hehe typ. Nä, det är inte så farligt. Faktiskt. Fast jag har fyra års kurslitteratur liggandes över hela lägenheten. Ingen plats för den, men jag kan inte med att sälja den och jag kan inte slänga den för TÄNK om jag skulle behöva den någon dag. Och så har jag 20 par skor liggandes i förrådet som jag aldrig kommer använda, men inte kan slänga. Hrm.. likheterna med det crazy catwoman är onekligen slående. Fan, jag har ju till och med en katt.

2004-08-21 21:52
Det här är alltså en seriös fråga, jag är väldigt intresserad av att få veta svaret. Någon måste ju ha koll på hur det ligger till!

2004-08-23 00:37
jag har ställt samma fråga en gång tidigare i det här foumet men fick inget svar.
blipp

2004-08-23 00:43
sparar du på gamla avverkade pojkvänner oxå? hur många lik har flickan i garderoben egentligen? ;)

2004-08-23 14:14
Ninja
Hm, nähä. Vad tråkigt! Antar att det betyder att ingen egentligen vet men liktförbannat var det viktigt att ha sätta dit den där texten.

Priyan
Jupp, jag sparar dem i en liten ask.