Vem äger whoa.nu?
Vem äger domänen, servern osv? Ekonomisk förening, kommanditbolag eller tja, Stiftelse? Jag hittar ingen sån info.
staten
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes
Om du öppnar första sidan så står det klart och tydligt "Whoa.nu är inget stort företag, utan sidan drivs av Stuck och howser som sköter sidan på fritiden. Till vår hjälp har vi våra admins och moderatorer som hjälper oss hålla ordning på sidan." dessutom finns det redan trådar om samma ämne.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Webmaster
2004-04-09 16:13
Jag och howser äger whoa. Fast det är väl jag som äger sjävla domänen ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Ålrajt. Det är ett jävligt STORT community. Hur ser ni på demokrati? Det kanske helt enkelt inte funkar. Jag har ju hamnat i klammeri med er rättvisa vid ett par tillfällen. Efter det läste jag reglerna bättre, det finns mycket vettiga saker där, men vissa regler är rent bisarra måste jag säga. Hur uppstår dom? Nån klagar på att det inte finns tillräckligt roliga inlägg en dag (enligt dom), och då spikar man en regel för att filtrera just den typen av inlägg (för att det är en söt tjej som klagar)? Den som klagar först vinner. Den som är ordentligast och mest normal, är bäst. Ska det inte finnas utrymme för olika typer av inlägg, måste allt verkligen vara skribent-stoff? Man får inte skriva "fett!". Varför? Det kanske värmer, nån kanske behöver just den feedbacken på något dom skrivit. Är det fel att bekräfta varandra? Vi är människor. Jag blir lite småstött av dom "coola" och "hårda" formuleringarna i reglerna. Det känns inte som ni gillar era användare, i alla fall inte mer än hälften av dom. Ett exempel: 17 - Skriv normalt i dina inlägg Låt bli att enbart använda STORA BOKSTÄVER, eller att bLAnDa bOKsTävEr i klockren fjortis-stil. Det är också irriterande med en massa !!!!!!!!! eller ??????? och liknande. Bryter ni mot denna regel kommer ni få en tillsägelse, varning eller i värsta fall bli bannade. Vadå fjortis? Och vadå normalt? Irriterande? Är det verkligen underlag nog för att sätta en massa regler? Har ni hört talas om parasemantik? Det man uttrycker som inte sitter i själva bokstäverna eller orden. Vissa vill hålla på med sånt, för att uttrycka MER än själva orden, som sagt. Det sVajAr tIlL i OrdBildeN! NU ÄR JAG STOR. nu är jag liten. Det känns som folk istället borde lära sig hoppa över det dom inte vill ha, att jobba på sin acceptans för andra människor, och kanske inte BARA hänga på whoa hela tiden. Om whoa är hela ens värld är det väl klart att man blir sur när inte varje inlägg är precis i din smak. For christ sakes... Vilka är "fjortisarna"? Tjugisar. Ja, banna mig nu då, för att jag ifrågasätter makten.
snacka om att slösa på energi genom att skriva ett sånt långt inlägg..
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
kash F23 Sssh! Det var väl inte din energi hon slösade på?
mm...aah, I can see your Schmutzblättchen.
eller han/hon, kanske jag skulle ha skrivit.
mm...aah, I can see your Schmutzblättchen.
Det man uttrycker som inte sitter i själva bokstäverna eller orden. Vissa vill hålla på med sånt, för att uttrycka MER än själva orden, som sagt. Det sVajAr tIlL i OrdBildeN! NU ÄR JAG STOR. nu är jag liten. det där borde ju alla hajja, regeln säger inte att man inte får skriva tex "nu är jag ARG!" utan den menar ju att folk som oAvBrUtEt HåLlEr På mEd SånT HäR bannas.. för det är ju inte ens läsbart. De flesta regler hade egentligen inte behövt stå, men eftersom det finns folk som inte har sunt förnuft så behövs det tydligen. Och reglerna är faktiskt inte till för att jävlas, som många verkar tro.
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
"snacka om att slösa på energi genom att skriva ett sånt långt inlägg.." vilket konstruktivt inlägg av dig. vad fan vet du om mina energier? Jag slösar gärna energi på alla typer av vardagsfascism (OBS! MIN värdering) Jag har mer! Alla borde hajja. Sunt förnuft. Du slänger dig med otroligt vaga termer. Det funkar inte så, sverige är ett extremt mångkulturellt samhälle, dags att lämna den anala folkhemmsidén bakom sig, med luther och jantelagen. Tänk på att vaga regler kan tolkas väldigt godtyckligt, något som jag anser händer här rätt ofta. Dom hamnar ofta i händerna på dominanta och dömmande människor, som av nån underlig anledning också söker sig till dom jobben. En komplimang till er dock: Det är rätt uppenbart att det är en bra site, eftersom jag och många söker sig hit, fastnar och t o m blir upprörda emellanåt. Det är jävligt tajt för det mesta. Jag tar rätt långa uppehåll från whoa, och när jag nu kom tillbaka märkte jag att det blivit jävligt konstig makt-stämning. Jag blev besviken på det.
okay, jag uttryckte mig fel, för MIG hade det vart att slösa på energi. (observera MIG med stora bokstäver för att betona.) och jag tycker inte alls att det är vaga termer, sundt förnuft är att förstå att man inte skriver så som jag visade innan. Det är inte läsbart. Tänk om siter på nätet hade texter med versaler och gemener, det hade inte vart användarvänligt öfr fem öre. Vad har mångkulturellt med sunt förnuft att göra? Man kan tolka reglerna hur man vill om man väljer det, reglerna var från början till för att vägleda folk att förstå vilken typ av känsla vi vill ha på whoa. Sen har ju vissa regler blivit omskrivna och hårdare för att folk inte förstod dom. Det är väl det som folk känner är makt-stämming . Utan vissa regler skulle vi få rensa dag och natt.
Piggie_Banks - Lite kommentarer. * "det finns mycket vettiga saker där, men vissa regler är rent bisarra måste jag säga. Hur uppstår dom?" - Reglerna uppstår när det finns ett behov av dem. Om någonting börjar bli ett problem (exempelvis om folk gör mycket reklam genom att skicka meddelanden till folk som inte bett om det) så görs regeln för att visa att det inte är tillåtet med sådant, Ang. "Skriv normalt i dina inlägg" så är det väl ganska uppenbart att är tillåtet att använda okonventionella textutsmyckningar i och med att den första meningen börjar med orden "Låt bli att enbart använda" . Finns inget vagt med det. Det är visat att ÖVERFLÖDIGT ANVÄNDANDE AV CAPS och liknande är störande för ögonen, så regeln minskar frekvensen av störande inlägg. Om du inte vet vad en "fjortis" är så kan jag börja med att säga att det mer är en livsstil (vad jag hört så ska den tydligen vara förhärskande på lunarstorm, men det finns klara tendenser i blandatforumet här på whoa också) än en ålder, så "tjugis" är bara irrelevant att använda ;) Att reglerna försöks skrivas med glimten i ögat är väl inte så jobbigt? Det är väl även ganska självklart att de som driver ett community måste få välja den inriktning de vill det ska ha? Strax dags för en dusch, lite mat och tillnyktring :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Om ni är nöjda med dom svaren så har jag inget mer att tillägga. Ni bestämmer.
bow bow ! Piggie_Banks = revulutionär! ärligt, fett gammalt och de flesta är nog trötta på att "orden ska svaja", vad är det för snack? blandade bokstäver är klockren fjortisstil. alla som säger emot har fel. fel fel fel FEL.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Webmaster
2004-04-10 12:22
Jag hade nog skrivit det ungefär som Mabande. Man blir inte bannad för att man har andra åsikter än oss. Fattar inte var folk får det ifrån ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Webmaster
2004-04-10 16:02
Du får nog leta rätt duktig om du vill hitta en site där det råder full "demokrati", dvs inte finns nåra som helst regler. Vi har byggt whoa och vi har ju faktiskt möjlighet och rätt att sätta upp i princip vilka regler vi vill här. Vi har de regler vi har därför att vi tycker att de behövs och jag tycker personligen inte att det är några speciellt konstiga regler. Det är jäkligt uttjatat och rätt otrevligt att säga att om du inte tycker det är bra här så kanske du inte ska fortsätta hänga här, men ibland är det motiverat. Whoa kan inte vara för alla. En del tycker att här är alldeles för seriöst (reglerna) och andra tycker att det är alldels för mycket skitsnack här. Rätt många verkar trivas här och det tycker vi är kul, och det är sjäövklart att det finns de som INTE trivs. Då är det frivilligt att vara kvar. Så är det bara. Jag kan förstå att det kan vara irriterande att få ett inlägg borttaget ibland, och ibland gör faktiskt mods/admins fel, men på det stora hela så sköts allt korrekt och reglerna är något man får leva med om man vill vara på whoa. Så enkelt är det faktiskt. Om de tär nån speciell regel/admin/mod du är missnöjd med så är det fritt fram att påpeka detta. Det har hänt att folk har blivit fråntagna sin moderatortitel, regler har ändrats osv. Vi låter medlemmarna påverka i långt större utsträckning än någonsin skulle behöva egentligen. Detta är en privägd sida som är "tillverkad" av två privatpersoner och vi gör som sagt precis som vi vill här. Att vara medlem och att ta del av whoa är ingen rättighet. Det går inte att kräva saker. Ibland verkar folk tro att de kan kräva en massa saker här på whoa och det är jävligt märkligt enligt mig.
Webmaster
2004-04-10 16:14
Kan tillägga att vissa reglers formuleringar säkert kan vara lite konstiga och kanske behöver ses över. Många regler har hängt kvar i många år utan att någon tänkt på att formuleringarna kanske inte var de bästa.
Jag tycker era regler är oseriösa ärligt talat. "coola klubben".