I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sånt här är piss

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-04-01 12:48

Sånt här är piss

Jag fattar inte grejen. Förklara.

----- 

Inlägg flyttat
Ditt inlägg " Hur tycker du att regler påverkar din vardag? " i Vardagsfilosofi har flyttats till Papperskorg.
Anledning:
Motivera din fråga mer.
 Skickat från Mabande den 26 mars 2004 | 14:03

© whoa community 2001-2004

2004-04-01 12:51
En grej, som jag själv inte gjorde men som jag tycker nu, är att man ska ta det privat.

Förstår inte hur det måste motiveras men jag har itne sett den tråden men kan mycket väl tänka mig att det kommer igång en intressan disskudion där...
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-04-01 13:25
alltså, när man startar en tråd med en frågeställning skall man själv ge sitt svar eller sin syn på saken så gott man kan.. det räcker alltså inte med att skriva "För sofistikerade regler är väldigt jobbiga och svåra att hålla reda på." utveckla.. ge exempel..
vadå? jag dyster?
Redaktionschef

2004-04-01 13:25
som greggan sa...

vänd dig till Mabande, enklast.

peace out,
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2004-04-01 16:46
...så kommer du få ganska exakt samma svar som greggan gav :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-04-02 15:29
Eh? Jag använder få ord. Och jag utvecklar med det. Ren och skär fascism i mina ögon. Inte hela världen, man klarar sig utan whoa ganska länge.

2004-04-02 15:30
Kanske lite taskigt att ta bort det, men om det för den sakens skull är fascism är en sak som tål att diskutera :).

2004-04-02 16:06
Då diskuterar vi. Jag säger vardagsfascism. Dom som inte är som "man" får inte vara med. Utrensning. Att dessutom göra det som jag gjorde, att kritisera regler, är grunden till demokrati. Fascism bygger på att man inte får uttrycka sin åsikt om regler. Det smakar fisk.

2004-04-02 16:07
Piggie_Banks - I och med att du registrerat dig inom de senaste två åren så har du funnits på Whoa kortare tid än Dessa Regler, vilket alltså innebär att du accepterade den när du registrerade dig. Ska det då vara så svårt att förstå att du bör motivera ditt inlägg mer än "För sofistikerade regler är väldigt jobbiga och svåra att hålla reda på." (vilket f.ö. är en tvetydig mening p.g.a. dess uppbyggnad).

Om du verkligen vill ha fascism på communityt kan vi nog ordna ett specialarrangemang just för dig.

10-4, over...

2004-04-02 16:18
Om jag vill ha fascism? Nu är du väldigt tvetydig, man kan misstänka att du inte läst inlägget som du svarar på.
Låter mest som ett hot, du kanske borde se till din funktion mer än din person med den posten du sitter på. Och inte använda din verktyg till dina personliga vendettor och raserianfall. Sen kanske du borde öva på att kunna ta kritik utan nervösa överslag.

2004-04-02 16:26
Piggie_Banks - Det inlägg jag svarade på var det från Idag 15:29, i och med att jag skrev mitt svar samtidigt som du postade ditt. Men fortfarande: om du vill veta skillnaden mellan fascism och Whoa så kan vi nog ordna ett specialarrangemang för dig.

Det är otroligt lätt att tröttna på "kritik" som framförs som påhopp.

10-4, over...

2004-04-02 18:09
Piggie_Banks

Jag förstår inte riktigt varför du startar denna tråd för att föra fram dina åsikter. Detta är uppenbarligen något emellan dig och Mabande som ni får diskutera om. Varför starta en tråd om det?
är det för att du känner att du inte kan styrka upp det själv?
Eller söker du sympati från andra användare?

Jag bara undrar som vilken annan människa som helst.

//Thomas
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-02 18:12
"Detta är uppenbarligen något emellan dig och Mabande som ni får diskutera om."
Jag undrar mest vem han är i så fall, för jag kan inte erinra mig att vi skulle haft någon diskussion tidigare... Nog för att mitt minne är dåligt, men jag borde komma ihåg om jag bråkat (eller liknande) med honom :)

10-4, over...

2004-04-05 11:17
Mindjive

Vad kul att du bryr dig. Jag vill att mabande ska ge fan i att fimpa mina inlägg bara för att dom inte faller honom på läppen, kanske för att jag kritiserar regler å whoa. Hans bäbisar. Sympati får jag på annat håll, även om det helt klart är att föredra när det genomsyrar hela ens vardag. Vad jag är ute efter här är snarare orienterat mot yttrandefrihets-hållet. Catch my drift?

Ha det bra going.

2004-04-05 14:20
Bara för att jag plockar bort en massa(?) trådar för dig betyder det inte att jag förföljer dig, det är nog mer så att du skriver en massa nonsens i så fall ;)

Ang. vad som skyddas av yttradefrihetsgrundlagen o.dyl: Se vår FAQ.
Ang. vad jag plockar bort: Se våra Regler.
Svårare än så är det inte.

10-4, over...

2004-04-05 14:25
Piggie
f*n vad löjligt du beter dig. trött på att användare gör det till värsta frihet vs fascism-grejen, så fort deras inlägg blir borttagna eller flyttade pga regler eller att de inte har läst FAQ.
Du får väl helt enkelt lära dig att formulera dina frågeställningar på ett mer uttömmande sätt.

2004-04-05 18:52
"Om du verkligen vill ha fascism på communityt kan vi nog ordna ett specialarrangemang just för dig." - ååh, användarvänligt! :)

2004-04-05 18:56
ola - Här på Whoa.nu vill vi att våra medlemmar ska känna att de är speciella för oss, så därför går vi gärna den där lilla omvägen för att ordna saker efter deras behov ;)

10-4, over...

2004-04-06 13:08
:azqur

Alltså helt seriöst, ALLT är definitvt inte dåligt. Har jag sagt det? Jag har klagat på EN grej. Do the math. Jag gillar whoa, har postat här sen det hette nått annat. Bra folk, bra diskussioner. Så, känns det bättre, eller är du fortfarande stött?

Som jag ser består inte whoa av deras admins och deras regler, utan av ANVÄNDARNA. DOM BYGGER SKITEN.

2004-04-06 18:40
Piggie_Banks - ...och för att det är många användare som klagat över att folk langar in oseriösa trådar eller trådar som är utan motivering så har den administrativa delen (d.v.s. mods, admins och webmasters) kommit överens om att plocka bort sådant som inte motiveras tillräckligt.
Träna lite på matten du med...

10-4, over...