Ny Regel ang. Reklam i forumen.
Då det varit lite snack fram och tillbaka med en del användare om reklam i forumen så har vi som driver /hjälper till med Whoa valt att förtydliga saken en gång för alla: ____________ 12 - Reklam i forumen? Nej tack! Vi förstår att butiker och liknande vill göra reklam för sig, men tyvärr kan vi inte tillåta det. Bland annat p.g.a. att risken finns att det helt enkelt skulle bli för mycket. Eftersom det finns ett antal företag som håller på med hiphoprelaterad försäljning så vill vi inte ha ett hundratal trådar uppe varje vecka om att nya cans, hoodies eller skivor kommit in till nåns butik. Naturligtvis får butikerna / bolagen ge svar om det är nån som frågar. ____________ Mabande - Admin Crew
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
gäller det alla företag?
Rock out with your cock out!
Exempelvis? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
svu....
Rock out with your cock out!
dessutom så tycker jag att de som vill göra reklam här ska kontakta hows/stuck och ge någon sorts ersättning samt.. det är ju inte gratis att driva en sida som denna.
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008
blir det varning eller ban? hur blir det för sidor? alltså tex svu, streetzone osv får dom göra reklam för sidan så det bara är att dom itne ska göra reklam för varje släpp och sånt..? intervjuer som tex dj silecne då?
skillz P14 När dj silence startar en topic handlar den oftast om en interjuv med någon rappare, som förstås ligger på hans hemsida. Men han säger inte "KOM HIT OCH TITTA PÅ MIN HEMSIDA" utan länkar förstås interjuven. Får man göra så?
Ja, regeln var inte så konkret. Vad är och vad är inte tillåtet? Vore bra att veta då man är moderator i de forum där det förekommer sånt mest.. =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jag tror att Mabande menar först och främst sådana trådar som Coca Cola har gjort för att promota San Sao och när McDonalds försökte marknadsföra sitt nya Happy Meal här, det lustiga var att de flesta whoare verkligen var i rätt ålder och sprang för att köpa ett mål med lejonkungen. Det som ska bekämpas är också produktplaceringen, som när daviden skriver något så placerar han alltid in ordet "Jolt cola" någonstans i olika former.... ;)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Behövs ändå mer konkreta direktiv.. Ska klubbar få göra reklam i "Klubb & Konserter"? Ska hemsidor få berätta om nya recensioner/intervjuer? Ska bolag/artister få berätta om kommande/nya släpp? Om de tre ovan får göra reklam, då borde ju typ Blenda/Recordnet/osv få göra reklam? Är det förbjudet för affärer att säga "du kan köpa hans skivor hos oss" om någon undrar över en artist?
ooooh detta kommer att bli klurigt
hmm .. nu missade jag donken reklamen .. när postades den?
Ett par enkla och snabba svar: * "Ska klubbar få göra reklam i 'Klubb & Konserter'?" - Självklart. Klubb och konserter-forumet är ju inriktat på just sånt. I och med att det inte finns något "nya släpp"- eller "Vad händer hos bolagen"-forum så kommer förmodligen reklam framöver flyttas till det mest snarlika forumet "Köp & sälj". * "Är det förbjudet för affärer att säga 'du kan köpa hans skivor hos oss' om någon undrar över en artist?" - Regeln avslutas ju med "Naturligtvis får butikerna / bolagen ge svar om det är nån som frågar", vilket med enkelhet kan ge att om någon frågar om vem exempelvis Ken är så kan nån skivbutik langa in ett "han är en av Sveriges mest omtalade rappare, om du vill veta hur han låter kan du köpa hans senaste platta hos oss". Lite mer avancerade svar: * "Ska hemsidor få berätta om nya recensioner/intervjuer?" - JakobONE svarade ganska bra på den faktiskt :) Den teoretiska skillnaden mellan att Webmaster Hiphophjälte lägger upp en tråd om att en MC Dubbeltuff-intervju finns på hans sida (med utdrag ur intervjun i tråden) och att Billiga Butiken langar upp att de fått in DJ Jättekändis nya för 195:90 (beställ nu!) är väl att i intervjufallet så försöker inte DJ Silence sälja nåt. Helt enkelt: försäljning kan tas i Köp & Sälj * "Ska bolag/artister få berätta om kommande/nya släpp?" - I webmaster/admin-diskussionen angående regeln så framkom samma frågeställning och det som framkom var att det tillåts att skivbolag säger vad som blivit släppt i och med att det är ju av direkt intresse (som en nyhet), för det är ju en stor skillnad mellan att man berättar om ett släpp och att man rekommenderar en specifik butik. errk sa det i och för sig bra också: " de som vill göra reklam här ska kontakta hows/stuck och ge någon sorts ersättning samt.. det är ju inte gratis att driva en sida som denna." Om någonting av det jag sagt behöver rättas så ser jag fram emot att kollegerna gör det, så därför signerar jag inte som representant för Whoa Crew :P 10-4, over...
Redaktionschef
2003-10-30 15:39
du sammanfattade det väl helt okej ;) peace out,
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Det där var ingen sammanfattning, det var en roman :P 10-4, over...
isf är vissa inlägg i politik forumet läderinbundna band á tre böcker
ait, Mabande hade svar på alla mina frågor =)
"Helt enkelt: försäljning kan tas i Köp & Sälj" Ok, så om Blenda m.fl. t.ex. gör reklam ska det vara i Köp & Sälj? Då ska andra hemsidor som gör reklam vara i "Webbsidor"? Och dessa är de enda förändringen som har skett iom regeln vad jag har förstått, för allt annat verkar vara som tidigare..
fan.. gillar inte denhär regeln.. den e säkert bra, men jag tycker inte att det varit så mkt reklam.. o nu kommer man säkert missa nåt..
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Webmaster
2003-10-30 18:09
Detta är en regel som vi i första hand har lagt till för att slippa att företag gör ren reklam i forumen. Vi kommer inte vara som blodhundar och vi kommer få bedöma sånt här från fall till fall. Jag tror inte att någon kommer märka någon skillnad egentligen. Det är nog inte så mycket som behöver tas bort, men när vi väl gör det så är det bra att ha en regel att peka på. Vi får forma regeltolkningen efter hand när vi märker vad folk tycker och vad som funkar bäst.
Bara så ni vet så va Mabande full ikväll..
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Haha, det är ju bra att veta. :P
jagvillocksåhaenblog.com
har cola och mc donalds gjort reklam här ? skulle vilja se dom trådarna.
Startade upp frizon.info runt 99 med två andra som brann för svensk hiphop. Facklan är överlämnad. Men lyckades bli en bit av svensk hiphop-historia.
Webmaster
2003-10-31 11:15
JP skämtade lite ;) 10-4, over...
Hehe, mina ironiska smileys bortses ifrån :)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.