I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dP - Dagens Punchline (Ni som tipsar - LÄS)

Whoa Community - Allmänt om whoa

2003-10-13 18:46

dP - Dagens Punchline (Ni som tipsar - LÄS)

Är riktigt dålig kvalite på många inskickade rader (gick igenom ca 100 st idag, 90 gick bort), så eftersom många inte riktigt förstår vad det går ut på så skriver jag detta inlägg och förklarar game.

1. FYLL I ALLA FÄLT

Lägger inte in tips utan låtnamn, rappare, tipsare.

2. STAVA RÄTT / CITERA RÄTT

Se till att det är rätt. Kan du inte stava? Använd word.

3. HELA RADEN + BUILD-UP LINE

"we make green like yellow and blue" - Rise duger inte. Fyll i build-up linen också, i detta fall såhär: "For certain, you need someone to yell at your crew / When me and Aph connect, we make green like yellow and blue".

4. PUNCHLINES

Se till att det är en riktig punchline. "jag cuttar dig så jävla hårt att du dör" är INTE en punchline. Vet du inte vad en punchline är? Lär dig, eller tipsa inte.

Den får gärna vara BRA också.

5. SPAMMA INTE

Spam i dP räknas som spam på whoa.

6. FAKE-NICKA INTE

Vi (jag, mufakka, howser) ser nicknamet på de som postat den, oavsett vad ni skriver. Om ni ska tipsa era egna rader är det lika bra att skriva rätt namn.

7. KOLLA ATT DEN INTE REDAN FINNS

Vi pallar inte söka i arkivet efter varje rad som tipsas, kolla upp det innan du tipsar och gör oss en jättetjänst.

Något oklart? Läs FAQ.

Tack! / dP-crew (Hörstedt, mufakka, howser)

2003-10-13 19:47
Kom precis in ett praktexempel på hur en punchline inte ska se ut :)

"jag är inte äldst jag var inte först jag är inte känd jag har aldrig hörts , men där imot så släcker jag mångas törst så kom igen ni har inget att förlora sattsa på oss för delux kommer garanterat bli stora -av- anonym (på "jag vet inte ") // DELUX"

2003-10-13 20:29
haha, det där var ju betydligt roligare än de flesta "riktiga" ;-)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2003-10-13 21:00
ok, han stavade fel på "imot" och "sattsa", men bara för det behöver ni inte dissa den.. =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2003-10-13 23:45
6. FAKE-NICKA INTE

Vi (jag, mufakka, howser) ser nicknamet på de som postat den, oavsett vad ni skriver. Om ni ska tipsa era egna rader är det lika bra att skriva rätt namn.

måste ba säga att de inte behöver va fake-nicka.. jag har skrivit från mina polares ibland o tvärtom.. fast de har mest varit på fyllan då man inte orkat logga ut osv =) men ändå.. inte alltid fake-nickat..

pöss
Vem är du, tjänsteman?

2003-10-14 01:59
niprone P20 haha word =)) visste inte vart jag skulle ta vägen när jag fick reda på att de vet om att jag sitter o tipsar om mina "ey len jag cuttar dig tills du dör" osv :(

ps. jag kan inte somna. ds.
Vem är du, tjänsteman?

2003-10-14 02:07
tur att man bara tipsat en gång då för typ ett år sen snart.... ;)
var dock lite osäker på den punchen vill jag minnas, så jag antar att den mkt möjligt försvann, eller att nån annan tipsat om den tidigare. eller så ligger den i databasen...dont remember which one jag tipsade om dock... :(

för att vara lite konstruktiv however, vore det inte ett tips att skicka ett mess till de som får nekat och påpeka detta och visa på lite exempel så de lär sig?
alltså då skripta ihop ett färdiggjort mess som skickas när ni tar bort förslagen eller nåt? typ till de som "misslyckas" gång på gång om? ungefär som när trådar tas bort eller liknande? *bara en tanke i got* fast jag antar att detta förslag va för dåligt. :(

2003-10-14 08:29
priyan:

ähhh, jag säger som nån sa till emil en gång "detta är inget dagis, det är en myndighet!" typ :)

stentuffa hiphopare ;) bör kunna ta en diss..
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2003-10-14 09:58
"vore det inte ett tips att skicka ett mess till de som får nekat och påpeka detta och visa på lite exempel så de lär sig?"

Om jag hade betald 8-timmars whoaarbetsdag kanske. Annars, sorry.

2003-10-14 16:23
Lönlös, varje regel har undantag. Om det är världens fetaste punchline med värdelös build-up är det klart du kan skippa den, men i vanliga fall vill vi ha med den. Ok?

2003-10-15 16:52
Får man tipsa en sisådär 50 feta punchlines man själv gjort...? ;)

2003-10-15 23:03
ok. nåt som jag tycker borde fixas!
man borde kunna skriva in vilken låt raden är ifrån så de som läser får reda på det så man kan kolla upp låten i fall man vill.

och sen att tipsarens namn står i fetstil. det är väl nästan mer intressant vem som skrivt punchlinen än vem som hittade den ??

och så en sak till. det där med att man skulle skriva build up-linen, endel har ju skrivit mer än bara själva punchlinen men då kan det bli lite cp ibland om man gör fel.
som en line jag läste en gång:
"ett förhållande bygger på ge och ta. så min flickvän hon bara ger och jag bara tar tar tar. springer in på ditt jam ratatata."
den sista meningen borde ju inte va med! det låter inte bra då!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2003-10-16 13:36
Lönlös P17

mm.. ok! mitt fel!! du har rätt! det fanns det.
men isåfall undrar jag varför man inte ser låtnamnet i arkivet!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2003-10-16 13:59
ZeeMAX, tipsa bättre rader så slipper du alla wacka!

2003-10-18 10:44
Lite kul att det är dP-killarna som tipsat om den också :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2003-10-18 11:24
Hörstedt - Men borde det inte vara praktiskt med en sökfunktion i dP? För det är ju ett gäng punchlines i arkivet och det blir säkert ganska jobbigt om man hör en skön punchline och vill tipsa om den men först måste gå igenom varje punchline.

Jag vet inte vad ni andra tycker?

2003-10-18 11:46
nille; Ctrl-F
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2003-10-19 10:52
Man är väl bara människa..

Och nille, Ctrl-F som sagt.

2003-10-19 14:31
Lönlös: Men punchlinen är ju inte gastkramande som nekrofiler..
utan just "gastkramande som nekrofiler med brajj i spliffen"
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2003-10-19 14:32
Öh... Får man ett mess om den punchline man tipsat om dyker upp?

2003-10-19 14:52
Audioline, nope.

2003-10-19 15:51
mannagryn

För det första, skicka in bra rader själv om alla andra suger.

För det andra, om du vill diskutera om hur bra/dålig Mufakka är kan du skriva till honom på whoa.

För det tredje, använd din riktiga användare och stå för vad du säger när du gnäller.

2003-10-19 15:56
Som sagt:

Om det inte passar, tipsa bättre! Less whine, more action..

2003-10-19 19:09
Attityd

Engelska och svenska är det som gäller.

2003-10-20 19:44
Vissa som röker på hävdar ju att de ser syner, så varför kan man inte råka få syn på en gast? ;)

10-4, over...

2003-10-21 16:53
Bande;
grejen är att "gastkramande" är när man kramar en gast, nekrofiler sätter på döda människor, alltså är de "gastkramande"..

tror det är det han menar iallafall

// Lönlös från kliiino's account (orkar inte logga ut & logga in)

2003-10-21 17:32
och folk som röker på kramar saker.. trädkramande hippies ;)
men nekrofiler som röker kramar gastar istället för träd :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2003-10-23 14:08
Banal, ta reda på det :) Om den är riktigt fet kanske någon annan tipsar/har tipsat den.

2003-10-27 22:37
Lönlös - Det följer naturligtvis efter att man _sett_ gasten ;)

Men på ett helt orelaterat tema så behöver ju vissa tipsare lära sig språk ;)
Dagens: "Exadurate it all so much they make it all up, there is no such thing / Like a female with good looks that cooks and cleans -av- Eminem (på "Business")"
"Exaggerate", dämnit! :)

10-4, over...

2003-11-01 18:45
Tog bort stricky nu, hoppas alla har läst :)