I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon lyricist som kan göra en låt av detta matrial ?

Vår Hiphop - Samarbeten

   
Lyricist

2013-10-17 18:17

Någon lyricist som kan göra en låt av detta matrial ?

Cannabispolitik Kontra alkohol. Cannabis mindre skadligt än alkohol.

Cannabis borde ha mer rätt att vara lagligt än alkohol.

Cannabis är ett berusningsmedel precis som alkohol. Det kan värka som en medicin mot flertal sjukdomar. Men kan även leda till psykos. ( Begreppet Psykos - Borttappad verklighetsuppfattning )

Alkohol är hälsosamt i mindre mängder. Inga medicinska fördelar förutom förebyggande. Kan leda till alkoholism och Delerium. ( Begreppet Delerium - Borttappad verklighetsuppfattning)

Så Cannabis är bättre för mänskligheten än alkohol på många sätt. Främst som medicin. Så det borde redan vara lagligt att köpa cannabis på apotek.

Men det skulle även kunna leda till en ny tillverkningsindustri inom Sverige med över 100 jobbtillfällen. Att framställa och producera cannabis. För berusings syfte och medicinskt syfte.

Även över 100 arbetstillfällen inom försäljning inom apotek och olika cannabis affärer / cafeér.

Förslag. För legalisering/avkriminalisering av Cannabis och Hasch. Tillåta Svensk tillverkning av cannabis och Hasch skulle kunna skapa över 1000 nya jobb i Sverige och omsätta en industri över en miljard om året. Att tillåta cannabis och hasch på ett reglerat sätt skulle kunna skapa en växande industri.

Där man skulle kunna tillåta ett visst statligt verk som systembolaget. eller privat/statligt värk. Där privata ägare skulle kunna stå för cafeér av försäljning av cannabis och hasch. Medans statligt verk sköter tillverkningen.

Inom ISO reglerade regelverk. För bästa kvalité. Detta skulle kunna leda Sverige till en bättre välfärd med minskad arbetslöshet. Bättre missbruksvård. Minskad kriminalitet och minskade våldsbrott och skadegörelse. Även erbjuda Svenska så kallade folket ett alternativ till alkohol. Även tillåta cannabis i medicinskt syfte inom försäljning inom apotek.

Detta är mitt förslag och vad jag tycker gronabrevet.se brevet borde kämpa för. Politisk även som aktivist. Kämpa för vår rösträtt. Till våra rättigheter om att ha rätten att rösta om sådana frågor som berör hela samhället. För de flesta politiska politiker. Sitter fast i narkotikapolitiska lagar från 1970 talet. Utan att något har blivit bättre av det. Snarare tvärtom. Missbruk har ökat. Fler våldsbrott etc.

Detta är mitt förslag kom gärna med åsikter och förslag om ni är för eller emot detta.


Gör gärna musik om detta ämne

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2013-10-18 00:06:41)

There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen