Taggad på samarbete med en eller flera rappare! Någon?
Är sjukt hype på samarbete och har vart det ett tag nu så hoppas någon är på!
Till dig som är intresserad kan jag säga att jag är TRÖTT på det här jättedeppiga stuket med ett enormt sorgligt beat med "jag hatar livet, finns ingen återvändo" text osv, många fattar nog vad jag menar.. Så det är något jag kommer utesluta helt. Men, det kommer däremot innefatta text om olika livshistorier och olika situationer man upplevt osv men saken är att jag vill förmedla ut texten på ett annorlunda sett, med lite tryck i sig o med lite fart.
Min inspiration inom just hiphop är främst Fjärde Världen (albumet Gatumusikanterna är något av det bästa jag hört inom svensk hiphop) Så lyssna igenom det albumet så kommer ni få en förståelse vad jag är inne på!
Favoritlåtarna på plattan: Maskrosbarn, Min livstid, för grabbarna, Den där känslan, Ännu en gång, En del, Vidga mina vyer.
Jag är bosatt i Stockholm så det skulle helt klart underlätta om du/ni också är det men självklart är det inte ett måste. Du ska vara i åldern 17-20 och ändå hållt på ett tag med text och vara relativt utvecklad i ditt skrivande, rena nybörjare undanbedes.
Hoppas någon nappar och hör av dig isåfall via pm eller här i tråden.
(Klockan är 04:00 nu när jag skriver de här så är väl aningen flummig text då jag är förjävligt trött, ber om ursäkt för det)