I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Front sökes för nwa, run dmc, ll, public enemy-influerat project

Vår Hiphop - Samarbeten

   

2012-03-18 13:48

Front sökes för nwa, run dmc, ll, public enemy-influerat project

Hej,
Jag är en producent/bandperson/låtskrivare blahblahblah som alltid har älskat hiphop men stack ganska tidigt då inriktningarna som kom under sent 90-tal inte riktigt var det jag personligen gillade genren för. Har dock alltid fortsatt att lyssna och vill nu ta och starta ett lite annorlunda projekt.

Söker en rappare/frontman. Gillar du vad Rick Rubin gjorde på mitten av 80-talet och hög energi kommer du att gilla detta. Nerstrippat, hårt som fan och ganska få tonala element för att låta sången vara i fokus. Jag vet min roll som producent och det är att lägga ner nerstrippade rytmer så att din energi hamnar i centrum.

Så alltså, snackar Public Enemy, NWA, Run DMC Raisin' Hell-perioden och vid perioder lite samplingar som närmar sig Pauls Boutique när det gäller musiken. När det gäller dig så är det viktigaste nog att du har hög energi och är öppen-sinnad så att du kan skriva lite annorlunda texter och vi kan hitta på lite grejer som är mer intressanta. Svenska eller engelska? Spelar nog ingen roll, helt upp till vad du är mest bekväm med.

Har hemstudio och kan spela in välljudande plattor. Bor i Stockholm.