I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finlandssvensk storsatsning söker samarbetspartners.

Vår Hiphop - Samarbeten

   

2010-04-26 10:03

Finlandssvensk storsatsning söker samarbetspartners.

Yo!
Jag är en finlandssvensk rapartist (QRUU) som gjort en rad låtar i hemmastudion de senaste åren. Nu är det dags för att spela in mitt första studioalbum. Projektet omfattar mer än bara låtarna. (Det blir ny hemsida, musikvideon, bilder, reklam, konserter, hela köret...)

Om någon vill samarbeta med att ha med musikproduktioner så är dealen den att du som beatproducer inte får betalt men behåller all upphovsrätt så att du får pengar då låtar till exempel spelas på radion här (eller där i SWE).
Annars kan artwork vara aktuellt, att arrangera bilder för enstaka låtar, bra reklam för din verksamhet som skulle stå med noga överallt.
Även gästverser från svenska rappare kan bli aktuellt, för att hålla en bro mellan Sverige och Finland.
Även scratch kan välkomnas.
Plus att samarbete kunde styras upp till exempel i banor av att man kan samordna konserter, så att jag kan försöka fixa dig/er till konserter här i höst/nästa vinter och du/ni mig till konserter i Sverige.


Albumet som vi börjat arbeta på med här bär arbetstiteln "Hellre smutisg än falsk" och är seriös, samhällskritisk och personlig.
Endast seriösa eventuella samarbeten välkomnas.

Hör gärna av dig till [email protected]

Mina gamla hemmaproduktioner och annat hittas på www.myspace.com/qruu och min gamla hemsida www.johankvarnstrom.com

Men nu skall allt spelas in, mixas och mastras av en av de bästa i branschen.

Allt gott!

Peace

- Johan "Qruu" Kvarnström

Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com