Seriös producent (RNB) sökes!!
Hey! Det brukar alltid vara så dött här inne. Folk snackar så mycket att dom ska ha betalt för beats, men liksom.. vad tjänar en artist på det? Ingenting! Utan artister, ingen sång på instrumenten. Utan producenter ingen bakgrundsmusik för artisterna. Varför inte ta och sammarbeta gratis med varandra och göra något riktigt bra, seriöst & stort istället! Jag söker efter en kreativ producent som ska ha väldigt mycket idéer kring vad man kan producera tillsammans. Hör av er ifall ni är intresserade! www.myspace.com/marius042[email protected] Bless! Marius
jag håller med dig,men folk tar betalt för att man sitter i flera timmar av sin fritid o gör beats , och för dom/mig känns det jobbigt att bara slänga ut beats så bara, ta mig för exempel, ja har inget jobb o jag försörjer mig på det,plus att ja har en studio där ja betalar hyra på,o det krävs lite cash där me. sen kanske det e en annan sak för dom som kör hemmabruk,men så ligger det till annars
Så kan det vara, men för att du inte har något jobb ska inte vi artister behöva betala summa för något du änå inte skulle tjänat något på utan artister, eller hur? :) Att du inte har jobb är bara "ditt eget fel". Det är synd, inte många jobb idag! Är i samma situation just nu, men det är bara att bita ihop! Det enda fallet att sälja beats som man producerat är när någon erbjuder sig att köpa! Det låter rimligt i mina öron! Men som sagt thats how it is, vi alla har våra åsikter! Både som artister & producenter! Marius
Producent
2010-01-10 22:16
såna som dig ska enbart ha freebeats ingenting annat. som j-nine skrev, vet du hur länge en producent sitter på sin fritid och skapar det ni "rappare" behöver? ärligt, jag tar 100spänn för ett beat, om du anser att du inte tänker betala den summan för ett par timmars jobb, håll dig till freebeats. (nu menar jag inte bara mina beats, utan andra producenters också) och självklart får man lägga en peng för kvalité.
ok ja ska inte ta illa upp manen när du säger att det e mitt fel att ja inte har ett jobb, du menar kanske att lågkonjukturen har drabbat många, o sen om du inte vill köpa så finns det andra som vill,saken är att om han köper ett beat så betyder det att du är äger beatet,o skulle man slå igenom med det beatet man har köpt så har man fullmakt på beatet,men skulle dufå beatet gratis då kan ja kräva en viss summa av din försäljning eller spelning,för du går ju ut o spelar,o får en slant ibland för det.så då känar du pengar på oss :) sätt dig o gör ett fett grymt beat du är fett nöjd me o se själv ifall du vill ge ut den:)
jag har ett beat för 100kr som ja har lagt upp på beats,kolla om du gillar sånt,det e ju ändå¨dirtysouth stuk
Konstigt P21: Det är vad du tycker, accepterar det! Men som sagt, är det inte ett riktigt killer beat så nej då förtjänar producenten inte ett öre!! Jag håller mig till gratis arbeten, och nej jag har förmodligen en av sveriges bästa RNB producenter Niclas Svensson från The END Productions, vi kör gratis arbete! du undrar nu säkert varför jag inte kör med honom då isf, de gör ja fullt ut! Men han jobbar heltid och de e kaos för honom just nu med inspiration för att göra samt. arbetar han med andra också. Jag och han har inprincip gjort klart vårt arbete men kommer mer! Men allt jag säger är att jag söker efter någon som sammarbetar gratis, något mer du inte fått klart nu? J-nine: Ja självklart men den risken får man ta isåfall! Men är det gratis sammarbete och det blir en hit tjänar BÅDA på det ju? eller hur! Tänk så istället, kul att du säljer något beat för 100kr men lägger inte ut pengar på beats =)! Skriv gärna i gästbok om de är mer ni vill skriva till mgi angående det här! Marius
har du en låt du kan visa?
vi gör så här,ja har inte proddat RNb,men ja kan prova,så adda mig så kan se ifall ja kan hjälpa dig .Phumaz_57@hot....
Ska bli chefen, du är tillagd nu på MSN! :) Holla fler om de finns!
hollywoodlook : manen!! vi som gör beats sitter i flera timmar o gör beats,utan beats så är artisten inte ett skit, ja rappar oxå, sen för det andra så får du rättigheter av nått producenten har skapat själv, sen brukar det vara så att dom som köper beats är sådana folk som har kommit ganska långt eller har ett bra ryckte, sånna som har spelningar o som får cash för det, proddaren vill ha cash o sen när du spelar på spelningar så ska du oxå ha cash, så om ja inte tar betalt o du drar på spelningar o känar cash på mina beats/din låt då är det ganska fuckad
http://soundcloud.com/mikeybeat
Håller helt och hållet med J-nine. Jag rappar och producerar. Visst, gör man ett beat man inte är helt nöjd med men inte orkar göra perfekt så slänger man ut det free på whoa och liknande sidor. Men om det nu är så att man har ett bangerbeat som är jävligt fresh som kan bli något stort så vill man inte bara ge bort det, om det inte är så att varje gång beatet spelas upp, används av rapparen eller liknande så får producenten sin del av pröjset. Tycker det är rätt trångsynt om man bara vill ha freebeats livet ut. Det kostar att ligga på topp, antingen tid eller pengar.
ööööööööööööööh
Ett beat ar som ett hus. Vi producenter bygger huset. Men det ar MC'n som senare kommer bo/aga huset. For att inte namna att folk som kommer pa besok (lyssnare) kommer saga "Ah vilket fint hus du har". Sa vart ligger felet i att ta betalt for sitt verk?
At the gates of Eternity...
betala för huset,eller hyra,man bor inte gratis
BC99 P26 : Jag kan förstå dig, men nu är ett beat i själva verket inte ett hus. Om det är gratis sammarbete så tjänar båda på det! artisten lägger ner tid & själ för att få de låta bra & sen att på tal om text som ska skrivas, samma sak! Artisten inreder huset med möbler,gör huset att se fint & prydligt ut inuti också! Vad vore ett hus utan en fin inredning? ... Det går på hans egen bekostnad att få pengar till möbler m.m .. då menar jag att det går på min bekostnad för studio tid! Marius
Att det finns producenter som lagger ut free beats, som rappare uppenbart inte behover betala for, finns det ju inget fel med. Men du kan inte klaga pa att det finns producenter som vill ha betalt for nagot de spenderat sin tid pa att skapa. I manga fall sa far vi producenter enbart den summan. For det finns ingen garanti att det beatet kommer genera nagra pengar (i form av royalites etc) for producenten. Medan artisten i sin tur kan casha in pa jams och andra gigs.Vad vore ett hus utan en fin inredning? Vad ar en inredning utan ett hus? En acapella... Se om du kan fora samma argument gallandes studioteknikern som kanske ocksa borda lata folk spela in gratis hos honom?
BC99 vi båda har våra åsikter och det är nog lättare att säga såhär; båda har rätt! för så är det ju :) Sorry om jag har låtit som en hater eller något men jag kanske bara borde skrivit från början, utan producenter inga låtar, utan artister inga låtar.. lättare att skriva så :) För vi båda har rätt på vars ett sätt! Och i själva fallet behöver producenter & artister varandra. Im sorry om jag gjorde dig lite irriterad eller så! men som sagt..över till trådens tema!! Jag skulle aldrig någonsin betala för ETT beat ! det är inte lönt alls, om jag ska betala så betalar jag för beats för ett helt album! Så är det någon som verkligen känner sig grym på RNB, speciellt melodier så hör av er så diskuterar vi kring pris & om jag gillar det du sysslar med :) För det ska helt klart vara värt pengarna!! Marius
Jag respekterar dina asikter och du har ratt till att tycka som du tycker :)
Men dock har du fått mig att ändra uppfattning litegrann hehe :) jag förstår dig och du förstår mig ;d ! GÄRNA PRODUCENTER SOM ÄR SUGEN PÅ ALBUM-SAMMARBETE !