I Like To Move It beat till partylåt
Alla har ju hört I Like To Move It. Jag och en polare tyckte det skulle ett bra beat att kicka på eftersom folk känner till det och kan dansa till det.
Vad vi behöver är alltså ett I Like To Move It beat men med bas och mindre eller ingen hi-hat eftersom den skär sönder rösten. En discoremix av låten alltså. Vi behöver ett kort intro där låten byggs upp från nästan ingenting till den styrka som hela låten kommer ha. Därefter ska en vers på 16 bars in, sen en refräng som vi kör två gånger vilket innebär att det blir 8 bars, sen en till vers på 16 bars, ännu en ref på 8 bars, en vers på 16 bars och sen refrängen ett par gånger och sedan ett flashigt avslut.
Intro: Man hör musiken svagt, och den blir starkare och starkare och på sista(hur man nu uttrycker det) raden försvinner all trumma och bas och kommer tillbaka i versen efter ett stort slag (ett boom, fast med trummor och inte en explosion).
Vers: Det ska ju gå att rappa över men ändå ha en takt att dansa till, så fortfarande bas och så vidare, men lägre än i reffen.
Chorus: Här ska det hända saker. Det ska vara kraftfullt med mycket bas så att man hör att det är en refräng.
Vi har kollat runt på olika siter men har inte hittat nåt som vi gillar. Vi har kommit fram till att det måste skräddarsys, så nu undrar jag om någon kan förbarma sig över oss och hjälpa oss göra det eller alternativt svara på om det är svårt att göra om man aldrig har rört ett DJ program? Vi har inte heller någon aning om vilka program som man kan använda för att göra beats, så några förslag där vore också riktigt välkommet.
Tack på förhand!
(Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-06-11 15:40:00)
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa. Netplay ute snart.
|