I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp en noob som ja att komma igång!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Producent

2013-12-25 14:28

Hjälp en noob som ja att komma igång!

tja fan! Har hållit på en längre tid med att göra beats å sånt men vill testa på att använda min röst också. Med det menar ja att kanske spotta några verser och bara leka lite men ändå få det att låta bra. För några år sedan köpte ja en mic och ett ljudkort och när ja satt mig in i det har det bara krånglat när ja försökt få det att funka. Det ja köpte va en tsm mt87 mic och ett emu tracker pre ljudkort. Det jag haft problem med har varit att få programvaran till ljudkortet att funka i programmen ja försökt att spela in med. Jag tror det är så att programmet inte funkar till dom nyare versionerna av windows osv. Det har också krånglat med massa annat, så tanken är kanske att det skulle funka med att ja skaffar ett nytt ljudkort och använda tsm micen. Hur är tsm micen för övrigt när det kommer till att spela in?

Ursäkta om beskrivningen är ganska rörig och om det redan finns liknande trådar men skulle vilja få lite svar av någon kunnig.