I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivbolag söker westcoast beats i stil med Mc Eiht, Dj Quik!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2013-05-11 17:59

Skivbolag söker westcoast beats i stil med Mc Eiht, Dj Quik!

Tuyamba Hood Records är ett ny uppstartat skivbolag som just nu söker unga innovativa producenter att jobba med. Vår stil kommer vara westcoast inspirerat, men med det bör det inte tolkas som att vi kommer syssla med ganster-rap! Igen, vi kommer inte stå för gangster-rap! Samtidigt måste vi här säga att vi kommer vara långt ifrån politiskt korrekta i vår inriktning.

Därför, söker vi nu er som kan producera beats som är osminkade men samtidigt funkiga! Obs, vi sysslar inte med en massa gimmick, därför förväntar vi oss att du ska bringa in din egen kreativitet och signatur till det du gör!

Du kan nå oss här på whoa eller så kan du kontakta oss via vår hemsida:

http://tuyambahood.se/Kontakt.html

Tack och på återseende

Tuyamba Hood Records

2013-05-12 18:18
Tror det kan hjälpa om ni lägger upp någon låt så ev producenter får höra hur ni låter.

Speciellt då ni "kommer vara långt ifrån politiskt korrekta" tror jag många tycker det är viktigt att veta vad det menas (och hur bra de som skall använda beatsen är) med det, då få nog vill producera till någon som utrycker åsikter man absolut inte håller med om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-12 21:13

Ta kontakt med oss, så lovar vi skicka "demos" på hur några av våra artister låter. Dessutom garanterar vi ger er en utförlig beskrivning av vad vi vill uppnå.

Till sist vill vi avsluta med en tankeställare, bli det inte politiskt korrekt när varje wannabe gangster rappare ska kritisera "aina" och ständigt gör sig till ett offer. Och hur kommer det sig att inga andra rappare kliver fram och testa vad dessa rappare representerar? har då inte svensk hiphop blivit politiskt korrekt?

Vi menar att Fuck the police-mentaliteten som kom med NWA måste sättas i sitt sammanhang, typ med incidenter som Rodney King, LA-riots och gängkrig mellan Crips and Blood. Vanligt folk tror ju att alla folk som sysslar med svensk hiphop är ignoranta wannabes pga vad dessa rappare slänger ut sig. Förortsrappen har bara varit en massa gimmick ända sen Latin Kings dagar, med Dogge kom en massa gimmick och på den vägen har det fortsatt.

Tack och på återseende

Tuyamba Hood Records

2013-05-19 01:28
Väldigt seriös artist & producent med höga mål.

Kanske inte westcoast men jag ger det ändå en shot. Ni kanske dessutom har olika artister som gillar olika sorters beats.

Mvh
Producent

2013-05-22 12:09
Hur ställer ni er till upphovsrätten? vill ni ha samplade eller osamplade beats?
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it

2013-08-03 03:40
https://soundcloud.com/for-rappers

både samplat och osamplat inte så jäkla westcoast kanske men jag provar jag med.

holla back

2013-08-04 11:29
Finns massvis med folk i staterna som är duktiga på westcoast. Vänd er dit! Här i Sverige- Jag vet inte om Large Money stallet fortfarande har hästar? Men hör med dalastdon här.
Crime Pays, ask the Rothschilds!