I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pusha sig själv att göra klart en EP!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2013-03-06 20:14

Pusha sig själv att göra klart en EP!

Jag vet inte om det här är rätt forum men jag testar.

Jag vill få klart en EP. Två låtar är färdiginspelade men ej mixade, en låt är färdigskriven men ej producerad och har två stycken ideer som inte alls är klara. Det ska alltså sammanlagt bli fem låtar, vilket egentligen inte är mycket när man tänker efter.

Grejen e den att jag inte kommer till skott. Det har legat i flera månader nu. Främst eftersom jag egentligen inte alls tycker det är roligt att producera. Jag har försökt få andra att producera åt mig, men antingen är dom inte min stil och kan inte spela gitarr ( för det ska vara främst akustiska låtar ) eller så kan dom spela gitarr men jag är inte deras stil. Jag kan producera om jag bara vill, men grejen är att jag inte är proffs på det utan gör det mest för att jag måste och jag vill att det ska låta bra. För att det ska låta bra så tar det extremt lång tid för mig att göra klart ett beat och det dödar hela min kreativitet. Är min kreativitet död så tycker jag inte det är roligt att göra musik, och är det inte roligt så kan jag inte göra nått.

Hur tar jag mig ur denna svackan??? Någon som varit i samma sits?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.