I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[FINAL] Whoa Remixtävling - Resultat och FINAL

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Redaktionen

2012-07-02 23:10

[FINAL] Whoa Remixtävling - Resultat och FINAL

Tack för grymma bidrag! Det är inte helt lätt att vara domare.



Ladda ner alla bidragen här: Rond 2

Dom som möter varandra i finalen är alltså: Jacob Kohler och Dusty Dress.
Låten som ska remixas i finalen är: Organismen - Den Vita Kaninen 64 BPM.

Regler
-Deadline 15/7, 2012 kl 23.59
-Du ska ha producerat beatet själv
-Du får använda vilka samplingar och vilken genre du vill samt ha gästrappare
-Deadline gäller
-Du måste ha en registrerad whoa-användare
-Märk ditt bidrag med producentnamn och låttitel

Priser
-2 biljetter till valfritt Flaco-arrangemang
-Whoa-tee
-En bunt whoa-stickers

Såhär deltar du i tävlingen.
1. Ladda ner acapellan HÄR
2. Gör din remix
3. Ladda upp ditt bidrag på exempelvis Speedyshare
4. Maila [email protected] med länk till bidraget.

Domare: Mfs, 370HSSV, Mexxi

Lycka till!

Motiveringar Rond 2

370HSSV

Jacob Kohler vs Pro. D & Anton Axélo
Jacob Kohler kom med ett riktigt soft remix. Gillar soundet och samplingen. Känns väldigt passande för rappen. Dock hade jag gärna sett lite mer variation. Det blev lite enformigt efter ett tag. Jag tycker även Pro. D & Anton Axélo langar ett nice beat. I refrängen gillade jag blandningen mellan snabbt och lugnt. Pianoslingan var riktigt snygg och gjorde det väldigt intressant. Dock tycker jag det känns aningen "plastigt" och ryckigt i verserna.
Det var ett svårt val, men det blir Jacob Kohler för min del.

Blezz vs Dusty Dress
Dusty Dress langar ett riktigt skönt gung och beatet passar perfekt med scratchen. Låten har ett skönt driv rakt igenom och en riktigt nice sampling. Blezz remix har en grym sampling som passar grymt till acapellan. Jag väntar hela tiden på att låten ska dra igång, men det kommer inte riktigt. Skön känsla, men lite för platt.
Min röst landar på Dusty Dress.



Mfs

Pro.d & Anton Axélo vs. Jakob Köhler

Skitsvår rond. Pro.d har tidigare varit riktigt grym. Men tycker inte riktigt att han lyckas med denna och passa in ett beat som soundmässigt gör sig med Professor P. Det gör dock Jakob som plockat in blås. Men beatet känns tomt och lite enformigt. Pro. d vinner på bättre arrangemang och mer välmixat beat med kraftigare bas. Men inte med mycket.

Dusty Dress vs. Blezz

Dusty Dress har förmodligen varit den bästa i tävlingen än så länge tillsammans med Blezz och här möts de i semi. Båda har fått till riktigt fina bidrag som hade gått vidare mot denna rondens andra bidrag. Här väljer ni ju ändå att gå på souliga/funkiga vibben båda två. Men jag tycker ändå att Dusty dress lyckas plocka upp accapellan och tempot bäst i denna rond. Men big up till Blezz som hållit en hög nivå och vågat experimentera tävlingen igenom.



Mexxi

Dusty Dress vs. Blezz
Dustydress levererar igen, sjukt skön sampling, helt galet.. Riktigt skönt gung och genomtänkt remix. Den kan dock bli lite enformigt, men han fyller upp det med lite sköna breaks! Blezz gör också det här riktigt bra, skönt beat, inte lika enformigt som dustydress, men tycker det känns lite väl avskalat för en sådan här låt, känns som att det saknas någonting i låten. Väldigt avskalat men det är skönt det också, men kanske inte i den här låten. Men riktigt bra producerat. Till final, Dustydress


Pro.d & Anton Axélo vs. Jakob Köhler
Prod.D, tycker den här var väldigt rörig tyvärr, riktigt bra producerat dock, men inte till denna låt, hade hoppats på lite "hårdare" kanske lite smutsigare, men riktigt bra beat som jag skulle vilja höra någon annan på, inte Professor P. JacobKohler, levererar någonting riktigt bra. Det här gillade jag verkligen. Bra producerat, känns väldigt Professor P över det hela, inte för enformigt men sköna breaks som kommer in här och där..
Till final, Jacob

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se