I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med Ljudkort samt mikrofon.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2012-06-19 22:55

Hjälp med Ljudkort samt mikrofon.

Hejsan! Har tänkt att byta upp min setup lite. Jag använder PC och behöver ett nytt och grymt ljudkort som har PCI Express anslutning och stöd för ASIO. Och sen en bra mikrofon. Jag gör rap och hiphop och det enda som kommer spelas in i micken är sång.

Har varit borta från gemet ett tag men nu är det dags igen så alla tips på utrustning är varmt välkomna.
Tack på förhand /Sebastian

Producent

2012-06-20 08:54
en ganska viktig faktor i sammanhanget är din budget! vad är du redo att punga ut?
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2012-06-20 12:48
Oj det glömde jag skriva. Men mellan 3-5000 spänn skulle jag kunna lägga om det behövs.

2012-06-22 03:21
Jag använder ett EMU 0404 USB ljudkort. Funkar inte särskilt bra till 64 bitars Windows dock, men så länge som du kör 32 bit så funkar det klockrent. De är rätt sega på att uppdatera drivrutinerna dock. Den senaste jag har är en beta från typ '10.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2012-06-24 06:56
Jag har Windows 64 bit. Är det ljudkortet något du rekomenderar?

2012-06-24 17:08
Jag använder infrasonic quartet, som stödjer också 24 bitars inspeling. Dock den har bara att man måste ha en ingång för få ut två stereo. Viktigt att köpa low noise kablar, för den hör man allt. Men annars är den stabilt och dom uppdatera drivarna kanska ofta. De senaste drivarna ha gjort att den stödjer och spif, som jag tycker är kanska hört, när man spela in och spela ut digitalt. Deras drivarna stödjer också 64 bitars windows. Du kan höra de senaste beatsen jag ha gjort är ifrån just den ljudkoret. Den har allt, midi, digitalt ingång (t.e.x om man har en mpc) förutom phantom inmatning. annars tycker jag den var stabilt, speciellt när den kostade bara 300kr. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-06-30 00:47
Focusrite Scarlett korten är fina! :)
Ligger runt 2500:-
Funkar perfect till 64bit

2012-06-30 00:49
Och är det sång du ska spela in kan jag rekomendera Se Electronic 2200T
Landar väl samanlagt på kanten utav din budget! :)