I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-04-12 18:23

Hjälp med mpd

tjoo nyss köpt en mpd 18 och använder fl
har gjort rätt inställningar samt kolla på youtube hur man fixar så den funkar i fl studio.

Nu till problemet jag tycker att padsen inte riktigt känner av när man ska spela in man måste trycka rätt hårt på dom. Ska det vara så?

är det bättre att spara pengarna och köpa en riktig mpc det verkar mycket enklare att göra beats på dom?

Eller vad tycker ni? :)

vad händer??

2012-04-13 22:36
Det är för mycket utrymme mellan padsen och sensorerna, att lösa det vore att minimera det avståndet mellan dem och göra dem mer känsliga. Jag har själv en mpd 18 hemma och jag fixade det med eltejp, funkar hyfsat bra.

Det här problemet finns också i andra mpd serier. Man kan köpa upgraderingskit för några hundralappar med tjockare pads och annat eller så kan man använda billigare alternativet med eltejp, men detta borde inte rekommenderas om något skulle råka gå sönder.

Här är en tutorial!

En mpc skulle du faktiskt inte behöva om du använder fl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2012-04-15 11:32
hade samma problem med min mpc 500 kommer jag ihåg :(
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it

2012-04-15 15:29
tack för svaret :) funderar på att skaffa mig en maschine mikro
tycker det är mer känsla att göra beats på trumm maskiner än att sitta i fl.
Sen tycker jag att det är enklare:)
vad händer??