I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Latencity/Fördröjning i cool edit pro (Blue Yeti Pro USB)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2012-02-17 04:31

Latencity/Fördröjning i cool edit pro (Blue Yeti Pro USB)

Hej!

Jag spelar in sång/rap/gitarr i programmet Cool edit pro 2.1.

När jag spelar in två slingor eller multitracks i cool edit pro så blir det en fördröjning och dom synkar inte.. Allt jag gör blir offbeat med kanske 1 sekund.

Det jag får göra nu är att dra tillbaka den nya inspelningen lite så att dom synkar och är i takt men det är grymt jobbigt.

Jag spelar just nu in via mikrofonen på mitt gamingheadset men har beställt en "riktig" eller bättre mic som heter Blue Yeti Pro (USB-mic).

Frågorna är:

Kommer latencityn att försvinna med den nya bättre micken? Eller måste jag köpa ett nytt ljudkort också? Vilket ljudkort passar isf till Blue Yeti Pro USB micken?

Man kanske vore ha ett schysst ljudkort om man har den micken? Gör ljudkortet någon märkbar skillnad när man kör USB mick för ca 2000kr?

Jag har en sprillans ny snabb dator så jag vet att detta inte är prestandaproblem. Jag har moderkortet p8p67 LE med inbyggt ljudkort som jag använder (Realtek är drivisarna).


Haha ursäkta om jag skriver efterblivet men är sjukt trött.. Tack snälla på förhand!!

(Inlägget ändrat av Gogaku 2012-02-17 16:45:57)