I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare

2011-11-17 21:45

Bets pogram

Funderar på att börja göra beats, så vill ha lite tips på några lätt beats pogram inte för avancerade så jag lär mig grunderna

(Inlägget ändrat av Oracle 2012-02-18 22:34:47)

Groupie

2011-11-17 21:51
Fruity Loops
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Rappare

2011-11-18 08:41
Markoolio DJ
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Groupie

2011-11-18 12:23
E-jay
Rappare

2011-11-19 02:04
behöver man en synt till E-jay eller funkar det med bara data ?

Groupie

2011-11-19 15:58
funkar utan

2011-11-19 17:38
haha
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2012-02-12 23:13
Nu ska vi inte vara taskiga.

Helt ärligt:
EJay är inte mycket mer än ett ljudpussel för barn. Inget riktigt musikprogram. De som säger att du ska skaffa EJay driver bara med dig.

Vill du ha ett lätt program att göra beats i, kan jag tipsa om Beat Thang Virtual. Det är inte särskilt avancerat, men det duger att börja i. Inte gratis, dock. Kostar en aning.
FLStudio är inte heller så värst svårt, men svårare än Beat Thang Virtual. Inte heller gratis.
Tror det finns demo/trial-versioner av båda ifall du vill prova dem så att du inte köper nåt du ångrar.

Vill du ha gratisprogram, som dessutom är lätt att förstå...knepigt iom att jag inte vet vad du vill göra för slags beats, eller vad du har för förkunskaper. Du kan kanske kan börja i en "tracker".

OpenMPT har jag för mig är ganska lätt att komma igång med även om man inte kan så mycket. Vad man kan göra är väldigt begränsat, men det är ändå ett ganska okej ställe att börja på. De medföljande ljuden, om de inte har bytt ut dem sen det hette ModPlug Tracker, är ganska fula, men man måste ju börja någonstans, och du kan alltid ladda in egna ljud.

Jeskola Buzz är betydligt mer avancerat, men också svårare att använda. Kanske nåt att hoppa vidare till efter OpenMPT, eftersom det finns vissa likheter i användargränssnittet. Jag själv har använt Jeskola Buzz i mer än 12 år, och även fast jag skaffat andra saker, kan jag inte skiljas från Buzz. Segt att jobba med ibland, men man kan göra oerhört mycket i det, även jämfört med riktigt dyra program, trots att det är gratis. Det finns tillochmed stöd för VST-plugin. Uppdateras automatiskt väldigt ofta. Rekommenderas starkt om du lär dig en vanlig tracker först, såsom OpenMPT eller MilkyTracker. Buzz är lite mycket att ta in på en gång, så det är bra att åtminstone ha erfarenhet av en tracker först.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2012-02-15 20:10
Jag började göra egna beats för ~1 månad sedan. Jag använder FL Studio 10 och är nöjd. Rekommenderar det programmet starkt.
Damn! How much damage can you do with a pen?