I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maschine mikro utan cd-läsare?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Producent

2011-10-27 21:59

Maschine mikro utan cd-läsare?

hej min kompis har just köpt en maschin mikro och han var astaggad,
när han skulle instalera filerna så kom han på att han inte hade någon cdläsare....

vad gör man lixom? han har kollat om man kan ladda hem programvaran, men det går inte, så testade han att lägga över filerna från cd'n till ett usb minne (på en annan dator) och så stog det ngt i stil med, stoppa in orginalskivan för att läsa filerna,

det borde väll gå att komma runt det så man kan läsa från usb minne lr är det svårt?
jag sa även att han skulle ringa dom men han trodde att det inte fanns ngt nummer till en svensk support kan det stämma?

life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it

2011-10-29 12:48
bara man lyckas fixa in service center så borde det gå att tanka hem allt man behöver från det. Det är min uppfattning, Han kommer också att kunna tanka hem komplete 8 med synthar och ett extra paket med trummor och instrument från service center

2011-10-30 21:05
Native instruments service center

du aktiverar din produkt hos dom och kan tanka drivrutiner, uppdateringar och andra pack som kommit till maschine

Peace!

Producent

2011-10-31 13:06
tack för svar, vi har dock försökt med service center dock finns bara drivrutiner till maschine men inte själva mjukvaran som heter maschine.. :(
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it

2011-11-03 23:35
vafan de kan väl inte vara helt jävla omöjligt. Sjukt skumt, Asså det bästa du kan göra är att starta en tråd på "NI forum" där lär ju ngn som jobbar med skiten svara förr eller senare. Annars lär det ju finnas andra trådar om just samma problem för det är väl inte bara du som har det problemet, Du väl får ta och skaffa dig en macbook pro som alla andra :P haha

Producent

2011-11-04 12:03
Tasin: jo precis det är skumt som fan, som det stog så var det min kompis som hade problemet och det var ganska sjukt att du skrev "skaffa dig en macbookpro"
för det gjorde han för ngra dagar sedan=)

så problemet löst
*stängd tråd*