I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra dator för logic?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-10-18 00:57

Bra dator för logic?

Hej, tänkte köpa en macbook och undrade om den pallar med logic.

det är en:

macbook pro
2,66 GHz Intel Core 2 Duo
4 GB 1067 MHz DDR3
320 GB SATA disk

tänkte processorn kanske inte skulle orka eftersom det är den gamla intel core 2 duo ? dom nya har ju intel i3, i5 och i7 som är mycket starkare och mycket dyrare.

Nån kunnig som kan säga mig om den orkar med logic, ska spela in samt producera i logic och mixa. Tror ni den orkar med typ 30-50 spår med effekter ?

lääh
Producent

2011-10-18 04:24
Du kommer inte ha några problem.

2011-10-18 09:47
Kanske system overload ibland men jag har aldrig använt en dator som inte fått system overload i logic så det är väl väntat. Jag har en macbook pro "13 som är drygt ett år och den har jag kunnat använda utan problem utöver system overload som sagt som händer kanske en gång per session.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2011-10-18 10:17
Jag har en macbook pro 2,4 GHz.
30 - 50 spår med effekter känns det som att den inte pallar. Vid kanske 20 - 25 spår börjar det knasa kanske. Beror säkert på hur många andra processer du har igång och så. Men för min del blir det ofta overload.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2011-10-19 00:28
Vill understryka att system overload är en bagatell så länge det inte händer för ofta. Man blir lite irriterad när musiken avbryts men då är det bara att trycka på enter och sen händer det oftast inte igen. Det händer däremot nästan alltid precis innan något nytt parti ska komma in för då spelas ju fler kanaler/effekter så det kan bli väldigt antiklimaktiskt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-19 01:09
Okej dåså tack så mycket för svaren. Kommer inte använda så mycket spår och effekter men ville bara va på den säkra sidan. Jag fick svar på min fråga. Om någon har andra erfarenheter eller tips så får ni gärna fylla på. :)
lääh