I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klickande ljud vid uppspelning i logic

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-09-22 10:42

Klickande ljud vid uppspelning i logic

Vet någon vad detta kan bero på? Jag har en helt splitter ny mac med bra prestanda och ljudkortet har jag använt i en sämre dator utan att detta problemet uppstått. Har prövat ändra buffersizen så latencyn blir högre men de hjälpte inte iheller. What to do??

Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-09-22 15:53
Du har troligtvis för låg buffert i Logic. Jag hade samma problem i FL Studio. Lösningen är att sätta latency värdet högre. Jag vet inte hur man gör det, i Logic dock, men jag gissar att flera här kan hjälpa dig med det.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
DJ

2011-09-22 16:22
Preferences > audio > ställ in
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Rappare

2011-09-22 16:38
Jag bara hoppas att det är metronomen, som det har varit i tidigare trådar med liknande problemformulering. Alltid lika lustigt.

2011-09-22 17:20
Haha nej det är inte klicket, tänk om det vore så enkelt :D

Jag har redan ändrat latencyn och de hjälpte inte :(

2011-09-22 17:23
Nu läste jag på en sida att mitt ljudkort (tascam us- 122L) ibland inte är kompatibelt med mac-datorer gjorda efter 2008. Stört! Kan detta stämma?

2011-09-22 18:24
Har löst det nu! Det visade sig att jag behövde uppdatera drivrutinerna för ljudkortet :D
DJ

2011-09-22 22:52
doh!
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"