I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker en Youtubevideo med en "turntablegrupp" på en scen?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-09-06 21:26

Söker en Youtubevideo med en "turntablegrupp" på en scen?

Nu har jag snart letat sönder mig själv under flera månaders tid Jag har bitvis givit upp men kommit på mig själv ibland att jag verkligen vill se den igen. Jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Det jag kommer ihåg från videon är:

Ca: fyra killar bakom varsitt turntable och mixer. De sitter på rad. bakom ett långbord.
Jag tror alla har varsin "dubplate" (jag tror det heter så)
De verkar sitta på en scen, men utan publik.
Jag har för mig att den är filmad med fasta kameror ifrån olika vinklar. Det vill säga: inga skakiga handkameror.
Den var rätt så seriöst klippt och filmad.
Låten de skapade var något åt dubstep-hållet. Dock rätt lugn.

Jag har fått för mig att den kan ha hetat något med "Dubplate" i namnet men det kan vara efterkonstruktion av mig på senare dagar.

Det är vad jag kommer ihåg för tillfället. Jag hoppas någon känner igen det. Det var nog i början när Youtube blev till som jag såg den. Runt 2005-2006. Jag är nästan säker på att det var på Youtube. Om inte annat borde den finnas på Youtube idag.

"I got a timemachine, use it to insult you mom and fuck with her childhood" -Edan

I was born as a beautiful man, but the uglyness is powerful, i do what i can! - Vinnie Paz