Ubetoo + Universal records = sannt!
Jag vet inte om den här tråden är på rätt ställe, är den fel placerad så ber jag om ursäkt och ber er flytta den dit den hör hemma.
Jag har i nästan ett år funnits på Ubetoo, har släppt mycket musik den vägen som finns på spotify, amazon, itunes med mera… Nu har Ubetoo och Universal Music blivit partners. Detta innebär en hel del möjligheter för er som söker efter skivkontrakt.
Läs mer…
Så vad innebär det här?
The co-operation aims to help up-and-coming artists and bands to easily distribute and sell their music online. Universal Music is always looking for new prospective stars and the interest in new bands and artists is huge. Each month Ubetoo.com will select five interesting artists and bands who distribute their music through Ubetoo. The selection process is about how many listenings, streams and sold work the artist or the band has. The selected artists will have the attention of Universal Music A&Rs and have the chance of getting a record deal with Universal Music. Kort sagt så kommer Ubetoo att välja ut 5 intressanta artister per månad som använder deras distributionstjänst, skicka deras förslag till A&R på Universal, är det bra skit som kickas så innebär det en chans för artisten i fråga att bli knuten till ett av världens största skivbolag med all kompetens som de har. Redan nu så har Ubetoo distribution till 500 online affärer, och de har dessutom denna tjänst till ett väldigt förmånligt pris om ca. 250 Kr / halvåret. Detta gäller den första gången du betalar, därefter så sänks priset till 150 Kr / månad. Med andra ord så är det här ett "no refuse" erbjudande. Så tveka inte, hoppa tåget när ni kan.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
|