Favoriter: VST-Instr/Pluggar & Hårdvara
Hej! Jag undrar lite över vilka vstinstrument/pluggar ni använder flitigast och gärna varför ni använder just de? Posta gärna vilka hårdvaror, midi-keyboards, mpc/d, samplers, mickar, instrument etc etc ni brukar använda er av till era produktioner.
Hemma har jag/vi, förutom ljudkort (Hårdvaror) Midiklav Gitarr 2 Kondensatormickar (För stereomickning & Vokalinspelning, funkar sådär) Lite precussion trummor Munspel Rolandsynth
De vst jag använder mig mest av: Kontakt - Sjukt bra pianon enligt mig Loungelisard - Loungepiano som ger riktigt bra pads. Superior Drummer - Ger ett äkta och trovärdigt trumsound, gärna dubbat med några tyngre, valfria trummor. Trilogy - Oslagbar VST för alla sorters basar.
-Detta är igentligen allt, plus några andra vstpluggar/instrument som kommer till användning när jag spelar in grundproduktioner hemma, innan vi tar det till studion-
Igentligen går det ju att skriva/producera grunderna till ett helt album med bara ett midiklav och ett crackat cubase, men ändå roligt att kika hur ni går tillväga / vilken budget ni använt er av för att skapa era "Hemmastudios".
Så, förslag på bra instrument, effekter och hårdvaroro - Alltid kul att se hur andra jobbar!
soundcloud.com/brormusk/sets
|