Jag kör Steven Slate Drums EX versionen till trummor, tycker dom låter bäst av dom jag testat. Native Instruments Upright Piano, tycker Grand pianon är för rena och låter för snyggt så jag har fastnat för karaktären av stående pianon. Spectrasonics atmosphere, denna hade jag kunnat klara mig utan om jag lagt pengar på ett interface så jag kunde spela in egna ljudeffekter och pads. Men jag vill hålla det enkelt hemma så Atmosphere funkar utmärkt. Sen kör jag soundfonts till resten av midi instrumenten, stråkar, körer, orgel m.m. Amplitube Metal till gitarrerna, ibland även basen fast där har jag lite gratis effekter och impulsfiler för att få dugligt ljud. Till sist har jag en guitarlink där jag spelar gitarr och bas. Hörlurar och datorhögtalare. Håller det enkelt dels för att jag inte har nån plats här hemma. Dels för att jag inte producerar lika ofta eller seriöst som jag gjorde för ett par år sen och dels för att jag tycker att det är utmanande att bara använda ett visst antal instrument. Om jag nu gör en seriös låt och säljer den så tar jag bara allt till studion och mixar, reampar eller vad som nu krävs.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se