Ahhaaa du kör så, då var jag inte riktigt lika avundsjuk. :) Jag håller med dig om att det konkurerar, men i mina öron är det inte 100% där än, men helvete vad nära man kan komma. För ett tag sen fick jag testa en Tubetech PE1C och CL1B sida vid sida med Softubes versioner, ljudmässigt var dom så identiska så det var skrämmande, men det som satte dom emot varandra var att hårdvaran var mer dynamisk och inte lika förutsägbar. Sen kommer man ju alltid till diskussionen att köper man 1 CL1B så kan man bara använda den på ett ställe i mixen om man inte bouncar och kör man pluggen kan man använda den på varje kanal, och ja det är väldigt sant. Jag har dock funnit att det kan vara ungefär som med körsyntar, att kör man dom för sig själv så får man oftast ett bra ljud som funkar bra. Men skulle man själv spela in ett eller två spår där man sjunger samma stycke (behöver inte ens låta bra) och blandar in det/dom i mängden så blir resultatet så otroligt mycket mer levande. Och jag känner att det blir precis samma med hybridmixning, räcker med att man sätter en eller två hårdvarugrejer på nånting i mixen så händer det något som jag aldrig innan fått till med 100% mjukvara. Kan tillåmed vara att köra en mjukvarusynth ett varv igenom en preamp med lite färg. Men nog fan är pluggarna kompetent, med VCC eller dylikt på varje kanal, effekter som emulerar klassisk hårdvara och lite rullbands emulation så kan man göra underverk och många gör det. För mig är det som sagt va kanske 99% där, men det förvånar mig inte att inom ett år eller dylikt så har dom hittat nånting som gör att det är 100% där. Förlåt om jag snurra iväg för mycket ifrån trådens ursprung, men det är sällan det kommer någon där det faktiskt kan komma en diskussion som handlar om annat än vilken mikrofon nån ska köpa eller varför Cool edit bara spelar upp ljudet i vänster högtalare :)
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se