I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Högkvalitets mixning erbjuds

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-08-17 12:52

Högkvalitets mixning erbjuds

Har just slått upp portarna till min studio, och tänkte erbjuda en riktigt bra deal.
Har några års erfarenhet av mixning och mastering, och tillgång till en riktiigt fet arsenal av gear.

Gearlist:

Kompressorer

FOCUSRITE RED3
SSL G-Series FX384 stereo
UREI 1176 LN
UREI 1178
UREI LA2A
Tube-Tech CL1B
UREI LA3
DBX 160 VU
DBX 166+gate
NTP 179-140
SSL G-Master Buss Compressor
VALLEY PEOPLE DYNAMITE

Mikrofonförstärkare & Equalizers

Neve 1073
Manely Massive Passive Stereo EQ
D.W. Fearn VT-4 Vacuum Tube Equalizer
API 2520
SSL G-Equalizer
FOCUSRITE RED1
TUBETECH MP1A
API 512C
API 550B + Lunchbox
API 550A
TUBETECH PE1C

Bandare

Studer A800 MKIII
Otari MTR-10
Studer Rebbvox B77

Reverb

LEXICON 480
LEXICON PCM 70
LEXICON PCM 60

Priser kan diskuteras, men jag tycker det är jävligt kul såhär nyinflyttad i studion och börja jobba 24/7, så några hundralappar max så är jag nöjd :)

Skicka ett PM så kan vi diskutera ytterligare / lyssna på era grejer

chase the clouds away

2011-08-22 10:33
Jävligt sjyst utrustning det ska bli kul att höra av du kan göra med dessa om allt är hårdvara vill säga :P

om jag hade bara behövda betala några hundra-lappar för denna utrustningen hade jag inte tvekat.

Lycka till
Musikstudio pannrummet
CR

2011-08-23 01:11
Jag har en låt på G, och vill verkligen göra det bästa av den. Så jag är ganska intresserad, återkommer när jag skrivit och spelat in!

2011-08-23 03:03
25 och så mycket godsaker, antingen är du väldigt framgångsrik i det du gör, eller en bankrånare/drogtillverkare, eller så ljuger du om din ålder. :)

Tänker inte skriva att jag är avundsjuk, tänker inte skriva att jag är avundsjuk, tänker inte skriva att jag är avundsjuk....Ok, jag är avundsjuk :)
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2011-08-25 15:11
Holken: Vad kul! Bara och skicka ett pm så kan vi tjöta lite

Mankind_is_Fucked: Hehe ja väldigt mycket nebula-bibliotek + UAD-2 kort, jag tycker i ärlighetens namn att det digitala äntligen kan konkurera med gammal analog kärlek!!!

Hade jag haft allt det där i originalform så hade jag varit avundsjuk på mig själv :)
chase the clouds away

2011-08-25 19:20
Ahhaaa du kör så, då var jag inte riktigt lika avundsjuk. :)
Jag håller med dig om att det konkurerar, men i mina öron är det inte 100% där än, men helvete vad nära man kan komma. För ett tag sen fick jag testa en Tubetech PE1C och CL1B sida vid sida med Softubes versioner, ljudmässigt var dom så identiska så det var skrämmande, men det som satte dom emot varandra var att hårdvaran var mer dynamisk och inte lika förutsägbar. Sen kommer man ju alltid till diskussionen att köper man 1 CL1B så kan man bara använda den på ett ställe i mixen om man inte bouncar och kör man pluggen kan man använda den på varje kanal, och ja det är väldigt sant. Jag har dock funnit att det kan vara ungefär som med körsyntar, att kör man dom för sig själv så får man oftast ett bra ljud som funkar bra. Men skulle man själv spela in ett eller två spår där man sjunger samma stycke (behöver inte ens låta bra) och blandar in det/dom i mängden så blir resultatet så otroligt mycket mer levande. Och jag känner att det blir precis samma med hybridmixning, räcker med att man sätter en eller två hårdvarugrejer på nånting i mixen så händer det något som jag aldrig innan fått till med 100% mjukvara. Kan tillåmed vara att köra en mjukvarusynth ett varv igenom en preamp med lite färg.
Men nog fan är pluggarna kompetent, med VCC eller dylikt på varje kanal, effekter som emulerar klassisk hårdvara och lite rullbands emulation så kan man göra underverk och många gör det. För mig är det som sagt va kanske 99% där, men det förvånar mig inte att inom ett år eller dylikt så har dom hittat nånting som gör att det är 100% där.

Förlåt om jag snurra iväg för mycket ifrån trådens ursprung, men det är sällan det kommer någon där det faktiskt kan komma en diskussion som handlar om annat än vilken mikrofon nån ska köpa eller varför Cool edit bara spelar upp ljudet i vänster högtalare :)
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2011-08-25 20:00
hehe ja, det är väll gearslutz eller liknande man får hänga på om man vill götta ner sig i härliga diskussioner angående sköna grejer, men det e kul att man kan diskutera sådant här med, då och då poppar det upp intressanta trådar :)

det enda är väll att det suger en hel del minne med många nebulainstanser i en mix, blir ofta att jag bouncar ner spåren när jag e nöjd så kan jag stänga av nebulainstansen i fråga sen.

dom här biblioteken är helt fantastiska:

http://www.alessandroboschi.eu/html/en/alexbprograms.htm

Han har samplat hela kedjan på bland annat ssl, neve och api konsoller.
Det har gjorts några shootouts på dessa och det är sjukt att man kan få 99% identiskt ljud för 400-500 kr istället för runt miljonen :)
chase the clouds away

2011-08-25 20:35
Jo gearslutz är en daglig sysselsättning för mig. Är en ganska hemsk morgonmänniska så jag brukar ta 4-5 koppar kaffe och sitta på gearslutz innan jag ens yttrar ett ord :)

Jag har aldrig testat Nebula faktiskt, UAD kort har jag och dom pluggarna är snuskigt bra men nebula har jag aldrig satt mig in i. Jo bounca är ett nödvändigt ont, även med hårdvara. Jag kör med ReaInsert i Reaper och den kan ställa in automatisk delay kompensation men det är sällan den är 100% exakt. Så har man satt nånting på t ex en virvel så brukar jag få bounca ner den i slutet bara för att kunna flytta den dom få millisekunderna den är off, men det funkar att mixa med den så tills det är dags för den sista bouncen. Men det finnns mycket negativt med hårdvara också, dels som du säger kostnad. Men även att om jag vet att jag har ett utdraget projekt som kommer ta lång tid och jag har andra projekt under tiden så kör jag helt ITB, för annars får man dra fram recall-sheets varje gång man sätter sig ner och det känns som slöseri med tid och chansen att det blir irritersamma fel är desto större.
Men man ska väl inte gnälla egentligen, det är ju inte som att köra recalls på ett 48ch mixerbord, 60 olika hårdvaror och vara tvungen att spola tillbaka bandet varje gång man går in i studion :P

2011-09-29 17:13
Har du något som du har mixat som du kan lägga upp i tråden?

Ska spela in en låt inom några dagar och skulle behöva grym mixning som passar min röst för en gång skull. Och detta låter intressant!
Evangeliet