I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Korg Montron, något att testa?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-07-11 21:23

Korg Montron, något att testa?

Som rubriken lyder, är detta en synth som är värd att testa?

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=895621&artno=250522

Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2011-07-12 09:37
Den är lite för dyr och otymplig för min smak.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-12 17:39
Yeah, jag äger en sådan. Jätte rolig och kul lite pryl som kan skapa galna sweepljud, kickar, basar. Jag är även lyckats fått fram padliknande ljud.

Helt analog med en analog oscillator, och analoga ms-20 filter (om jag nu minns rätt). Man kan även köra ljud igenom den lille saten, ett störande faktum är dock att den har minitele i/o, men det får gå ändå.

Värd att testa är den definitivt, men det beror också lite på vad du är ute efter för typ av synth.

Funkenteller, dyr? Den kostar ju under 1000kr har jag för mig, det är väl billigt för en liten oxe som denna? :)

Korg släpper även monotribe om en liten stund, vilket är en uppföljare till monotronen.
Kan även tillägga att den denna pryl går på batterier, samtidigt som den har en diskanthögtalare, som är jätte dålig, men den låter verkligen kraftfullt och varmt om du matar ljudet genom ett par speakers.
 ixixixuxa110

2011-07-12 20:34
Tackar för det :-) den ligger på 595:- nu :-) ska ha den för att göra beats :-)
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2011-07-12 23:38
Sorry, glömde att ironi inte registreras på internet utan smileys.
Hur som helst, den verkar ganska cool.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-13 00:17
Swensson, 600kr är inte så värst mycket, köp den och testa, om inte annat kan du säkerligen sälja den om du upptäcker att det var fel device.

Funkenteller, jag kanske borde ha anat en gnutta ironi, så vi kan skylla på min såsiga hjärna istället.

Qyss
 ixixixuxa110