I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CUBASE 5 - När jag spelar in, kommer rösten sent !

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-06-16 18:47

CUBASE 5 - När jag spelar in, kommer rösten sent !

Problem 1.
När ja spelar in min röst och sedan spelar upp den för att lyssna med beatet, kommer rösten något sent och blir helt i otakt.

Problem 2.
Ibland när jag trycker på record knappen och ska spela in rösten, så spelar den in själva beatet istället på något konstigt sätt?

Hur fixar man dessa 2 problem på CUBASE 5!!

2011-06-17 03:19
Problem 1.

Kör du Rewire med något program? hör du din röst dubbelt?

Problem 2.

Kolla F4 (Vst Connections eller vad den heter) och titta så att allt ligger rätt i in och output..sen kollar du inspelningsspåret, vart e den kopplad, in & ut...

det jag kommer på nu..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2011-06-17 14:38
hmm problem 1 har jag löst, nu det va latency grej, eller va det nu heter. men problem 2 återstår.

Problem 2, kommer upp asså efter ett tag när jag spelat in och så... sen helt plötsligt börjar det spela in själva beatet.
Producent

2011-06-19 11:24
kolla vad du har för Latency det är troligtvis det som ställer till problemet.

http://northmountains.com

2011-06-19 23:51
hade samma problem :), men det finns att fixa i "audio inställningarna" du ska bocka ur "adjust for record latency" ligger på

Device -> Device setup... VST Audio System.

Sen glöm inte ha att rätt inställningar för ljudkortet med.

2011-09-05 21:59
någon som vet hur man fixar en sån här fördröjning i adobe audition 3.0? de handlar om exakt 0,1 sekund.