I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-04-09 14:12

Serato VS Traktor

Greetings gott folk..

Jag hade tänkt att köpa Serato men är lite tveksam nu eftersom att de verkar som Traktor med samma funktioner? är mycket billigare..
Så jag hade tänkt att ta hjälp av whoas proffsiga dj's och er andra som testat de olika programmen.
Är det stora kvalitetsskillnader på Serato och Traktor?
Är de mycket som skiljer de olika Serato verisionerna eller kan man fixa feta fester med Serato SL 1?

Ni förstår vart jag vill komma skriv allt som kan underlätta i mitt val..

Peace!

Hasta La Victoria Siempre!

2011-04-14 18:05
här är en video där Dj Qbert testar båda.
Serato Vs Traktor by Qbert

Personligen har jag kört på både Serato och Traktor.
Tycker Serato är jävligt enkelt och man kommer igång riktigt snabbt.
Möjligheterna är mkt fler i Traktor i och med att du kan synka en massa andra saker med Traktor men dock så är det snäppet lite mer komplicerat.

Båda är skitbra enligt mig. Är för närvarandet skitnöjd med mitt traktor scratch pro + audio 4 dj

2011-04-16 19:14
Bra att veta att Serato verkar vara lite mer lättarbetat. När du säger synka andra grejer i Traktor menar du instrument?

Det enda jag kommer att behöva är att spela mp3 från skivspelarna..
Har du någon uppfattning vad gäller ljudet mellan Serato 1 och 3?

För att betala mer för olika ingångar och usb-intag känns för mig lite overkill..
Hasta La Victoria Siempre!

2011-05-08 11:23
oavsett vilken serato eller traktor system du kollar på så duger dom alla utmärkt till att spela vanligt med, Serato är ju lite dyrare dock.

Det du kan göra i traktor är att du kan koppla olika slags kontrollers och liknande saker, Tex jag har en NI Maschine, och man kan synca den och styra hela traktor med Maschine. Sen kan du anpassa layout och sånt. Tror det är lite mer begränsat i serato så var iaf den gamla versionen då jag hade det.

Jag hade iaf köpt detta om jag inte haft den som var snäppet värre just nu.
Traktor scratch duo

tycker man stirrar sig blind på dom här värsting ljudkorten och superprogrammen som kostar 6000+ man klarar sig skit bra med en traktor scratch duo :)

2011-05-13 00:46
båda funkar bra men serato vinner på gränssnittet. traktors bibliotek/cue/loop gränssnitt är katastrof.

och helt ärligt vem behöver lull lull i traktor när man inte har ett bra sätt att lägga upp biblioteket i det? det enda man gör är ju välja låt och cue:a lite så då bör det vara smärtfritt.
www.discotheque.se