Jag har alltid velat ha en ranemixer, förr ville jag ha en Ecler. Jag har fortfarande min stanton sk-2. Jag vet att dom bästa dj´sen var bättre än mig med sina technicsmixers, dom svarta om du kommer ihåg, men jag skyller ändå mycket på min fader. Jag vet för ett fact att jag hade scratchat mycket bättre med en mycket bättre fader. Jag antar att för 3000kr får man mycket bättre mixer än min sk-2. Även fast den har hållit kanonbra i många många många år med tanke på att jag köpte den begagnad. Men det var så längesen nu och även fast den är bra kvalité så är det ingen superfader, den har börjat låta lite brusigt också. Sådant fint brus som bara ligger över som en dimma när man samplar. Annars vet jag inte hur bra stanton är på kvalité, på sina skivspelare och dylikt. Och köpa begagnad scratchmixer, jag vet inte, de har ju en tendens att slitas mer än andra mixers. Jag kommer ihåg min första mixer, den scratchade jag sönder direkt, sen den andra jag köpte, en blå numark, den slets också snabbt. Men dom här optiska fadrarna o.s.v ska ju säkert vara bättre än min. Finns väl många olika sorters nu, digitala och hit och dit.
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels