I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-03-17 12:00

scratchmixer ?

Tänkte beställa en Vestax PMC 06Pro "2-channel scratch/hip-hop mixer".
Tyvärr hade den utgått ur sortimentet och just nu vet jag inte vad jag ska köpa..

Är inte så insatt på vilka mixers som är bra osv..

Är endast ute efter en mixer lämpad för scratch.
Alltså ingen supermixer med massor av effekter osv.

Kom gärna med tips på vad som kan vara bra..

Budget runt lite mer än 3000:-

2011-04-04 09:44
Jag har alltid velat ha en ranemixer, förr ville jag ha en Ecler. Jag har fortfarande min stanton sk-2. Jag vet att dom bästa dj´sen var bättre än mig med sina technicsmixers, dom svarta om du kommer ihåg, men jag skyller ändå mycket på min fader. Jag vet för ett fact att jag hade scratchat mycket bättre med en mycket bättre fader. Jag antar att för 3000kr får man mycket bättre mixer än min sk-2. Även fast den har hållit kanonbra i många många många år med tanke på att jag köpte den begagnad. Men det var så längesen nu och även fast den är bra kvalité så är det ingen superfader, den har börjat låta lite brusigt också. Sådant fint brus som bara ligger över som en dimma när man samplar.

Annars vet jag inte hur bra stanton är på kvalité, på sina skivspelare och dylikt. Och köpa begagnad scratchmixer, jag vet inte, de har ju en tendens att slitas mer än andra mixers. Jag kommer ihåg min första mixer, den scratchade jag sönder direkt, sen den andra jag köpte, en blå numark, den slets också snabbt.

Men dom här optiska fadrarna o.s.v ska ju säkert vara bättre än min. Finns väl många olika sorters nu, digitala och hit och dit.
www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels

2011-04-07 13:02
Jag har en PMC 06 (A) pro som jag håller på och fixar nu, och skulle kunna behöva lite delar, så hör av er ifall någon har en trasig att sälja, tja!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-07 13:03
Meynel, du kanske ska titta på 05'orna förresten? Eller tjacka en begagnad?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-16 15:50
Jag fick tag i en PMC06PRO.
Helt ny,.

Än sålänge fungerar den perfekt :)

2011-04-16 21:23
Vart då? Vad fick du ge för den?

2011-04-16 21:33
Ser riktigt najs ut! Är ingen DJ och har inget behov av en scratch mixer, men jag tror att den fyller sitt syfte. I och med att jag kör FL Studio så lägger jag mina scratchar med Wavetraveller.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2011-04-21 10:42
POSTAL

Köpte den från Thomann.de
Den sista dem hade i lager :^)

Priset blev exakt 2 773..

Vet inte hur det blir med reservdelar osv.
Men antar att det går o fixa faders osv.
Lär ju vara i princip samma till alla PMC-series..
( Eftersom dem slutat tillverka just denna modell )

2011-04-21 15:39
Ja, faders ska inte vara något problem.. Och PMC06 finns det ju hur många som helst av så reservdeler ska inte nog vara något problem..ifall du vill fixa det själv.