I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad heter apparaten?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-03-15 12:18

Vad heter apparaten?

Hejsan.

Tidigare så såg min studiokoppling ut såhär: Mikrofon, kopplad till en tvåkanalsmixer (med en sån här "vanlig" sladd), som i sin tur är kopplad till ett externt USB-ljudkort.

Det är ohållbart av flera (för er ointressanta) anledningar.

För ett havlår sedan träffade jag på en person som hastigast (och som jag inte har någon kontakt med idag, därav denna tråd), han hade en väldigt lätt och smidig studiolösning. Det var en bred och platt extern apparat som alltså fungerade som ett ljudkort, som dessutom hade en mikrofoningång (för just den sladden jag länkade ovan), så det var ingen mixer med i bilden, det var bara "plug-n-play" (dvs mikrofon > "apparaten" > datorn).

Vad heter denna typ av apparat? Och kan man komma över en sådan grunka något billigt? Är inte speciellt överkräsen och behöver inte den dyraste modellen, men kanske inte någon halvfungerande femhundrakronorsvariant heller.

Har aldrig varit bra på det här med vad namn på grejer, även om jag med lätthet lär mig hur grejerna fungerar.

Länka gärna till en svensk markbutik som sitter på en sådan grunka om möjlighet finns.

Tack på förhand. / Charly

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.