I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Va e d för mic Mos Def använder på det här framträdandet?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-03-14 13:43

Va e d för mic Mos Def använder på det här framträdandet?

http://www.hiphopdx.com/index/videos/id.7344/title.mos-def-world-premiere-daily-habit-performance

Den ser nice ut. Behöver inte nödvändigtvis veta namnet på själva modellen men vad ärdet för typ av mic, vad kallas den?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-14 15:22
ingen aning om vad just den där heter ^^

Men Shure 55 (finns olika) ser ju liknande ut. Kanske inte är den. Men den är känd iaf.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2011-03-14 17:02
Hur låter den då? Och vad kallas den typen av mic? Alltså själva utformningen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-14 17:23
Ser ut som en shure 55 ja.

amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-03-14 17:26
Och om jag minns rätt från min skoltid så kallas såna mikrofoner kondensatormickar
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-03-14 20:56
Skulle nog tippa på att det är en dynamisk mic men det har inget med utseendet att göra. Tänkte mest vad man kallar den utformningen, den kan ju inte heta Elvis-mic som det stod på Jam.
Producent

2011-03-17 02:42
ja tror inte utformningen har nåt speciellt namn, den kallas shure 55 s55 eller "elvis micken" haha, för den är unik och andra modeller är kopior av den. men det borde fan finnas nåt namn för den
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2011-03-17 08:44
Den är jävligt snygg hur som helst, men det känns ganska onödigt att köpa en mic bara för att den är snygg.

2011-03-18 16:25
inte alls, den låter kanon.
Producent

2011-03-19 14:58
Hur är det att spela in med en dynamisk mikrofon?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-03-19 20:31
Hur är det att spela in med en dynamisk mikrofon?

Jag har spelat in med en och samma SM57:a i ett halvt decennium. Många som pluggat sig till en nivå där dom tror sig förstå ljud skulle förmodligen ha många åsikter om det. Det finns ju micar som e hur dyra som helst men man måste veta vad man håller på med. Varför slösa flera tusen på en mic när man gör hip hop?

Nu pratar jag iofs om röstinspelning, ska man spela in en bastuba kanske man borde fundera på någon annan mic :)

2011-03-20 18:43
har pluggat mig till en nivå där jag tror mig förstå ljud (3 år på högskola) och håller med.

2011-03-20 19:30
funkaqr skit bra men skulle isf rekomendera en tung preamp.
Producent

2011-03-26 18:10
Duger det med Apogee Duet?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.