Ja jag kanske skulle beställa därifrån då i alla fall. Jag har kompisar som beställt där så jag litar helt och hållet på sidan. Men det som skulle få mig att beställa är nog det du sa med garantin, för det har jag haft jävla problem med när det gäller musikprylar, orkar inte ens skriva allt men jag har rent av blivit lurad om du frågar mig, för att sedan inte få lämna tillbaka eller få pengarna tillbaka för att det tydligen inte är så med musikprodukter. Köpte för många år sen en jävla trummaskin som enligt dem var en fullskalig sampler och jag som var helt grön på hårdvara på den tiden hade ju inget annat att göra än att lita på dem. Hände igen senare när jag köpte en digitalporta på samma ställe som sög balle. Det jag inte gillar med musikproduktion är att det är så jääävla mycket teknik och prylar man måste ha koll på. Jag är inte ens särskilt intresserad av det. Läste några gamla musiktidningar igår och jag kan verkligen inte relatera till de (ofta män) som verkar samla på sig dyra prylar men dom gör inte en enda låt och gör dom det suger det ofta. Ursäkta för att jag låter som en översittare men jag har sett många sådana exempel. Jag kan verkligen förstå att det är ett lämpligt område om man är teknikintresserad att köpa musikprylar, men jag känner inte igen mig i det. Jag vill bara kunna göra beats, jag är inte intresserad av min sampler, jag är intresserad av att den kan leverera det jag vill göra. Men det är en avvägning det där, att lägga lagom med energi på mix och ljudkvalité utan att det blir helt tråkigt och förstör glädjen med det hela så att man inte får något gjort. Samtidigt vill jag inte slarva med mixningen om jag gjort ett beat jag är nöjd med. Jag har som inte tid att bara slänga ut beats längre, förr gjorde jag mer så men om jag hittar något bra att sampla eller lägger tid på ett beat nu så känns det som att tiden är för dyrbar för att inte låta beatet vara så bra det kan vara så därför lägger jag lite extra på mixning nu, sen blir jag nog mer och mer noggrann ju äldre jag blir. När jag var 17 var jag pinsam i hur slarvig jag var när jag gjorde ett beat. Det jag tycker känns jobbigt med ljudkort eller musikprylar i övrigt är att jag måste vara så påläst bara för att veta att jag handlar rätt produkt, när det gäller samplers finns det inte så mycket att välja på, det är ganska lätt att veta vad man ska ha ändå. Jag blir säkert nöjd med det ljudkortet jag köper men i alla fall. Ja min budget ligger väl runt 1500-2000kr kanske, det beror på vad man får för pengarna man lägger till. Det luriga är att jag kan inte fråga en musikaffär för det är klart att de är partiska till vad de har att sälja. Jam skulle ju inte tipsa mig om att vända mig till musikbörsen o.s.v.
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels