I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fungerar Adobe audition lika bra att mixa i som Cubase?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-01-04 19:42

Fungerar Adobe audition lika bra att mixa i som Cubase?

Har hört att många rekommenderar programmet Cubase för att mixa sin röst. Jag har alltid använt Adobe Audition 1,5 och kan det programmet bäst. Är det ett dåligt program eller går det lika bra att använda sig av det som det gör med Cubase? Kan ingenting i Cubase och orkar inte börja på nytt.

Har sett att det finns många guider till Cubase och nästan ingenting till Adobe audition så har varit lite sugen på att byta ändå. Är det värt?

Tack

2011-01-06 13:10
adobe är simpelt bra lätt och inte krävande för din dator
cubase är bra svårt complicerat plus att din dator måste va i topp form ya dig
http://www.myspace.com/kuriren

2011-01-06 17:04
De går lika bra. Men skulle rekommendera att upgradera adobe auditon 1.5 till 3.0
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-07 20:11
Efter att jag hade använt AA från början, cool edit pro från början till 3.0, bytte jag till Cubase. L1no har helt fel skulle jag vilja påstå, visst kan det vara svårt att förstå cubase från början men plöj igenom några guider på tuben, som det finns massor utav, och du är en bra bit in. Sen att mixa har inte med programmen att göra utan vad du använder och du kan använda de flesta plugins till båda programmen. Sen hur bra din dator är spelar såklart roll men min förra dator körde jag cubase på och den var mer eller mindre skräp.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2011-01-09 19:06
körde adobe ett bra tag men nej.. lär dig cubase ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-13 14:59
du kan sluta fundera. din daw har inget med ljudet att göra.
bra ljudkort och bra pluggar sen kan du mixa i vilken daw du själv tycker känns bäst.

2011-01-20 01:11
Håller med slowbeat. Skaffa lite schyssta vst's till Audition. Så spelar det ingen roll i vilket program du sitter i. Om du har bra hårdvara.

2011-06-19 23:57
Spelar inge roll vilket program du kör .. skulle jag påstå.. men det gör göra fler saker i "Cubase" en "Audition" ända nackdelen har jag för mig är att man inte kan ta bort mixen som man lagt på om man sparar projektet och uppnar det en dag senare? då kan man tyvärr inte ta bort mixen, men det kan man på Cubase! älskar cubase! lätt och simpelt,men man behöver bara gå igenom några guider på tuben sen så är allt fixat!

men det är upp till sig själv, jag tycker audition är ett lätt program för nybörjare.. och är inge krävande för datorn, tycker inte cubase är det heller, men åt andra sidan så har jag kommit överens bättre med cubase en Audition / cool edit :)

iallafall mina råd! :) finns att tanka ner cubase crackat till och med :) bör testas! :)

2011-06-20 04:02
ända nackdelen har jag för mig är att man inte kan ta bort mixen som man lagt på om man sparar projektet och uppnar det en dag senare?

Det är för att du har mixat ljudfilen och inte kanalen.

Rappare

2011-06-20 05:20
Jag fick med Cubase LE 5 med mitt ljudkort.. Funkar LE-versionerna lika bra som dom vanliga?

Kör också med Cool Edit, men har använt Cubase i skolan så jag kan programmet. Problemet är bara om det är värt att använda LE.
 ööööööööööööööh

2011-06-22 09:43
LE är den franska versionen. "Le Cubase" även kallad.

2011-06-22 11:44

Haha

Kör på det program du känner dig mest hemma med! Blev rekomenderad Reaper av en kunnig jävel så kör på det och använd dig utav VSTs när du mixar, t.ex Waves VST är bra skit! :)
http://www.facebook.com/pages/L-Green/110590459022676
Rappare

2011-06-27 09:07

Hahaha

Jo jag kör Waves Mercury och lite andra pluggar.
 ööööööööööööööh