I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Logic Pro, Camel Audio

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-11-10 21:42

Logic Pro, Camel Audio

Jag har nyss installerat Camel Audio. Det står i Audio Units Manager i Logic Pro att det är ett instrument, och jag har förgäves försökt att hitta det överhuvudtaget. När jag letar igenom instrumenten som man får välja mellan efter man skapat ett software instrument-spår så får jag bara välja mellan instrumenten som följde med Logic när jag installerade det, och om jag försöker få fram Camel Audio genom effektrutorna till vänster, så hittar jag ingenting. Är det någon som vet hur går man tillväga för att komma åt instrumentet?

2010-11-11 13:18
Under dina sends i software kanalen står det I/O detta menas med input/output. När du skapat ett tomt software spår är den övre rutan tom (dvs din input) och på den undre står det Out 1-2. När du skapar en tom software-kanal måste du välja din input.

Gör så här:
klicka på rutan för input (håll ner musknappen en liten stund för att få fram menyn)
gå ner till AU instruments och välj i ditt fall, Camel Audio.

Jag antar att de instrument du menar är de som står under library i menyn till höger i logic?

De är inga direkta instrument utan är presets för hela software kanalen. När du väljer ett av presetsen i library kommer du se att det även skapas ett antal effekter vilket det inte gör om du enbart väljer att skapa ett instrument.
Det finns många fler ljud att välja på än bara de som ligger under library när du skapar ett software spår. Prova att skapa t.ex en ES2:a på det sättet som jag beskrev ovan och gå igenom ljuden i den synthen så ska du se att där finns en jäkla massa ljud där som inte finns med i library när du enbart har skapat ett software spår.

2010-11-11 14:20
stort tack! exakt vad jag ville veta, har en massa plugins som bara syns där! tack igen!

2010-11-11 14:43
my pleasure! Alltid kul att kunna hjälpa till.
Det finns många bra tutorials om logic på youtube om du känner att du behöver det. Sök på sflogicninja så kommer det upp riktigt bra klipp.