I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bra studio hörlurar?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-10-17 14:23

bra studio hörlurar?

Tjena! Tänkte köpa några nya hörlurar och har kollat in lite på beats by dre.

Är dem några ni skulle rekommendera för o göra beats/mixa eller vet ni några andra jag borde kolla in istället? Peace

2010-10-17 14:38
Sennheiser HD280 pro, använder jag både när jag spelar ute och när jag producerar.

"The hype on these in the last year has been pretty crazy, as they have sort of taken a life of their own as the current “hot” headphone in both the studio and when DJing. Not only have they become a top choice DJing, but in the studio due to their excellent isolation and sound quality. I myself have been using a pair for about 2 years for my own studio monitoring as well in the club, and they have yet to let me down.

Build - Unlike many headphones on the market the ball joints are not “standard” (read-not from the same factory as most OEM companies), and have an interesting look to say the least. The swivel action is nice, and overall they are quite comfortable, albeit a bit tight on the head after long sessions. The earpieces have a more oval shape than any others in the roundup, and cover the sides of your head very well, though when wearing them around your neck they can get a bit in the way of your chin.

Sound - The best way to describe them is “what comes in is what goes out”. Some complain that the balance is a bit off between the bass and treble (leaning more toward the treble side), but really the main issue is that since everything is so balanced, at high volumes the highs become as ear piercing as the bass is thumping. Accuracy is pretty much the best in its price class, and I trust them before almost any headphone that I own for a studio mix down. Loudness is good as well, at least as loud as the Sony mdr700’s. All in all if you are looking for a good multi purpose set of phones in this price class this is it."
-SKRATCHWORX

2010-10-17 17:37
Använd helst monitorer för mixning :P Och köp verkligen inte Beatslurarna. Sjukt dyra! Och du betalar just för att det står ''Dre'' på och för att kabelns märke är ''erkänt''. Det finns heartbeats by gaga och beats by diddy också. Det säger väl allt?

Jag kör AKG-K240 som studiolurar. Inte det flådigaste ljudet men det är fan ett ärligt ljud, nånting du ska eftersträva om du ska mixa i dem. Annars kör jag Shure SRH240 som mp3-lurar. Grymt ljud i dem, inte lika ärligt dock.
Producent

2010-10-17 18:04
Hade ett par Beats förut men bytte dom mot ett par AKG K701or eftersom dom gick sönder 2 gånger.
Saknar soundet Beats har faktiskt, vass diskant och en riktigt tajt low end, riktigt kraftigt tryck i dom.
När det kommer till att bara lyssna på musik så hade jag valt beats lurarna utan tvekan men ska man producera musik osv så kan jag inte rekommendera dom, dom är långt ifrån rena.
När det kommer till att producera musik så är k701orna oslagbara, finns inte många lurar som är så pass rena.
Kör på ett par k701or om du vill ha ett rent sound.
Dom kan verka torra i början men sen efter ett tag när man lyssnat in dom så är blir det en stor skillnad.
One Day.

2010-10-17 19:40
Tack för snabba svar.. Grejen är att jag har ju inga monitorer hemma hehe så ett par najsa hörlurar e precis vad jag behöver.

Har hört att dem går snabbt sönder så det verkar lite knas. Annars tror jag att dem skulle passa mig ganska bra, hört att hörlurarna försämrar ljudet lite grann när man producerar så att man kan mixa ännu bättre typ.. Så att man kan åstadkomma "dre's" nivå så att säga. Annars har jag "Audio-Technica ATH-M50" hemma fast får bara ljud från en sida, men vill gärna testa Beats by dre.

Har suttit och producerat med några in ear hörlurar för 100 kr hittils och gjort några riktigt tunga beats men känner att de dags o uppgradera hehe.. Peace

2010-10-17 20:11
Hursomhelst så betalar du inte flera 1000 för kvalitet. Du betalar för namn. Du kan hitta lurar till halva priset i samma klass om inte bättre. Sennheiser och just Audio-Technica är bra alternativ. Är du sugen på att lägga ner över 3000 på lurar så föreslår jag ändå Bose-lurar eller nåt före beats.

2010-11-02 21:15
http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=664455&artno=104745

Grymt bra lur som används mycket y proffesionella studios.

2010-11-18 21:26
Jag rekomenderar dom beats by dr.dre dom är riktigt bra !!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.