I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FL Studio 9.6 publik beta ute.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-10-01 09:38

FL Studio 9.6 publik beta ute.

Tänkte jag skulle droppa lite info om FL Studio 9.6. Ni som använder 9.5 har säkert märkt att den betan har utgått. Dock finns den nya beta versionen nu att tanka hem från ImageLine.

Nyheter / skillnader.

1. Mönster block:

Blockvyn är föråldrad, och kommer att tas ur bruk. Dock kan du aktivera dem för att öppna dina gamla projekt. Om ni inte använder klipp så är det hög tid att lära er det nu. För min del spelar det här mindre roll då jag redan använder klipp i stort sätt till alla mina projekt numera. Fördelarna överväger starkt nackdelarna.

2.Lås innehåll till särskilda spår:

Du kan nu låsa innehållet till olika spår. Du kan till exempel definera ett spår för ett visst mönster.

3. Automatisk sparning:

Numera så har FL Studio automatisk sparning av dina projekt. Med andra ord: Kraschar datorn så kan du alltid gå tillbaka till den senast sparade filen. Du kanske förlorar 2-3 minuters arbete på sin höjd.

4. Pitcher:

IL's vokal plugg Pitcher ingår som en VST effekt. Du kan välja hur rösten ska processas, om det ska läggas till chorus eller annat.

5. Kompatibilitet:

Du kan öppna upp alla projekt från tidigare versioner från v6 och framåt, du kan inte öppna 9.6 projekt i t.ex. 9.1 vad jag vet.

6. Arbetstid:

Har inte sett detta förut, så jag kanske har missat en funktion från tidigare versioner. Hur som helst så har du nu en klocka som visar hur länge du arbetat på ett projekt. Perfekt om du säljer beats eller jobbar emot en deadline.

Det finns säkert mer godis, men detta är de viktigaste nyheterna.

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)